Beşiktaş 2-1 Galatasaray || Oynayan Galatasaray, Şampiyon Beşiktaş...

Maç öncesi yazılarında, dost sohbetlerinde söylediğim şeylerin çoğunu gördük sahada. Benim tereddütlerimi tamamen kaldıransa Beşiktaş'ın sahaya çıkan 11'i ve Mustafa Denizli'nin kurguladığı oyun anlayışıydı. Beşiktaş'ın belki 75'ten sonra oynayabileceği (ki Beşiktaş'ın maç boyu etkili olabildiği yegane dönemdir.) bir düzeni maçın başından itibaren oynatma çalıştı ve bana göre taraftarının önünde bir intihar girişimiydi bu. Galatasaray bulduğu net pozisyonlardan birinde topu kaleye itip öne geçse eminim ki kendini tutan birçok Beşiktaş taraftarı Mustafa Denizli hakkında hiç de iyi şeyler söylemeyeceklerdi. Kazanan her zaman haklıdır derler, Beşiktaş da bugün kazandı ama burda söylediğimiz her türlü futbol defosunu gözler önüne sermeyi de ihmal etmediler.

Futbol hatalar oyunu diyoruz belki ama bu kadar da aciz hatalar yapamazsınız bir derbi maçında, Galatasaray kendisini iki bacağından vurarak Beşiktaş düzeninin de katkısıyla ikinci yarının en etkili maçını çıkarırken yenilmiş oldu. Arda'nın, Kewell'ın, Nonda'nın etkili olduğu bir maçta Baros vasatın az üstüne çıksa muhtemelen tarihi bir galibiyet alacaktı Galatasaray, rakibini ligin son haftası öncesi liderlikten ederek. Bundan da önemlisi ligi Temmuz ortasında açmamak için kazanmak ya da puan almak gerekliydi, bu akşam Fenerbahçe'ye de geçilmiş oldu takım. Tek teselli Bursaspor'un iki kez öne geçtiği maçta evinde berabere kalmış olması. Bizi Antep'e duacı edenler utansın diyelim, fazla uzatmadan.

Bülent Korkmaz benim artık hayallerimin ötesine geçti. Kondisyonsuz olduğu için durmadan şikayet ettiği takımda 90 dakika boyunca bir değişiklik bile yapmaz mı insan, bu nasıl bir çelişki? Son 15 dakikada takımın tamamen düşmesinin sorumlusu açık ve net olarak Bülent Korkmaz'dır, bunun ötesi yok. Tek tesellim gelecek hafta son kez takımın başında yer alacak olması. Kusura bakma Büyük Kaptan, gördüğüm en kötü teknik direktör performansıdır bu, tartışmasız. Saftig efsanesini bile gölgede bıraktın Kaptan. Gerçekten üzgünüm ama yapacak bir şey yok. Galatasaray böyle yönetilmeyi hak etmiyor.

Beşiktaş'a gelelim. Beşiktaş Galatasaray'ın kazanabileceği tek senaryoyu sahneye koyma peşindeydi bugün ama Galatasaray stoperleri başrolü onlardan kapmaya kararlı görünüyorlardı. 3 stoper+Üzülmez'li defans bloğu, önünde Cisse+Ernst, sol açıkta da Ekrem Dağ. Daha defansif bir kadro hayal edemiyorum açıkçası Beşiktaş adına. Bu düzenin cezasını oyunun kontrolünü tamamen Galatasaray'a vererek çektiler ama dedim ya, Galatasaray bunu cezalandıracak form durumunda değil. Baros, Emre Aşık ve Mehmet Topal malesef bugün maçın kaderiyle oynadılar, Galatasaray adına olumsuz anlamda. Beşiktaş'ta iyi iş çıkardı, diyebileceğim tek bölge Ernst ve Cisse'nin olduğu orta bölge, defans bloğu ve ileri uç elemanları vasatın ötesinde değildi. Buna Yusuf da dahil, Emre-Orkun ikilisinin hediyesi gol onu fazla ön plana çıkarıyor diye düşünüyorum.

