Galatasaray'ın Son 10 Sezondaki Belalıları


Bir süredir aklıma gelen ama yazmaya üşendiğim bir konu bu. Özellikle bu sezon lige yeni çıkan Eskişehirspor'a kaptırılan 6 puan, Antalyaspor'a kaptırılan 5 puan ve Kocaelispor'a kaptırılan 3 puan belki de Galatasaray'ın kaderini çizen eşleşmeler oldu. Özellikle Eskişehir ve Antalya eşleşmelerindeki durum ilgi çekici zira benim maç hafızamda üç büyükler hariç bir takıma aynı sezonda iki kez yenilmişliğimiz yoktu ligde, bu anlamda bir ilk de yaşandı. Bu durum kafamı kurcaladığından ufak çapta bir araştırma yapmaya karar verdim ve son 10 yılda Galatasaray'ı en çok puan kaybına uğratmış kulüpleri sezon sezon derlemek istedim.
1998/99
Gençlerbirliği, Trabzon 3

1999/00
İstanbul 4
Altay, Fenerbahçe, Gaziantep 3

2000/01
Samsun, Fenerbahçe 5
Beşiktaş, Yozgat, Denizli, Kocaeli, Ankaragücü 3

2001/02
Bursa, Fenerbahçe, Ankaragücü, Göztepe 3

2002/03
Beşiktaş 6
Gençlerbirliği 5
Adana 4

2003/04
Beşiktaş, Fenerbahçe, İstanbul 5
Bursa 4

2004/05
Gaziantep, Ankaragücü, Fenerbahçe, Diyarbakır, Denizli, Gençlerbirliği 3

2005/06
Fenerbahçe 6
Gençlerbirliği 3

2006/07
Fenerbahçe 6
Gaziantep 5
Denizli, Konya 4

2007/08
Gaziantep 4
Kasımpaşa, Beşiktaş, Fenerbahçe 3

2008/09
Eskişehir 6
Antalya, Fenerbahçe 5
Kayseri 4

Son sezona Beşiktaş ve Sivasspor maçları dahil değil, Sivasspor maçının sonucuna göre o da listede yer alabilir. Benim bu puan kayıplarından okuyabildiğim en önemli veri şu, şampiyonluğa oynayabilmeniz için 3 ve üzeri puan kaptırdığınız takım sayısı 4'ü geçmemeli. Belki bu sezon bir istisna olabilirdi ama Galatasaray 70 üzerine çıkabilecek performansı ortaya koyamadı bir türlü. Bir takıma 6 puan kaptırdıktan sonra şampiyon olabildiğimiz tek sezon 2005/06 olmuş, onda da Fenerbahçe dışında sadece Gençlerbirliği Galatasaray'ı mağlup edebilmişti, çok ekstra bir performansla şampiyon olabilmişti takım. Ayrıca Hagi'ye de haksızlık yapıldığını tekrar hatırlamış oluyoruz bu tabloda. 2005/06 şampiyonluğunda da ciddi payı olduğunu unutmamak gerek...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

12 yorum:

ich dedi ki...

Uğur selam,

Galatasaray en son Kalli'nin ilk sezonunda, yani 1992 - 1993 sezonunda Altay'a hem Sami yen'de hem de dışarıda kaybetti.
O tarihten sonra ilk kez Eskişehirspor'a aynı şekilde kaybetti.

pclion dedi ki...

Heh, sonunda bilen birisi çıktı. :) Uzaklarda aramamak lazımmış demekki...

Jordi Metal dedi ki...

2002/03 sezonunda 6-0'ı atlamışsın Uğur :)

pclion dedi ki...

Jordi, Galatasaray'dan alınan puanları yazdım tabloya, Galatasaray Sami Yen'de Fenerbahçe'yi yenmişti o sezon. İsterse 16 atsın, sonuçta Galatasaray'dan aldığı puan 3 Fenerbahçe'nin...

apaç dedi ki...

oynadığı son 3 maçta da ligin en ''karakterli'' takımı sivasspor'u yenemeyen gs, ligin son haftasında da muvaffak olamaz ve bu liste güncellenir.

onu diyeyim ve oğuz sabankay'ı oynatmadığı için cm'ci futbol dilencileri tarafından yerin dibine sokulan, bu denli imkansızlıklar içinde kocaman balon aykut kadar puan toplayan adam gibi adam rıza çalımbay'ı kutlayayım.

