Bir Sadakat Hikayesi: Steve Bull

Futbolda pek şahit olmadığımız bir sadakat hikayesinin kahramanı Steve Bull. İtiraf edeyim, yeni duydum ve okudum hikayesini, yaşım da pek müsait olmadığından kendisini izlemişliğim yok ama hani futbolu sevdiren adamlar olur ya hiç izlememiş olsanız bile, Steve Bull da an itibariyle bu adamlardan biridir benim için.

Steve Bull 1965 doğumlu İngiliz bir forvet oyuncusu ve zamanının en iyilerinden biri olarak gösteriliyor. Buna rağmen İngiltere'nin en üst düzey liginde sadece bir sezon geçirebilmiş olmasını zerre kadar önemsememiş ve bütün kariyerini Wolverhampton'da geçirerek efsane olmayı seçmiş Steve Bull. Kariyerine sığdırdığı 545 maçta attığı 306 gol de ne kadar başarılı bir oyuncu olduğunun ispatı gibi. Ayrıca bir alt lig oyuncusu olmasına rağmen İngiltere milli takımında 13 kez forma giymiş ve 4 gol kaydetmiş. 1990 Dünya Kupasına ülkesinin en düzey liginde oynamadan katılan tek oyuncuymuş.

Orası İngiltere tabii, böyle büyük oyuncular ve büyük bağlılıklar cezalandırılmak yerine ödüllendiriliyorlar. Member of British Empire yani MBE nişanı takdim edilmiş kendisine İngiliz kraliyet ailesi tarafından. Malesef bu büyük oyuncu kariyerini talihsiz bir sakatlık sonucu erken denilebilecek yaşta (33) futbolu bırakmak durumunda kalmış. Bu büyük efsaneye ben de kendimce saygılarımı sunup blogda ufak da olsa bir post ayırmak istedim. Benim yetersiz bilgimin üstüne ekleyecek bir şeyleri olanları ise yorum bölümüne alalım...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Sadakatle alakalı bir hikaye vardı benim duyduğum, ama isimleri hatırlayamıyorum. İspanya ikinci ligindeydi herhalde. Takımın efsane oyuncusunun sözleşmesi uzatılmıyor, ve o oyuncu bir sene ücret almadan oynuyor. Televizyona çıkıp "bana jübile yapmadılar, vefasız bunlar" diyerek eski kulübünü şikayet eden efsanelerimizin okuması gereken bir yazıydı. FourFourTwo'daydı herhalde. Bulursam bloga eklerim.

Related Posts with Thumbnails