Ligdeki son duruma göre Galatasaray gruplara kalmak için 3 ön eleme oynamak zorunda UEFA Ligi'nde, kazasız belasız gidebilmek için. Son hafta Trabzon-Fenerbahçe, Galatasaray-Sivas maçları esas olarak bunu belirleyecek şampiyonluktan ziyade. Kim Şampiyonlar Ligine gidecek, kim dördüncü olacak, artık mesele bu. Şampiyon Beşiktaş'ın arkasındaki dörtlüyü merakla bekliyoruz...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

32 yorum:

Adsız dedi ki...

Sanlı kaptan gibi biri diyor ki maç öncesi birde böyle insanlar konuşuyor ya.Bjk orta sahada daha kalabalıkmış pası Bjk yapacakmış yok ya.Maç öncesi git küçük çoçuğa sor Gs pas yapar Bjk izler derdi aynen de öyle oldu.Yorumcu diye çıkardıkları adamın yaptığı yoruma bak.
Rıdvan dilmen ha gayret Gs hakemle gol attı da diyeceksin.Tamam anladık yusuf penaltı Gsnin yediği ilk golde de ortada faul yok.Çıkmış rıdvan dilmen hakeme rağmen deyip duruyor her dakika.(+)

Adsız dedi ki...

Emre aşık hata yaptı ama 2.golde M.topalın hatası daha çok bana göre.Gel de at golü dedi.Bir üzerine gitse gol falan olmayacak.Ayhan bütün takımı harika organize etti(+)

Black Cat dedi ki...

Karan ve Şaş antreman performansı yeterli olmadığı için 18 de değilmiş duydun mu Uğur?

Yıllarını futbola vermekle olmuyormuş demek ki, insan yönetmek başka birşeymiş futboldan çok daha zor olanıymış değil mi Kaptan?

Takım(?) şu halde uefa da öneleme geçebilecek durumda bile değil, kalp kırmak istemiyorum ama bir dk. dahi bu takımın başında kalması zarardır.

Genel Sekreter Vak dedi ki...

Daha iyi oynadık ama olmadı.Çok üzülmedim,Sivas'ın şampiyon olmaması güzel oldu zira,haftaya biz yener,zaten ön elemede gümleyecekleri şampiyonlar liginde katılmalarınında önüne geçelim.

Yaza yapılacak temizliği sabırsızlıkla bekliyorum.Barış'ı da dahil edebiliriz,kalırsada klübede olacak zaten,en iyi kulağı çekilsin.Arda'ya 15 veren olursa kuyruğuna teneke bağlayarak gönderelim,hepimiz kazanalım.Kewell'a neden pas vermiyorsun Arda,yeter örnek alma şu abilerini Arda,yapma etme Arda...Gitmeyecekse oda kendine getirilmeli artık,çok yetenekli oyuncu ama bu zihniyetle olmaz...

"Mustafa Denizli şansı"denen kavram iyice tartışılmaz hale geldi kanımca.

Ayrıca;
Galatasaray'lı herkesin relax olduğu şu maçta bile bir sürü gerginlik yaratan,2.goldeki rolü ortada olan,Galatasaray formasını HAKETMEYEN Sabri Sarıoğlu'na bu yaz teşekkür edilmelidir,gözünü seveyim Galatasaray yönetimi,yeter.

apaç dedi ki...

orkun'u beğendim. 1 ya da 12, kesinlkle kalmalı bu takımda.

hakan kadir balta, kendi seyircisinin önüne çıkmış olmanın verdiği heyecandan olsa gerek pek tutuktu. keşke hep orda kalsa.

sabri, maçın ilk dakikalarında çizgiden çok kritik bir top çıkardı. baros beceriksizi biraz akıllı olabilse golünü de yazacaktı; ama olsun.

beküstü koşusu yeter.

http://www.this11.com/boards/1241735906316754.jpg

apaç dedi ki...

bu arada salı günü elime bir tepsi baklava alıp, denizlispor'un idmanına gitmeyi düşünüyorum.

her şey bülent uygun için.

aslan dedi ki...

yazık kere yazıklar olsun bize

Adsız dedi ki...

