Türk Futbolunda Online Alışveriş: Gsstore.org, Fenerium.com.tr & Kartalyuvasi.com.tr

Kulüplerimizi Avrupadaki muadillerinden birkaç adım geriye atan en önemli unsur marka değerini pazarlama ve bunu gelire dönüştürme. Özellikle uluslararası arenadaki tanınırlığını organizasyon eksikliğinden gelire dönüştürmekte yıllarca sıkıntı çeken Galatasaray sıkça eleştirilir bu konuda ki benim de katıldığım bir eleştiridir bu. Pazarlamanın ön önemli yönlerinden biri ise gelişen ve yaygınlaşan internet teknolojisiyle beraber online alışveriş oldu. Belki de açacağınız yeni şubelerden daha önemli bir yer teşkil ediyor artık internet pazarlaması. Kulüplerin bu alandaki atılımlarına biraz göz gezdirelim, deneyimlerimizi paylaşalım istedim.

Öncelikle Galatasaray Store'un resmi sitesi gsstore.org'a göz atalım. Elbette bir Galatasaraylı olarak sık ziyaret ettiğim ve aşina olduğum bir site. Hatırlayanlarınız olacaktır, bundan yaklaşık iki sene önce Galatasaray Store'un bir sitesi yoktu ve HepsiBurada.com'un bir alt kategorisi olarak yer alıyordu. İki sene içinde kaydedilen aşama muazzam ve bence en kullanışlı store sitesi konumuna geldi gsstore.org. Hemen hemen her gün güncelleniyor ve yeni ürünler ekleniyor, store'da bulabileceğiniz hemen her ürünü internet üzerinden de alabiliyorsunuz. Özellikle bulunduğu bölgede store bulunmayan ya da istediği ürünü bulamayan arkadaşlar için bulunmaz nimet. Göze çarpan en net problem yurtdışı alışverişler için gözüken kargo ücretinin pahalı olması. Bu da hallolursa çok daha kullanışlı bir site haline gelecek. İki sene önce tişört bulamadığımız store'u düşünüyorum da sanırım hepimizin bir teşekkür borcu var bu sitede emeği geçenlere.

Hem Fenerium hem de Kartal Yuvası için söyleyeceklerim kısıtlı elbette, sonuçta o sitelerden alışveriş yapan birisi değilim. Ancak ilk izlenimlerimi paylaşabilirim bu anlamda. Fenerium'un sitesini ben beğendim, menüleri falan kullanışlı ve gördüğüm kadarıyla kredi kartı-kargo gibi problemleri yok. Yalnız kampanya-indirim gibi konularda pek aktif değiller gibi, Galatasaray Store'da illa ki bir fırsat ürünü buluyorsunuz. Fenerbahçeli arkadaşlara sormak lazım tabii. Kartal Yuvası'nın ise herhangi bir sitesi yok, sadece yönlendirilen bir domaini var. 2 sene önceki Galatasaray Store gibi HepsiBurada.com'da alt kategori olarak bulunuyor. Bir kere imaj olarak dahi en baştan kocaman bir eksi alıyor bu anlamda. Ürün çeşitliliği bakımından da kısıtlı gözüküyor, bu konuda da ciddi bir eksiklik var gibi. Bir arkadaşıma hediye bakmak için Kartal Yuvası'na uğradığımda internet sitesinden daha fazla çeşit görmüştüm.

Son olarak her site incelemesinde olduğu gibi alexa istatistiklerini de verelim , Galatasaray'ın internet üzerindeki aktif politikası bu alanda da kendini gösteriyor. Forumlardaki eleştirileri dahi dikkate alan interaktif yapıları bunda önemli etken. Diğer kulüplerde böyle bir mekanizma var mı, bilmiyorum. Gsstore.org'un verilerine şurdan, Fenerium.com.tr'nin verilerine de burdan bakabilirsiniz. Kartal Yuvası sadece domain olduğu için veri tutulmuyor, daha doğrusu domain üzerinden siteye giden yok gibi.

