Dizilerde Sezon Finalleri: Lost, Fringe, Chuck, How I Met Your Mother...

Yabancı dizi izlemeyi bir alışkanlık haline getirmiş insanlar için zor günler başladı zira bir süreliğine de olsa dizisizliğe alışma zamanı. Önce Chuck ve Lie to Me sonra Lost, Fringe, The Big Bang Theory derken Gossip Girl ve How I Met Your Mother da sezon finalini yaptı. Prison Break efsanesi son dönemlerde hafiften çuvallasa da yine kendini izlettiren bir final yaptı. Sınav dönemindeki arkadaşlar için iyi olmuştur belki ama ben şimdiden dizi arayışına girdim bile. Finallere şöyle bir göz atalım istiyorum ama dizileri takip ediyorsanız ve henüz izlemediyseniz geri kalan bölümü okumanızı tavsiye etmem, spoiler içereceğinden.

Sezonun en görkemli finalini Lost'un mu Fringe'in mi yaptığına karar veremedim henüz ama oyumu Fringe'den yana kullanacağım galiba. Beni bu kadar etkileyen bir son sahne olmamıştı şimdiye kadar, her karesinde ayrı bir anlam yatıyordu adeta. The Road Not Taken bölümünde Walter Bishop'ın açıkladığı paralel evren teorisinin işlenişi gerçekten harikaydı, dizi hiç bitmesin istedim o an. J.J. Abrahams Lost'ta yaptığı hatalardan da ders almış görünüyor, Fringe bana göre Lost'u bile aşan bir bilim-kurgu dizisi olma yolunda hızla ilerliyor. Şu gazete bile beni benden aldı açıkçası.
Lost'un da hakkını vermek gerek yalnız, 4. sezonda düşüş yaşayan dizi 5. sezonda adeta tekrar doğdu, 1. sezon havasını hissettim adeta. Çok iyi kurgulanmış bir final bölümüyle Jacob abinin aslında kim olduğunu, ada üzerindeki çekişmeyi kısmen de olsa görme fırsatı bulduk. Giriş sahnesi tekrar tekrar izlenecek cinsten. Jacob'ın içinde yaşadığı heykel konusunda şüpheler var, kimi Osiris diyor, kimi Anubis. Ben daha çok Seth'e benzettim. Görünen o ki Antik Mısır'la bir şekilde bağlantılı bir final göreceğiz dizide. Benim içime sinmeyen kısım aksiyon sahneleri oldu son bölümde, Jack'ten tutun Kate'e, Juliet'e kadar hepsi kendi çapında bir Polat Alemdar'mış da haberimiz yokmuş, nedir bu allasen! Eline silah alan turnayı gözünden vuruyor maşallah. Yine de tutarlı ve planlanmış bir final olduğu belliydi, Prison Break gibi rotasından sapmış bir dizi izlenimi vermedi bana. Son sezonu da merakla bekliyoruz. Ara biraz uzun gerçi ama alıştık artık, onu da bekleriz.

Benim tescilli bir How I Met Your Mother delisi olduğumu bilmeyeniniz yoktur tahminen ancak buna rağmen özellikle son 5-6 bölümde düşen tempodan hiç memnun değilim. Senaristler aynı anda diziyi izlenir kılan samimi komedi diyebileceğim mizah anlayışıyla genel hikayenin ilerleyişini aynı anda kotaramaz oldular, zaman zaman çok iyi bölümler çıksa da bu 3. sezonun sonundan beri böyle. Marshall'ın işi, Ted'in ilişkileriyle ilgili yapılmak zorunda olan konu ilerlemeleri dizinin asıl hazzını sekteye uğratıyor gibi. Sanki dizinin ismi How I Met Your Mother olmasaydı, ne bileyim, bence gereksiz bir dizi olan Friends'in adı bu diziye konsaydı muhtemelen tarihin en iyi komedi dizilerinden birini izleyecektik. Hikayeyi sürdürme çabası gittikçe dizinin aslının önüne geçiyor gibi. Senaristler de bu durumun farkında olacak ki dizinin tek iş kotaran karakteri olan Barney'e yüklendikçe yüklenir oldular. Neil Patrick Harris'in muhteşem oyunculuğu olmasa muhtemelen üstüne bu kadar yoğunlaşılmış bir yan karakter çoktan insanları bıktırırdı ama çoğunluk hala onu izlemekten memnun. Artık iş, güç meselesini atlattığımıza göre dizinin özüne dönülür artık, inşallah!