Ardanın her iki maçta da çoçuk geçer gibi oyuncuları dizmesi Bjknin ne kadar rezil defansa sahip olduğunu gösteriyor.Seneye Bjk aynı kadroyla sezona başlasın ilk 2 ye girsin ben bir şey bilmiyorum.Birde şu Bjknin kadrosunu öve öve bitiremiyorlar.Ya o kadar abartılacak futbolcuları yok.Arda sonlarda bencil de oynasa resmen şov yaptı.Bu arada sabri çokta kötü değildi.İlk yarı özellikle çok iyiydi.(+)
Nonda bu adam kalmalı!! Sadece bu maçtan ötürü değil işe yarar

Adsız dedi ki...

"hakan kadir balta, kendi seyircisinin önüne çıkmış olmanın verdiği heyecandan olsa gerek pek tutuktu. keşke hep orda kalsa."
apaç ne kadar çirkin bir suçlama yaptığının farkında mısın?

Nevzat dedi ki...

Bülent Uygun kendini Mourinho sanip "I'll take all the blame" maksadiyla takimini batirdi bence. Sivasspordan okadar nefret ediyorum ki fener bile sampiyon olsun Sivas olmasin. Gerci nefret biraz agir oldu, gicik daha uygun bir kelime herhalde.

Jordi Metal dedi ki...

Uğur merak etme ligi 4. bitireceğiz.

Trabzon CL'ye gidecek. Sivas 3. olacak.

sunshine dedi ki...

Yani iyi oynadığı maçta bile teknik direktörü eleştiriyorsunya hala söyleyecek söz bulamıyorum sana.Barosu çıkarır neden çıkardın ümit karanı oynatır neden oynattın bırak kadro dışı dersiniz sonrada herşeyi unutup saldırırsınız.
Madem eleştireceksin dokundursana lincolne bir haftadır antremana çıkmıyor oynamamak için.

apaç dedi ki...

beşiktaş'lı hakan kadir balta'ya, beşiktaş'lı hakan kadir balta dedim arkadaşım.

ben burda herhangi bir suçlama göremiyorum.

rıza yaşar dedi ki...

Uğur,

senin bu işleri yakından takip ettiğini bildiğim için yazayım dedim; Kanımca ligi 2. sırada bitirecek takım ile 3. sırada bitirecek takımın kaderi aynı noktada kesişecek: Avrupa Ligi play off round'u. Şöyle ki, ligi 3. sırada bitiren takım play off round'u oynayacak bu konuda hemfikiriz. Ligi 2. bitirecek takım ise yoluna şampiyonlar liginde non-champions path denilen yoldan devam edecek. Buraya gidecek takım 3. önelemeden başlayacak ve rakipler aşağı yukarı belli: shaktar donetsk, anderlecht, twente, dinamo moskova, celtic, sporting lisbon, panathinaikos/aek, romanya ligi 2.si, çek ligi 2.si. Bu rakiplerden mevcut şartlarda sadece romen ligi 2.si ve çek ligi 2.si trabzonspor ya da sivassporun eleyebileceği takımlar. Geriye kalan takımlar özellikle avrupa tecrübesi ile bizimkileri elerler kanaatindeyim. üstelik hem trabzonspor hem de sivasspor takım puanları gereği bu turda seribaşı olmayacaklar, dolayısıyla ne çek ligi 2.si ne de romanya ligi 2.si ile eşleşme şansları yok. bu demek oluyor ki normal şartlarda ülke ikincimiz bu turda elenerek uefa avrupa ligi play off round'una katılacak. oradan başlayacak diğer takımımız kimdi: lig üçüncümüz. yani çok büyük ihtimalle aynı noktada buluşacaklar. bu sebeple 2. ile 3. arasında pratikte çok büyük fark yok görünüyor. hatta lig ikincisi sezonu daha erken açmak durumunda olacak. lig dördüncülüğü ise çok daha önemli duruyor. zira lig 5.si olacak takımın 15 temmuzda avrupa arenasında ilk maç için sahaya çıkması gerekecek. Bu da demek oluyor ki bu takım en geç 15 haziran gibi sezon çalışmalarına başlamalı.

harman dedi ki...