İnternet üzerinden alışveriş deneyimlerinizi paylaşırsanız, alışveriş yaptığınız sitelerin artılarını/eksilerini dile getirirseniz daha sağlıklı bir fikir oluşturabileceğimizi sanıyorum. Her türlü deneyiminizi bekliyorum...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

19 yorum:

Fatih dedi ki...

gsstore'un kargo ucreti konusuna deginmissiniz, cok da iyi etmissiniz. forma almaya kalktigimda forma ucreti 89tl iken yurtdisi kargo ucretinin 70 tl olmasi beni forma almaktan vazgecirdi. dogal olarak kargo ucreti verecegime biraz daha bekler 2 forma alirim diyerek siparisimi iptal ettim.

kargo ucreti 20tl vs olsa gozunun yasina bakmam formami alirdim ancak daha yuksek fiyatlara karsi yapabilecek birseyim yok, sonucta orta gelirli bir taraftarim. bunu nereye bildirebiliriz ya da bildirdigimizde gsstore'un ne kadar ne yapabilecegini bilemiyorum ama birsey yapilabilmeli.

Fatih dedi ki...

eklemeyi unutmusum bir onceki yorumda, gsstore sitesinde verilmis siparis iptal edilemiyor ya da degistirilemiyor. ancak mail gondererek bu hallediliyor. sayet kredi karti numarasini verdiyseniz bu da pek mumkun degil tahminimce. benim iptalim kk numarasi vermedigimden oldu sanirim.

GialloRosso dedi ki...

Taraftar mağazalarının internet erişiminden çok ürün kalitesine ve ürün yelpazesinin çeşitliliğine bakmak lazım.
Bu konuda GsStore'u u tek geçiyorum. Son derece zevksiz ve baştan savma ürünler mevcut. Bu kalitesizliği bu sezon ki formalardan da görmek mümkün. Bu tür mağazaların takım şahlandığında değil her sezon satış rekoru kırması gerekir. Ancak bu şekilde kulüplerine fayda getirirler. Maalesef GsStore bu konuda rakiplerine oranla oldukça geride. tasarımcılar kimler tarafından seçiliyor ya da kimlerin yakını bilemiyorum ama işlerini iyi yapmadıkları aşikar. Her seferinde Avrupai bir kulup olduğundan dem vuran camia, kulübü profesyonel insanların ellerine bırakılmalı!

Adsız dedi ki...

bir beşiktaşlı olarak alıştık bunlara diyorum. kurumsal anlamda felaket bir yapımız var. resmi site rezalet, kartal yuvalarında doğru düzgün ürün yok. sitesinin durumu da iç açıcı değil. sabrımız ölçülüyor sanırım...

mustafa sarp#16 dedi ki...

her alanda birinciyiz.

Şairler Parkı dedi ki...

HepsiBurada'dan normalde de alışveriş yapmak eziyet iken Kartal Yuvası'ndan yapılacak alışverişlerde de onlarla muhattap olmak çok fena. Sitede ürün sayısı çok az. Hadi diyelim o ürünü buldunuz, o ürününü size ulaşması bile muamma. Genelde 3 iş günü geçiyor. Ve size bildiri maili bile gelmiyor. Siz mail atınca stokta kalmadığı temin edileceği söyleniyor. Siz bekliyorsunuz, bekliyorsunuz, bekliyorsunuz...Temini olmayan ürün neden satışta gözüküyor o zaman?

Ankara Kartal Yuvası'nın kendi sitesi var: http://www.kartalyuvasiankara.com Çok başarılılar. Sorunsuz alışveriş, ürünler bolca ve sizinle gerçekten ilgileniyorlar.

Ama zaten şu an bizim sıkıntımız o kadar fazla ki. Resmi site, Kartal Yuvası'nın genel durumu, internet üzerindeki hali, dergi...

Ege

Haketo Zaman dedi ki...

Abi 89tl olan forma amerika'ya 211 liraya geldi. normal kargo seçeneği yoktu, dhl'le yolladılar bir haftada.
kargo ücreti pahalı ancak performans iyi.

steven_stiffler dedi ki...