father vic dedi ki...

geretsin başımızda olduğu iki sezonda fenerbahçeye 4 lig maçında yenilmişiz..ayrıca tromso faciasını yaşamıştık..

aynı şekilde marsilyayı toparlarken avrupa da yine başarı kazandıramamış ve son olarak da ewinde lyon a mağlup olmuştur..

acaba gerets büyük maçların hocası değil mi sorusu geldi bi an aklıma..

biraz sığı bi düşünce gibi gelsede gerets gs nin başına geldiği zaman gazetelerde klüpler bazında yaşamış olduğu 3 lig şampiyonluğunun yanında avrupa kupalarında başarısızlığına dikkat çekiliyordu..

avrupa kupası ve derbi maçarında da hücum futbolundan taviz vermemesinin cezasını çekiyor aslında bi anlamda..marsilyadan ayrılıcağı zaman herpimiz tekrar gs de görmek istedik onu ama tabloya bakıldığında doğru bi seçim olmazdı gelseydi de..gerçi kim gelicek o da meçhul ya neyse...

ziggytheking dedi ki...

herşey Baros'un Eskişehir'de attığı golde topu elle düzeltmesi bir de üzerine yan hakeme itiraz ederken açtığı ellerini yumruk yapıp sevinmesi nedeniyle oldu! İyi de oldu :)

omer26 dedi ki...

Bu sezon sizden aldığımız 6 puan bizim ligde kalmamızı sağlarken sizin de şampiyonluk ümitlerinizi bitirdi. Bir sonraki sezon görüşmek üzere :))

Adsız dedi ki...

en kotusude o 6puani eskisehire vermis olmak, hani fenere besiktasa trabzona hatta su anki haliyle sivasa, 2000-01 sezonundaki antepe felan 6 puan verilmis olsa insan uzulmez ama eskisehir ya, ne ki bu simdi :) 2 sene sonra zaten dusecek asansor haline gelecek bi takim

cem atmaca dedi ki...

biliyorum nerdeyse bir yıl sonra yazına yorum yazmak biraz garip ama aklıma takılan şeyler oldu mesela hagiye haksızlık yapıldıgını 2006daki şampiyonlukta onunda pay sahibi olduğunu soylemişsin bazı durumlar nedenıyle o tarihlerde futbolla anca ustun körü ilgilenebildiğim için vikipediden 2004-2005 sezonuna baktım ve evet71puan+turkiye kupası şampiyonluguna ragmen ki feneri 5-1 yenmiştik finalde hagi gönderilmiş ve duyduğum kadarıyla ne kadar dogru bilmiyorum baya bi ıslıklanmıs ali sami yende umarım duydukkarım dogru değildir anlamdığım konu ise 2006daki şampiyonluktaki haginin payı ki deminde soyledim o donemlerde takımla ve futbolla pek ilgilenememiştim o yuzden bilmediğim için soruyorum bir kinaye yok yani sorumda:)

pclion dedi ki...

Valla Cem, eski sayılabilecek bir yazımın okunup yorum alıyor olmasına şaşırdım. :) Hagi'nin görev yaptığı sezon bildiğin gibi 2. Terim dönemi sonrasına geliyor ve 03/04 sezonu da Galatasaray tarihinin en kötü sezonlarından biriydi. 'Enkaz edebiyatı' denir ya hep, hakikaten enkazdı o takım. Hagi, çok kısıtlı bir bütçeyle o takımı adam etti ve çok da iyi verim aldı. Bir sonraki şampiyonlukta Hagi'nin oturttuğu temel prensiplerin ve oyuncuların geri dönen disiplininin büyük payı olduğunu düşünüyorum...

cem atmaca dedi ki...

haklısın zaten bizim diğer takımlardan en büyük farkımız bitik haldeki sporculardan birer başarı öyküsü yaratmak ve kriz anlarından başarı ile çıkmaktı ama bu özelliğimiz kaybedip başkaları gibi oluyoruz son yıllarda olanlarda bu yüzden geçen haftaki olaylarda bu duruma tuz biber ekti gerçi melih abi buna gayın-sinde fenerbahçelileşmek diyo ama ben başkalaşmak demenin daha dogru olucağını düşünüyorum

Related Posts with Thumbnails