Bülent gerçekten de bırak hayallerin ötesine geçmeyi,paralel bi everende konumlandı gözümde. Kafasına konan sinek-kelebek karışımı şey de olmasa maçta kendisini hatırlamamıza yardımcı olacak hiçbirşey de olmayacaktı. Dostlar alışverişte görsün tadında, 90+1 ler de bi oyuncu değiştirseydin be kaptan.. yapmadığın şey de değil hani.

Adsız dedi ki...

Herkes formasının hakkını Hakan Balta kadar üst düzey oynarak versin,hepsi Beşiktaş'lı olsun ben razıyım.

Kahrolsun Sabri'ler,Hasan Şaş'lar,yaşasın Hakan Balta'lar,Servet Çetin'ler diyorum.Galatasaray kadrosuna Sertan Eser yazan futbol cahili şovmenlere ise hiçbirşey demiyorum...

Adsız dedi ki...

Merhaba Uğur,

yazmış olduğun yazıları ilgi ile okuyorum ve genellikle yapmış olduğun analizleri doğru buluyorum. Nitekim dünkü maç için yapmış olduğun analize tam olarakkatılmıyorum.

Maça teknik açıdan bakacak olursak:
Bülent Korkmazın oyun stratejisi, elinde bulunan sağlıklı oyuncular göz önüne alındığında en doğru seçimdi (4-4-1-1). Nonda ile üçüncü bögede topu tutup Baroş, Arda ve Kewell ile defansı delmek istedi ve bunu birçok kez de başardı. Galatasarayın verimliliği dün biraz daha yüksek olsaydı dünkü maçı farklı bir şekilde kazanırdı. Bülentin hesabalayamadığı tek gerçek, stoperlerin dün sergilemiş performanstı. Ne Emre’den ne de Mehmet’ten bu kadar büyük hatalar beklemiyordu. Geçmişe dönüp baktığımızda ikisinin de uzun zamandır yapmadıkları hataları bu maçta yaptıklarını söyliyebiliriz. Bu maçta Serkan Kurtuluş Sabri’nin yerine oynatılabilecek en iyi alternatifti, ama o da Milli Takımlardaydı, Semih’le beraber. Yedek kulübesine baktığımızda performans olarak sahadakilerden üstün hickimse oturmadı. Oyuncu değişikliği açısıdan baktımızda, oyuna girebilecek her oyuncu ya mevcut oyun anlayışını bozacaktı ya da takım performansı düşürecekti. Galatasaraylı futbolcuların maçın sonuna doğru eksik kondisyonları yüzünden zayıf düştüklerini de düşünmüyorum (en azından bu maç için). Maçın sonuna kadar iyi mücadele ettiler. Kabul edelim ki şans dün Başiktaştan yanaydı. İyi oynayan takım Galatasaray, kazanan da Beşiktaştı.

Bülent Korkmaz ve Galatasaraya genel açıdan bakacak olursak:
-Takımın as oyuncularının küçümsenmeyecek bir kısmı (özellikle defansta) sakat bir takım devredildi Bülent Korkmaza. -Takım Michael Skibbe yönetiminde kondisyon açısından çok yetersiz çalıştırıldı (hem sezon başında hem devre arasında).
-Takımı oluşturan futbolcuların hiçbirisini Bülent Korkmaz seçmedi, kendi oyun anlayışına uyan acaba kaç tane futbolcu var (bu nokta Michael Skibbe için de geçerli ve takımın yönetiliş anlayışı açısından hiç de iyiye delalet değil)
-Yönetim futbolcuların konsantrasyonunu dağıtmak için elinden geleni ardına koymadı (Federasyon ve MHK polemikleri).
-Yönetim futbolcuların sorumluluğu omuzlarından atabilecekleri en uygun ortamı hazırladı (MHK ile girilen polemik)

Bundan önceki müsabakalarda Bülent Korkmazın yaptığı kadro, oyuncu değişiklikleri ya da strateji seçimini ben de çevremde sert bir dille eleştirmiştim. Nitekim dünkü müsabakada, bence, Bülent Kormaz ilk defa teknik direktör olarak hatasız bir maç çıkarttı.


İlker

Arkhe dedi ki...