Fenerium'da her özel günde mutlaka kampanya oluyor Uğur.Ayrıca sitesinde de anında duyuruluyor.Geçen hafta tişörtlerde %40'a varan indirimler vardı,alışverişimizi yaptık.Benim Fenerium'dan tek şikayetim bedenlerinin dandik olması.Medium giyen birisi olarak Medium alıyorum bol geliyor.Small alıyorum küçük geliyor.Sitenin tasarımı eskiden dandikti,düzelttiler.Bedenlerde de aynı kıyağı bekliyoruz...

Haketo Zaman dedi ki...

Abi yalnız sanırım resimdeki formalardan Galatasaray forması çakma. Hatta sanırım da değil, çakma.
Formaya bakarsan bizim üç parçalının kırmızısı daha ince ve çerçeveli avea reklamı dışa doğru çıkıyor. Diğer formaları bilmiyorum da, Galatasaray forması orijinal değil.

pclion dedi ki...

Hüseyin, çaktırma. :) Üç formanın ya da store logosunun bulunduğu başka resim bulamadım...

dr_serhan dedi ki...

ben daha dün aldığım ürünü geri gönderdim şansıma yazı yazmışsın :):) 1 alana 1 bedava kampanyasından aldığım l ürün normal sweetlerin xxl boyutundaydı hiç tahmin etmemiştim bu kadar büyük olduğunu bende mail attım ürünü geri gönderdim 7 lira kargo ücreti verdim boş yere...bi sorun çıkmayacağını tahmin ediyorum bakalım ne olacak :)

ayse dedi ki...

İZMİR gs store ile ilgili bikaçşey söylemeden geçemiyeceğim Bir tuhaflık var İzmir GS Store'da. burda hiçbirşey satılmıyor yıllardır. Yok!! ne doğru dürüst forma var ne de başka bir ürün.Başkanımız kızıyor forma satışlarının azlığından koskoca İzmir de (ki GS taraftarı çok fazla) 1 tane Store var ve hiçbişey satmıyor.sokakta gördüğüm korsan formalı çok insan var ne olacak şimdi,kime kızacağız ki. Ayrıca hiçbişey bulunmayan Store daki çalışanlar da çok kaba.

Erdal Güngör dedi ki...

Sitem etmekle haklısın ama şunuda göz önünde bulundurmalısın kardeşim,2000 yılında kazandığımız UEFA ve Süper Kupalarının bize yeteri kadar maddi geri dönmediğinin bir çok sepebleri var.Başta Kulüp Taraftar arası ilişkileri yeteri boyutta değil,avrupada durum farklı kulüpler Taraftarlarınla sıkı bağ oluşturuyorlar,bu bağı kurmak ve canlı kalmasını sağlayan her kulübünTaraftar Temsilcisi var hatta bazı kulüplerde bu işleri profesyonel yapanlar var.Türkiyede henüz kulüpçülük düzgün şekilde oturmuş değil,kulüpler Taraftar kazanmak için seçtikleri yol sade yapılan Yıldız Transferler üzerine kurulu bunun dışında hiç bir çalışma yapılma yapılmıyor.Beğenirsiniz yada beğenmezsiniz,kulüplerin yapacakları bu önemli işleri Taraftar oluşumları gönüllü olarak yapıyorlar eğer bu gruplar olmasaydı bir çok kulüp belki şimdi maddi gelir kaynakları üretmekte zorluk çekerdi.Türkiyede insanlar tuttukları kulüplerle özdeşleşmesinin tek yolu başarıdan geçeriyor daha doğrusu bazı kulüp yöneticileri yaptıkları açıklamalarla taraftarı o yöne itiyorlar.En büyük yanlış burada yapılıyor,kulüpler taraftarlarını kendilerine ortak yaparak böylece takımlarına olan sorumliyetliklerini daha yakından anlamalarını sağlarlar,sade üye olmakla değil bir çok yolları var.Başkanımız Adnan Polat geçen pazar GSM konusunda biraz sitemli konuştu,haklı ama kampnayayı geniş kitleye yaymak için sade GSTV ve Ulusal TV kanallarından yapılan reklamlar yeterli değil.Fenerin 5.000 gerisindeyiz demek belki satışları biraz canlandırır fakat buda yetmez.Mesela kampanya için sponsor destekli bir Konser düzenlenir GS'li sanatçılar çağırılır Taraftara açık olur ve GSM daha yakından tanıtılır.Bu işlerin yöntemini yıllar önce farkına varan ve çok emek veren büyük insanı 27 eylül günü rahmetle anacağız malesef.Şayet Alpaslan yaşasaydı şimdi GSM'da astronomik rakamlara ulaşmıştık çünkü o bir köprüydü ve köprü yıkıldı.

