Futbolstar'dan Gaziantepspor'a: Mahmut Bezgin & Murat Ceylan

Süper Lig maç özetlerini seyrederken Gaziantespor kalecisi Murat Şahin'in talihsiz sakatlığını gördüm. Geçmiş olsun diyelim kendisine, umarım bir an önce sahalara geri döner. Murat'ın yerine giren kalecinin adının Mahmut Bezgin olduğunu duyunca garip bir çağrışım yaptı bende, bir süre düşündükten sonra bu ismi bir televizyon programından hatırladığımı farkettim. Popstar furyası sonrası 2004 yılında ülkemize genç futbolcular kazandırmak iddiasıyla yola çıkan, rahmetli Gündüz Tekin Onay'ın danışmanlığını yaptığı bir yarışma olan Futbolstar sonrası transfer yapmış oyunculardan biriydi Mahmut Bezgin.

Programın formatını hatırlayanlar olacaktır illa ki. Hıncal Uluç, Vedat Okyar, Tanju Çolak, Ziya Şengül ve İsmail Dilber'den oluşan jürinin seçtiği 30 futbolcu kampa alınacak ve bu oyunculardan oluşan takım ülkenin önde gelen altyapılarıyla hazırlık maçları yapıp bu oyuncular arasında sivrilenler transfer yapabilecekti. O dönem dikkat çeken oyuncular çoğunlukla unutuldu, en azından benim aklımda kalanların profosyonel düzeyde futbol oynamadığını görüyorum. Yasin Tezcan ve Yasin Hatipoğlu ilk hatırladığım isimler. Organizasyon sonrası transfer olan ilk oyuncu resimde de görmüş olduğunuz ise Mahmut Bezgin'di ancak o dönem basına pek yansımayan çok daha önemli bir transfere imza atmış Gaziantepspor, şimdilerde çift yönlü orta saha avcılarının gözdesi haline gelen Murat Ceylan. Murat'ın isminin o dönemler futbolstar oyuncuları üzerine dönen dedikodularda adının geçmemesi ise ilginç bir detay, yukarda da belirttiğimiz gibi.

Bazen böyle ufak araştırmalar sonrası beklediğinizden çok başka bir yere de çıkabiliyorsunuz, burda da Murat Ceylan benim için büyük sürpriz oldu. Murat Ceylan'la yapılan röportajlarda da geçiyormuş aslına bakılırsa bu detay, benim gözüme takılmamıştı şimdiye kadar. Gaziantepli bir ailenin oğlu olan Murat'ın İstanbul'da bir yarışmaya katılarak Gaziantepspor altyapısına gelmesi de ironik olmuş hani. Gaziantepspor'dan takım arkadaşları İsmail Köybaşı ve Ahmet Arı'yla beraber bu sezon transfer gazetecilerinin sıkça adını andığı oyunculardan biri olacağına şüphe yok Murat'ın, olası bir transferde bonservisinin de 2 milyon euro'dan aşağı olacağını sanmıyorum. Çok beğendiğim bir oyuncu, umarım bu sezonki grafiğinin üstüne istikrarlı bir biçimde koyarak milli takım seviyesine gelir, bu tip oyunculara çok ihtiyacımız var.

Diğer oyunculara şöyle bir göz attığımda profosyonel olarak futbol oynayan kimse takılmadı ama belki de yanılıyorumdur. 30 kişilik liste aşağıda, belki sizlerin hatırladığı isimler vardır diye koyuyorum.
Mahmut Bezgin (01) ,Hasan Aydın (02) ,Yusuf Tatlıdil (03) ,Birol Yiğit (04) ,Vedat Duran (05) ,Alper Kotay (06) ,Veysel Karaman (07) ,Çağdaş Uzun (08) ,Kaan Erdem (09) ,Onur Bilgen (10) ,Erman Deveci (11) ,Tümay Sarıyiğit (12) ,Dağhan Aslan (13) ,Aydemir Yavuz (14) ,Sedat Çağlayan (15) ,Mustafa Aşan (16) ,Yasin Hatipoğlu (17) ,İsmail Asan (18) ,Osman Tirkeç (19) ,Özer Özdemir (20) ,Eren Özdal (21) ,Ahmet Taş (22) Murat Ceylan (23) ,Gökhan Yavuzer (24) ,Yasin Tezcan (25) ,Mustafa Kubilay (26) ,Hasancan Satır (27) ,Mert Demircan (28) ,Suat Mutlu (29) ,Tansu Korkmaz (30)