Çok ufak bir haber gördüm ve nedense aklıma direkt sen geldin. Semih Kaya sakatlanmış sanırım, 5 ay diyorlar, diz çarpraz bağlar..

father vic dedi ki...

sabri yine bek üstü koşularından birini yaparken,boşalttığı yere kademe yapmaya giden emre aşık ın hatası başka bir sabri kanadından yediğimiz gol olarak notlara geçti..

kimse demesin orda yapabilcek bişeyi yok die..uefa finalinde srna yıda gördük..3 kez son adam olarak kritik müdahaleleriyle takımını golden kurtarırken her atağı da yönlendirdi..hücuma çıkmadığı bi akın olmadı..

sanırım hücumcu bekin ne demek olduğunu göstermiştir artık die düşünürken yine gördüğüm şey bekin pervasızca yerini boşaltması iyi futbolculuk..savunma ağırlıklı bekin her zamanki gibi kanadından pozisyon vermemesi tutukluk olarak algılanıyor..

neyse sene sonunda kim galatasarayda kalıcak kim yolcu olucak görücez..gerçi bu yönetimin yaptığı hataların çokluğu bu kadar açık bişiyi de hataya çekmek için bazıları için yeterli bi sebep ama olsun..bnm içinde nolursa olsun yönetimin alıcağı en iyi karar olucaktır sabrinin ve yanında hasan şaşın gönderilmesi..(ah bide ayhan gitse de takımda çirkef oyuncu kalmasa)

Adsız dedi ki...

Balta iyi bir Beşiktaşlı da olsa profesyonel futbolcu. Ekmek yiyor neticede konuşmak lüzumsuz.

apaç dedi ki...

peki arkadaşlar hepiniz futbol dilencisisiniz, hepiniz abdullah-ersun-aykut triosunu seversiniz, hepiniz no look pass aşıklarısınız ve hepiniz için futbol asla sadece futbol değil.

ama sizden şunu öğrenmek istiyorum:

yerlere göklere koyamadığınız, dünyanın sayılı beklerinden hakan kadir balta, dün ibrahim üzülmez'in maçın son dakikalarında yaptığı koşuyu kariyeri boyunca yapabilir mi?

yaparsa da kaç kere yapar?

teşekkür ediyorum.

Adsız dedi ki...

Hakan balta Türkiye sınırları içerisinde en iyi sol bektir.6-7 sene milli takımda sakatlanmadıkça kimse onu kesemez.Harika oyuncu.Gs içerisinde taraftar bakımından da en çok sevilen 3 oyuncudan biri(+)

Adsız dedi ki...

İ.üzülmez son dakikalarda atağa çıktı ama ondan önce 80 dk arda orayı koridor yaptı rezil kepaze oldu ekremle İ.üzülmez ama holosko H.baltayı rezil etti mi edemez ki.Kim rezil etti ki bugüne kadar.Milli takımda avrupada H.baltanın karşısında bir sürü yıldız oynadı hangisi maymuna çevirdi hiç kimse(+)

Genel Sekreter Vak dedi ki...

@apaç,

kanat savunuculuğu bu mu demek yani?ileriye koşu yapmak...deli ibrahim'i değil,sabri'yi değil,maicon'u,evra'yı,srna'yı anlat bana apaç,ileri koşarken arkasını unutmayan,ileri koştuğunda katkı sağlayan,atan-attıran adamları söyle hakan balta'ya karşı.ne yapıyor bu 2 adam senelerdir?ileriye koşu yapıyor.hadi ibo kafasına esince biraz savunmayıda beceriyorda,sabri ne kattı da galatasaray'a senin bu kadar sevgini kazandı ben bilemedim,göremedim,affet.hakan balta kanadını mükemmele yakın savunuyor,hücuma desteği pek yok belki ama olay "bek" likse,bu ülkede daha iyisi yok.ismail köybaşı savunma yapmayı öğrensin,2.bir gökhan gönül olsun o zaman tekrar konuşalım.

birde senin genel futbol görüşünü anlasamda bazı argümanlarını hiç anlamıyorum.tamam,fizik güçe dayalı futbolu savunuyorsun,ama kadroya 2 tane mehmet yıldız yazana kadar baros'tan ne istiyorsun?sertan eser nedir?ne galatasaray sivasspor,ne istanbul sivas,unutmamak lazım...

neisene dedi ki...