Cargo ücretine gelince,bu DHL'in uyguladığı tarife kulübün kabahati yok.Ödemeler kredi kartıyla yapılıyor ama benim gibi kart kullanmayanlar için seçenekler yok,bu konuda bir fikrim var "Moneybookers" http://www.moneybookers.com/app/index.pl?l=TR rapidshare kullananlar bilir dünyanın neresinde olursanız olun çok kolay ödeme yapılıyor.

Sencer Yücel dedi ki...

Fenerium'un önemli sorunlarından biri yukarıda arkadaşın da söylediği gibi bedenler. Şu an elimde small, medium ve large tişörtler var ve hepsi üstüme cuk oturuyor. yalnız son olarak denemeden aldığım medium biraz büyük geldi :)

Adsız dedi ki...

Bir izmirli olarak Goztepe'nin store'u Gozza'nin da satislarini gozardi etmemek gerek. En son duyduguma gore 3 istanbul takimindan sonra en cok satis yapan store olmustu. Bunu belirtmekte fayda var.

sitesi de yeniden yapilandirilmis;
www.gozzastore.com

One Shot dedi ki...

Beşiktaş'ın başka bir sitenin altında hizmeet sunması ayrı bir rezalet. ama performansda sıfır. beden olarka xxl forma kullanan biriyim. gecen sene bir forma alayım dedim girdim siteye aman yarabbş xxl forma yok. ne yapalım bizde almayız dedim. Beşiktaş-Bursa macından önce madem ben alamıyorum kuzene hediyemiz olsun Beşiktaş kazansın zihniyeti ile İnönü altındaki Kartal yuvasına daldık. O da ne? Bırak xxl'ı xxxl bile bulunabilir. Ama gel gelelim bunu siteye yazmıyorlar. Kardeşimi hali vakti yerinde çoluk cocuga karışmış yada seyahet engeli bulunan insanlar nerdeyse forma almasınlar diye hiç bir şey belirtmemiş site. O yüzden gidin siz en iyisi kendiniz görerk magazalardan alın

pclion dedi ki...

Adsız, yazıya onu da ekleyecektim, atlamışım. Başka siteler de vardır eminim, burda paylaşırsanız biz de öğrenmiş oluruz. Geçen gün Bucaspor'un bir tanıtımı vardı mesela, onlar da bir site açacakmış...

Zak dedi ki...

Ben de resimdeki formalar korsan mı diyecektim. GS'nin korsan olduğu onayı geldi, FB formasında da omuzdaki adidas çizgilerinin arka planı beyaz değil sarı orjinal formada. Burda görünce başka, yeni bir formaymış gibi geldi.

leo dedi ki...

daha önceleri feneriumun, pazarlama,tasarım,ulaşılabilirlik açısından diğer klüplerin önünde oluduğu aşikardı.
ancak çaadır'ı şu sıralar ziyaret eden 1inin yapacağı karşılaştırma o kadar aşikar değil aslına bakarsanız.
çevremdekiler ve ben bu değişimi hayretle ve mutlulukla izliyoruz aslına bakılırsa. store'un "çadır"da anadolu yahut başka 1 mağazadan bahsetmiorum, ürün bulunamadığı zamanları eşofman takımı bulamadığmız zamanları hatırlıyorum.
bir hafta kadar önce yaptığım ziyarette şükrettim ki kredi kartımın son kullanma süresi dolmuştu. yoksa ekstreme +yarım milyarlık bir meblağ eklenmesi kaçınılmazdı:)
store'un son 1-2 yıldaki gelişmesi tasarım-çeşit-ulaşılabilirlik açısından takdiri gerçekten hakediyor. gerekli adımların atıldığını görmek gs taraftarını mutlu ediyor cidden

Related Posts with Thumbnails