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

10 yorum:

Adsız dedi ki...

açıkcası ilk izlemeye başladığımda cok gereksiz ve bir yere ulaşamayacak bir program olduğunu düşünmüştüm.ancak böyle bir programdan 2 tane futbolcunun cıkması bile başarıdır. keske her yıl boyle bir yarısma yapılsa da her sene bir murat ceylan kazansa ülkemiz.hatta almanya ayağı da yapılabilir düşüncesindeyim.

GoKaN

Adsız dedi ki...

Murat Ceylan bana Emre Belözoğlu'nu anımsatıyor. Tip, fizik, topla ilişki vs. Emre daha gole yakın bir oyuncuydu sanki geçmiş yıllarda. Murat sahada basmadık yer bırakmıyor en son Sivas maçında seyrettim zaten oyun onun girişiyle değişti. Enfes bir 2. gol asisti var. İnşallah milli takımda yer bulabilir ve tuttuğu takıma transfer olur.

omega dedi ki...

Zamanında yapıldığında Turhan Sofuğlu'nun isteği üzerine Sakarya'ya da uğramıştı.Hiç unutmam yani.Ne alakaysa artık :)))

Tam olarak ne yaptıkları belli değildi sanki programda.Ama işte aradan fırlayan 2 adam çıkmış.Murat Ceylan gibi bir adamı çıkaran programa da laf söylenmez bundan sonra.

papaz dedi ki...

Mustafa Asan da sanırım Beşiktaş'a geldi, oradan Manisaspor'a kiralandı.

Gürcan Ulusoy dedi ki...

murat ceylan'ı ben diye diye beşiktaş'a aldıracağım. gordon'a verilen 2 milyon euronun yanında murat'ınki nedir ki? koy ernst'in yanına. etrafını da doldur işte birileriyle.

çok şey mi istiyorum yaw?

pclion dedi ki...

Valla Jessie, sonuna kadar haklısın bu konuda. Ben de Mehmet Topal'ın yanına istiyorum ama bakalım, bizim yönetim uzun süredir bu civarda bonservisle yerli oyuncu transferi yapmadı. Selçuk İnan'ı da çok istiyordum ama Murat Ceylan bir kademe daha üstte bana göre...

Adsız dedi ki...

Uğur, siz Mustafa Sarp'ı almadınız mı? Ayhan + Barış da varken Topal'ı satacak bile olsalar sanmıyorum ki Murat'ı transfer etsinler. İnşallah Mustafa Denizli uyumaz bu çocuk Beşiktaş'a kazandırılır.

apaç dedi ki...

murat ceylan hakkında çok kararsızım.
sıfır bonservisle gelirse, hayır demem; ama bonservisine para verilip de alınırsa üzülürüm.

antep'ten alınacak tek adam var: o da ismail köybaşı.

bu ahmet arı, bekir irtegün, murat ceylan filan..

fazla bir şey sanılan isimler.

***

bu arada o listede profesyonel olarak futbol oynayan suat mutlu var uğur.

85 doğumludur.

ve semtin çocuğu kontenjanından gaziosmanpaşa'da forvet oynar kendisi.

Sağ Açık dedi ki...

Yasin Hatipoğlu'nun çıktığı program FutbolStar değil de, Pepsi World Challange idi diye hatırlıyorum. Ya da bu yasin iki yarışmada da oynadı.

Ki aynı Yasin Hatipoğlu şu anda profesyonel olarak memleketinin takımı, 2. lig'den 3. lig'e düşen Pazarspor'da top koşturmakta.

pclion dedi ki...

Sağ Açık,

Benim bildiğim Yasin ikisinde de vardı, o programı da hatırlıyorum. Yanında Mesut diye bir çocuk daha vardı Pepsi World Challange'da.

Yasin Mecidiyeköy altyapısında oynadı diye hatırlıyorum o dönem ama tam emin olamayacağım şimdi. Amcam o zamanlar yöneticiydi kulüpte, o yüzden aklımda kalmış Yasin...

Related Posts with Thumbnails