Chuck'ın sezon finalinden sonra NBC'nin diziyle ilgili kararını henüz vermediğini söylemiştik son yazıda, bu konuda iyi mi kötü olduğuna tam karar veremediğim bir haber geldi. Chuck'ın devam edeceği ama bütçesinde ciddi bir kısıntıya gidileceği söyleniyor. Ayrıca Kış Olimpiyatları sebebiyle dizinin Ocak 2010 yerine Mart 2010'da dönebileceği de NBC'nin güz dönemi programı açıklamasında satır arası olarak verilmiş. Futurama'yı bir hiç uğruna yayından kaldıran Fox'tan sonra Chuck ve Pushing Daisies'e yaptıklarıyla NBC de tepemi attırmaya başladı, haberleri olsun.

Çok sevilen bir dizi olmasına rağmen House'u seyretmişliğim yoktu, bu boşlukta başlamayı planlıyorum. Başka tavsiyeleriniz varsa yorum bölümüne alabilirim. 2-3 gündür grip olduğumdan dolayı yazılar aksadı biraz, o yüzden kusuruma bakmayın. Bir de programla ilgili bir haber, Pazar günü Yenilsen de Yensen de derbi özel programı saat 15.00'de olacak, bir aksilik olmazsa ben de ordayım, merak edenler için söylemiş olalım...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

17 yorum:

çubuk makarna dedi ki...

değişik bi dizi arıyorsanız yeni sezon dizilerinden dollhouse'u öneririm. ilk bölümleri foxun müdahaleleri yüzünden çok güzel olmasa ilerledikçe kendini buldu. ilk sezonu yeni bitti 12 bölüm sürdü. 2. sezon için anlaşması da yapıldı.

A. Eren Logoglu dedi ki...

Damages, Breaking Bad, Rome, Coupling UK, The IT Crowd -sanırım izledin- Entourage dizilerini tavsiye edebilirim.

Eren.

Adsız dedi ki...

Heykel Taweret.

pclion dedi ki...

Tavsiyeler için sağolun.

Eren, saydığın dizilerden Breaking Bad'i merak ediyordum, aklımdan çıkmış. Damages hariç diğerlerini izledim. Dollhouse'un da methini duymuştum. Heykel Taweret'i ise ilk defa duyuyorum, göz atacağım bir konusuna...

Unknown dedi ki...

Bende senin gibi yeni diziler peşindeyim. Eh koca yaz geçer mi yoksa :) House'a bende yeni başladım. Benim tavsiyem ise The Mentalist. Güzel bir polisiye dizi. Birden fazla bölümü ardarda izlersen biraz sıkabilir ama genel anlamda sürükleyici bir dizi. Simon Baker'ın kendini sevdirdiği oyunculuğu da cabası.

brkcn1027 dedi ki...

@Pclion

Chao Grey'in söylediği heykel Taweret, Lost'taki heykel :) Dizi olarak düşünmüşsün galiba..

Dizi olarak 24'ü izlemelisin bence ama karar senin.

Burak.

pclion dedi ki...

Hahaha, sağlam pot kırmışız. Çok dalgınım bu sıra, idare edin.

Yalnız Seth'e de çok benzemiyor mu o heykel, üstelik çöl bağlantısı da olması hikayeye daha iyi oturuyor. Yine de kesin diyemem tabi, ben ilk gördüğümde Seth diye düşünmüştüm...