Hakan Balta, Galatasaray'daki ilk golünü Beşiktaşa atmıştır. Geçen sezon Ali Sami Yen'deki seyircisiz maçta.

apaç dedi ki...

@vakilinchuk

evra'ları, lahm'ları çok anlattım, hatta defa kere kıyasa da soktum; ama bunun, hakan kadir balta'ya yapılan birinci dereceden bir haksızlık olduğunu görünce, şimdi hem güncel, hem de daha az ezici olsun diye ibrahim üzülmez'e yöneldim. diğerleri 85-86 gömlek üstündü, çok keyif alamıyordum.

niye bir bekte sadece hücum yönüne bakıyorsun demişsin. sadece ona bakmıyorum ama onu daha fazla önemsiyorum vakilinchuk.

kadıköyde'ki finalde niye tüm dikkatleri üzerine çekti srna? ya da niye kimse diğer cenahtaki rat'tan bahsetmedi?

çünkü hücumcu bekler kabul görüyor, dikkat çekiyor, ilgi topluyor artık günümüz futbolunda.

bundan 20 sene önce kim bir beke 25 milyon avro verirdi. hangi başkanın seçim vaadi bir bek olurdu.

öncelikli bölgesini savunmalı savına da katılmıyorum. tamam bölgesini de savunsun; ama top sendeyken çıkmalı.

hele sen galatasaray'san, en az 20-25 kere yapmalı bunu.

şimdi senin futbol değerlerine göre bir 11 yapalım.

sağda serkan kurtuluş, solda hkb, ortaya iki stoper, önlerine iki tane defansif orta saha. ve bir de kaleci.

ee salt 4 kişiyle mi gol arayacağız şimdi. ne farkın kaldı senin hacettepe'den. onun da savunmasının bir kanadında stoper orhan, bir kanadında da gerzek murat kalkan oynuyor.

hep diyorum, gene söyleyeceğim hkb tipi bekler 80'lerde kaldı. o zamanlar ön liberolar adamdan sayılmadığından ve orta sahanın ortası iki tane yumuşak adamdan oluşabildiğinden savunmanın kanatları da arap ismail gibi, mert korkmaz gibi, hkb gibi adamlara emanet ediliyordu.

ama artık hemen hemen tüm takımlarda birer çift ön libero var ve bu ön liberoların da birincil görevi hücumcu, koridor beklerin arkasını kollamak.

geçen sene fenerbahçe'ye cl'de çeyrek final gördürten gönül-carlos ikilisiydi.

bir dönem gslatasaray'ı avrupa'da başarıdan başarıya koşturan ümit davala, ergün penbe, hakan ünsal gibi hücumcu beklerdi.

bugün beşiktaş'a çifte kupayı aldıran ekrem'le, üzülmez. sivas'ı şampiyonlukta tutan abdurrahman'la, hayrettin.

velhasıl, hkb ile hiçbir zaman fark yaratamaz, hiçbir zaman ileriye gidemezsin vakilinchuk.

niye bunu görmemezlikte ısrar ediyor, bir de sağa orhan şam'ı istiyorsunuz hakikaten, ama hakikaten anlamıyorum.

apaç dedi ki...

sertan eser olayını anlatmıştım; ama bir kez daha anlatayım.

elbette gidip kasımpaşa'dan 35'lik sertan'ı alın demiyorum ben orda.

demek istediğim; sertan gibi ters ayakla ters kanatta oynayabilen, kewell gibi olmayan, terse çalım atabilen, içeri katedip kendisine şut açısı yaratabilen bir adam.

mümkünse güney amerikalı ve de maksimum 25 yaşında.

buydu benim demek istediğim.

apaç dedi ki...

peki o zaman şunu sorayım,

zaruriyetten 7-8 maç sağ bek oynayan ve bu 7-8 maçlık periyotta 3, evet tamı tamına 3 asist yapan yılların stoperi ibrahim toraman'ın yaptığını, dünyanın en iyi sol beki hakan kadir balta 1 sezonda yapabilir mi?

ya da hakin kadir balta bu sezon kaç asist yapmıştır.

ya da şöyle sorayım, kaç kere çizgiye inme teşebbüsünde bulunmuştur?

kimse savunma, hava hakimiyeti filan demesin.

türkiye'de bu işleri en iyi yapan adam, toraman'dan bahsediyorum.

