Galatasaray'ın Kırmızı Forması

Geçenlerde Ocak ayında satışa sunulacak dördüncü Galatasaray formasının düz kırmızı olacağını yazmıştım ama resimlerinin bu kadar erken düşmesini beklemiyordum açıkçası. TFF, kurallar gereği forma dizaynlarının sezon öncesi bildirilmesini zorunlu kılıyor ama bu sezon farklı bir uygulamayla bu dizaynları resmi sitelerinden duyurmuşlar. Galatasaray'ın merakla beklenen forması da sızmış oldu böyle. TFF'nin 92 sayfalık dökümanından bütün TSL formalarına göz atabilirsiniz, Galatasaray'ın yeni forması 50. sayfada.

Şu renkler ve sadelik 'Galatasaray forması budur' dedirtiyor insana. Fontun beyaz tercih edilmesi, sarı çizgiler bence mükemmel ayrıntılar. Deplasman formalarından birinin her zaman düz ve kulüp renklerinden biri olarak tercih edilmesi gerektiğini savunurum. Kırmızı rengi çok sevdiğimden düz kırmızının benim için yeri ayrıdır, en sevdiğim formalardan biri de geçtiğimiz senelerde çıkan düz kırmızıdır zaten.

İlk izlenim olarak kırık not vermiştim bu seneki dizaynlara, kırmızıyla beraber biraz toparladılar diyebilirim. Mor forma da iyi ilgi görüyormuş, benim içime hala sinmese de demek ki alternatif forma olarak çok kötü bir tercih değilmiş. Yeter ki kullanımı abartmayalım. Önümüzdeki sene için de kırmızı detaylara sahip düz sarı bir forma görsek, Manchester United maçını yâd etsek ne güzel olur!

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

21 yorum:

julien sorel dedi ki...

giyilir ki bu...

düz kırmızı formalar bize iyi gelir. yalnız beyaz ya da siyah şort olsa daha mı güzel olurmuş sanki.

Skywalker dedi ki...

Anladığım kadarıyla resmi maçlara "ülker" reklamıyla çıkamıyoruz. Bu gayet hoş kılmış formaları genel anlamda ama storelarda satışa sunulurken normal olarak "ülker" yazısıyla satışa sunuluyor. Hiç hoş değil ama dediğim gibi normal. Bunun dışında senin kırmızı forma sevdiğini gerek halı saha maçları olsun, gerek Yenilsen de Yensen de olsun cümle alem öğrendi be Uğur abi. :)

Spooky dedi ki...

Ben forma da sadelik yanlısıyım o yüzden parçalıyı da beğenmiştim bunu da çok beğendim. Tam beklediğim gibi mor formanın tasarım olarak aynısı olacak demişlerdi zaten.
Mor forma sahada bence güzel duruyor...

Skywalker doğru demiş ben de söyleyecektim düz kırmızı sevdiğini programdan anladık zaten :)

obi-wan dedi ki...

kıl müşteri gibi algılanmasın ama şunlar var.

1- font beyaz!
biliyorum bu beyaz font hastalığı parçalı yüzünden ortaya çıktı. yani ben de aynı durumdayım. sarı-kırmızıya sarı veya kırmızı font olmaz. siyahın iğrençliğini de gördük. ama düz kırmızı formaya neden sarı font düşünmezler! beyaz ne alaka!

2- adidas logosu

türk bayrağı yoksa sağa koyun işte. neden zorluyosunuz. böyle saçmalık mı olur yav. liverpoolda falan adidas sağda arma solda. biz neden öyle yaptıramıyoz?

Skywalker dedi ki...

Gelecek sezon şampiyon olup Türk bayrağını alacağımız için sol tarafa, Adids şimdiden alıştırmaya başlamış. Şaka bir yana Adidas amblemi beyaz olsa, Türk Telekom sarı olsa daha bir şık mı ne olurdu General Kenobi.

ahmet dedi ki...

sarı forma dileklerine gönülden katılıyorum

Haketo Zaman dedi ki...

Sarının tonu harika.
Turuncuya çalan kayısı.
Asıl rengimiz yani.

Skywalker dedi ki...

Parçalıdaki gibi Avea reklamının renkleri farklı değil şükür. Temelde tek renk olan formalar güzel olmalarının sebeplerinden biri.

Spooky dedi ki...

konuyla alakasız olarak, genç oyuncu değerlendirmelerinde mahmut'tan bahsetmiştim. pek dikkat çekmeyen bi oyuncu bugün beşiktaş karşısında dikkat edin...
ben böyle dedim diye kesin kötü oynar ya neyse

father vic dedi ki...

arkadaşlar bugün staj için güneşliye gittim arkadaşımla orda 3 takımın da store ları wardı öle girdik gezdik..arkadaşım fenerliydi ve mor formayla çok dalga geçiodu..ama store da bakınca yani canlı gözle görünce gerçekten çok güzel bir forma fenerli arkadaş da hastası oldu..çok başarılı bi çalışma olmuş..ancak tek falsosu ve arkadaki ülker yazısı çok kötü olmuş..morun üstüne kırmızı renk.ama fenerium da baktık formalarında yoktu..sordum bi dahaki gelicek partide olmama olayı varmış..onu bekliyorum kesin alıcam.

siriusjames dedi ki...