Bella dedi ki...

cubuklu makarna'nin dedigi gibi bende dollhouse'u oneririm ilk baslarda biraz sıkıyor gibi duruyor ama son 2 bolumde hic beklenmeyen seylerle sezon finali yapiyor.

Empyrium dedi ki...

İlk sezonunda son bölümüne kadar her bölümü izlemiş hatta bazı bölümleri 2 kere izlemiş, hatta 4. sezon son iki bölümü 3 kere falan seyretmiş biri olarak HOUSE derim ilk başta.

Leverage var Oceans Eleven tarzı.Fena değil.Yazın yeni bölümleri geliyor.

Elevent Hours var etkilendim.

Carnival eski bir dizi idi izlemediysen deneyebilirsin.(muhteşem bir dizi olmasına rağmen bitirilmişti.)

The Sopranos. Tony(fkin demesi bile başka bir güzel bu adamın) izlenmesi gereken bir adam :)

Lost Room. Yahu 4 bölüm ama 4 flim desek yeridir.Çok iyiydi.

İzlemiş olduklarınız için kusura bakmayın.İlk aklıma gelenler bunlardı.

alperensaylar dedi ki...

yahu parası neyse verelim, chuck'ı normal zamanda başlatsınlar, gerekirse türkiye'de çekelim, sultanahmete falan gitsinler ajan değil mi bunlar, intersect falan. ayrıca chuck kung-fu öğrendikten sonra bize bu yapılmaz, yapılamaz:)

Her Yol Roma dedi ki...

Yalnız biten dizilerin yanında 31 Mayıs'ta başlayacak bi dizi var: Dexter.

İzlemişsindir gerçi ilk 3 sezonunu ama Dexter harikadır ve dört gözle de beklemekteyiz.

http://heryolroma.blogspot.com/2009/05/lost-biter-dexter-baslar.html

http://heryolroma.blogspot.com/2009/04/izlenesi-diziler.html

Bunun yanında da Breaking Bad'e başlayacağım ben de.

cingibi dedi ki...

2 dizi tavsiye edeceğim birincisi
The mentalist 1. sezonu bitirdi
http://gazete.yerbilimleri.com/the-mentalist-ve-gozlemleme-yetenegi/

http://gazete.yerbilimleri.com/red-johns-footsteps-the-mentalist-sezon-finali/

diğeri 'lie to me' buda birinci sezonu bitirdi
http://blog.yerbilimleri.com/category/bos-zaman/lie-to-me/

omega dedi ki...

Pek duyan görmedim aam 1 sezon süren 8 bölümlük bir dizi var New Amsterdam adında.Ben şahsen beğenmiştim ama devam ettirilmedi.Güzel bir deneme olabilir.

julien sorel dedi ki...

chuck'ın 2010/mart'a kayması süpriz oldu ama yeni sezonun çekilecek olması tüm chuckaholic'leri sevince boğdu. hem artık he knows kung-fu!

ikinci sezon ep 17-ep 22 arası beş bölüm inanılmaz sürükleyici idi, sezon finali ise inanılmazdı. senaristler işin içine orion'ı katarak çoşturdular diyip çok da fazla spoiler vermeden uzayalım bari...

jacob dedi ki...

bence entourage mutlaka izlenmeli tavsiye edirim 6.sezonu bu yaz dönemi başlayacak ayrıca leverage 2.sezonu izlenebilirliği olan bir dizi bir izlemdim ama the mentalist çok övgü alan bir dizi bu arada bende onu denemeyi planlıyorum

CaRtMaNtR dedi ki...

Dexter, Breaking Bad ve My Name İs Earl ile dizilerin offseasonı atlatılabilir. Birde araya Sarah Connor Chronicles atılır oldu bitti.

koobee24 dedi ki...

sizce gereksiz dizi olan friends olmasaydı himym diye bir dizi olmazdı büyük ihtimalle. friends himym'dan kat kat daha iyi bir dizidir. himym ise son derece basit bir dizidir.

Related Posts with Thumbnails