Adsız dedi ki...

Toraman Türkiyedeki en kötü defans oyuncularından biridir bana göre

Genel Sekreter Vak dedi ki...

Hakan Balta'nın hücum yönünün zayıf olduğunu kabul ediyorum zaten,ben onu savunma yönünün güçlü olmasından ötürü tercih ediyorum.Uzun vadede Toraman'ı da görürüz,sağ bekte oynamaya devam ederse,zannetmesemde belkide daha iyi olur,bakalım,daha erken.

Şimdi bazı avrupa devlerinden örneklendirme yapmak istiyorum.2005/2006-Barcelona,avrupa şampiyonu,sağ beki elinde sağlam Belletti olmasına rağmen koca sezon stoperden bozma kazma Oleguer,özellikle avrupa maçlarının hemen hepsinde o oynamış.2007/2008 Manchester United,Gary Neville sakat,takım koca sezonu sağbekte kanattan yada orta sahadan bozma bir oyuncuyla değil,stoperden bozma Wes Brown'la oynuyor,o da avrupa şampiyonu.Liverpool-Arbeola,2000 Galatasaray-Capone,Chelsea-Ivanoviç diyede devam edebiliriz.Buradan çıkan sonuç,kanat savunucusunun ilk ve önemli görevinin savunma yapmak olduğudur bana göre,ve Hakan Balta'nın da olayı bu.Galatasaray'ın maddi sıkıntıları ve başka eksikleri olan şu ortamda işini yapan Hakan Balta ile uğraşmayı pek mantıklı bulmuyorum,ama yerine ucuza her 2 tarafada iyi oynayan,Gökhan Gönül'ün sol bek versiyonundan keşfedilecekse bende eyvallah derim.Yok savunması gerçekten kötü olan Sabri Sarıoğlu gibi bir adam bulunacaksa,evet HKB dünyanın en iyi sol bekidir.

Hücum etsin çamurdan olsun diyorsun,ama dünya futbolu tam tersini söylüyor Apaç.Özellikle "açık" mevkisinde oynayan adamların önem kazandığı,takımların 4-3-3'ten bozma 4-5-1 yada direk 4-3-3 oynadığı günümüz futbolunda...

erdersson dedi ki...

bu ligde fark varsa gs ve diğerleri arasındaki farktır.diğer takımlar hemen hemen aynı.ama galatasaray farklı bir takım.

mes dedi ki...

Ne yazık ki inönü'nün berbat ve maç seyretmeyelim diye herşey yapılmış o rezil rakip takım kafesinde izledim maçı , hemde 90TL bayılarak , o yüzden tüpçüye diyecek söz bile bulamıyorum.


Beşiktaş bu sene bu kadro ve sistemle şampiyon olmuşsa yatıp kalkıp bizim başımıza gelen bunca şansızlığa dua etsin yani bu şansızlık ve basiretsizlik üzerimize o kadar sinmişki 3-4 gol atabileceğimiz maçta sadece 1 gol atıyoruz ve şapkadan çıkan 2 gol yüzünden mağlup oluyoruz , yazık kere yazık.

Bu beşiktaşı seneye CL'de seyretmek çok güzel olacak , burdan iddacılara şimdiden tüyo vereyim : bunların her maçına üst oynayın hatta deplasman maçlarına 4-6 gol veya 6-8 gol'de oynayabilirsiniz , bizden söylemesi.


Seneye elimizdeki yerlileri tutabilir ve iyi bir antrenör + 2-3 iyi yabancıyla bu takımı Tr'de tutabilecek takım tanımıyorum. Ligdeki en iyi yerli rotasyonuna sahip olduğumuzu düşünüyorum.

Related Posts with Thumbnails