Mor formanın dizaynının aynısı olmuş kırmızı.

http://img196.imageshack.us/img196/5208/gsred.png

Şöyle olsa daha mı iyi olurmuş ne? Beyazlar sarı.

Adsız dedi ki...

Mükemmel forma..

obi-wan dedi ki...

yukarıda bundan bahsediyordum

http://www.futblog.org/wp-content/uploads/2008/12/lincoln2.jpg

Anıl dedi ki...

İki sene evvel ki formayı kaçıranlara piyango gibi olacaktır bu forma :)

uykutu dedi ki...

düz kırmızı çok şıkmış gerçekten ve ben de oldum olası düz renkten ve sadelikten yanayım ;) büyük takıma gitmiyor öyle cafcaflı şeyler (:

Keten Borudelen dedi ki...

Bu tasarım mor formanın aynısının fotoşop deyimiyle hue'suyla, günlük tabirle rengiyle oynanmış hali. Bir formaya tasarım harikası diğerine takım giydiğinden zaten yakışacak çuval muamelesi yapmanın anlamı yok.

Kırmızı, hem de parlak olan da seksi bir renktir, gayler bunu da tercih edebilir. Kötü bir sonuçta yüz morarabilir de, utançtan kızarabilir de. Mor Milka rengiyse, kırmızı Ülker çikolatalı gofret rengi, Mehmet Topal giydiğinde Çubuk Kraker'i de anarız... Yani takımın renklerinden biri olmasının dışında kırmızının diğerinden üstünlüğü yok, iki renk de kötü demiyorum. Aksine ikisi de çok güzel seçilmiş ve adidas ambleminin yeri dışında bir kusuru yok bu formaların. Sadece önyargılıyız.

Büyük takımların hepsi uzun zamandır cafcaflı ekstra renkler kullanıyor. ManU yakın zamanda kendisini ManCity'ye döndüren mavi formalar giymişti, Liverpool'un alakasız renkleri de var, Barcelona'nın highlighter sarısı... Bir tek Real'in yok galiba, Allah biliyor ya onlarda beyaz beyaz zaten başka renk bildikleri yok....

Mor forma ürün olarak gerek iyi pazarlama, gerek de kalite nedeniyle çok satarak maddi başarısını kanıtlamıştır. Manevi anlamda tatmin edici olmasa maddi başarı da gelmezdi, bir futbol takımı ürünü olduğu için.

Ama tabi yenilik karşıtları, turkuaz gibi içinde türk kelimesi geçtiğinden doğal olarak Türkiye'yle özdeşleşmiş bir rengi Türkiye formasına yakıştıramamışlardı. Başarısız bir tasarım nedeniyle iyice kötü gözüken fikir suçlanageldi ve kalktı. Dolayısıyla mor gibi toplum erkeklerinin fobisi olmuş bir rengi Galatasaray'da kullanmanın sıcak karşılanacağını ummuyordum zaten. Üstelik CimBom'la bağı sadece ve 2288 yıl öncesi Galat'larının asaleti olarak gösteriliyor; kimine hikaye, kimine konsept olarak.

Çoğu tasarımcının düşünmekten dahi aciz olduğu yeniliklerin en radikallerinden birini uygulayıp topluma kabul ettirme yolunda oldukları için, genç bir tasarım öğrencisi olarak, fikir sahiplerine müteşekkirim...

Ha bir de radikal yenilik, değişiklik deyince kulübün renginin değişeceğinden korkanlar var da, onlara bir şey diyemiyorum....

Keten Borudelen dedi ki...

Ayrıca Avrupa maçlarında sırt reklamları yasakmış. Lig maçlarında sırtımızda ÜLKER yazacak, Avrupa'da yazmayacak. TFF'nin isimleri alta yazma zorunluluğu getirmiş olduğunu söylemekte fayda var. Yani Ülker olmasaydı boş olacaktı üst. Tabi ki de daha iyi olurdu da, en güzeli numara üzerine isim, ya da alışkın olduğumuz için öyle geliyor....

Unknown dedi ki...

kumaşı mor forma kadar kaliteli olursa çok güzel bir forma olur.

bonedriven dedi ki...

ben taraftarın sarı forma isteğini ısrarını pek anlamıyorum açıkçası. günlük hayatta çoğumuz kot pantolon giyiyoruz, düşünsenize maça gelirken mavi kotunun üstüne sarı forma çekmiş taraftarları. bir de sapsarı forma ister istemez kanarya hayvanını andırıyor, hani ezeli rakibin sembolü olanı. Sadece F. Bahçe için değil Avrupa'da sarı ağırlıklı forma giyen çoğu takım "canaries" diye adlandırılır.

mor formayı ben çok beğendim çok kaliteli duruyor, her sene değişik bir alternatif forma çıkması iyidir, çok da sağlam pazarlama başarısı olmuş anladığım kadarıyla.

Yasin dedi ki...

anladıgım kadarı ile kırmızı bir forma yok ve olmayacak, 5 forma bildirme ihtiyacından, kaynaklanmış, parçalıyı iki değişik şortla 2 ayrı set yaptıktan sonra bir de düz kırmızı uydurulmuş.

Spooky dedi ki...

kırmızı forma olacak. lansmandan önce de haberler gelmişti. zaten bakarsanız daha az sayıda forma bildiren takımlar var...

Related Posts with Thumbnails