Gaziantepspor 2-3 Galatasaray || Arda Turan Resitali

İçerdeki Tobol maçından itibaren gittikçe üstüne koyan bir takım vardı fizik olarak, bugünkü maçtan sonra bunu rahatlıkla görmek mümkün. İlk Tobol maçıyla başlayan kondisyon yüklemesi planlamasının çok doğru olduğunu, yedek oyuncularla çıkılan maçlarda yükselen tepkilerin yersiz olduğunu, bu maçlara birer 'resmi hazırlık maçı' gözüyle bakılması gerektiğini söylemiştik. Gaziantep'teki futbol oynamaya müsait olmayan sıcağa ve neme rağmen ilk hafta maçı değilmişçesine bir mücadele ortaya koydular. Böyle maçları kazanmak önemlidir, son dakikalarda gereksiz bir baskı ve stres olsa da zorlu bir deplasmanı atlamış oldu takım.

Arda Turan, Arda Turan, Arda Turan! Arda hakikaten yeni sezonla beraber gerçekten bambaşka bir oyuncuya dönüştü ve birçok tabuyu yıktı. En azından benim için öyle. Her maç duran toptan gol attırıyor, kendi atıyor, tam bir oyun kurucu gibi oynuyor. Bu maç gerçekten rüştünü ispatladı bu anlamda. Oyununa olgunluk katmaya da başladı artık, fizik gücü biraz daha sağlam olursa üç büyük lige kapağı atması uzun sürmez. Böyle bir oyuncuyu izleyebildiğimiz için şanslıyız. Özellikle duran top meselesi beni büyüleyen tarafı işin. Bu kadar dramatik bir yükselişi beklemiyordum açıkçası, o kadar etkili kullanmaya başladı ki geçtiğimiz senelerde bizi Sabri'yle muhattap olmak zorunda bıraktın diye kızası geliyor insanın Arda'ya! Sezon başından beri boş geçtiği maç yok, 7 resmi maçın hepsinde duran toptan gol atan bir Galatasaray var. Bu duran top performansının aynı düzeyde devam etmesini beklemek akıl kârı değil zaten de, en azından bunu bir standart haline getirebilirse oyununa yepyeni bir yön kazandırmış olacak.

Arda Turan bu kadar etkiliyken ona pek ayak uyduramadı kanat oyuncularımız, Keita ilk yarı etkili olmaya çalıştı ama bu çalımları atan adamı bu ligde rahat bırakmazlar pek, sertlikten fazlasıyla nasibini aldı o da. Aydın Yılmaz özellikle ilk yarı tekrar bildiğimiz standart oyununa geri döndü. Pasları alamayan, ayağındaki topları doğru kullanamayan bir Aydın vardı sahada. Hemen hiçbir etkili orta kesemedi içeriye, ben Rijkaard'ın devre arası onu değiştriceğini düşünüyordum. Sanırım Keita'nın yüreğimizi ağzımıza getiren pozisyonu, kenara gelen oyuncunun Aydın değil Keita olmasının bir numaralı sebebiydi. İkinci yarıda biraz daha idare eder gibi gözüktü ama Netanya maçında onu izleyenler onun ilk 11'de çıkmasının sebebinin bu performans olmadığını rahatlıkla söyleyebilirler.

Takıma biraz yukardan bakarsak ikinci bölgede alan kapatmakta güçlük çektiğimizi görüyoruz. Kanat oyuncularının hücumda Baros'u ikileyeci rolünde olmaları defansif görevlerini yerine getirmelerini zorlaştırıyor, ikisini de doğru zamanlamayla yapabilmek için takım halinde daha çok maç yapmaları gerekecek. Bunun için de sabırsız olmamak, maç maç gelişimi takip etmek gerekli. Defansta bazı sıkıntılarımız var ama bu daha çok oyuncuların kendisinden kaynaklanıyor. Sağ tarafta sürekli pozisyon kaybeden bir Sabri Sarıoğlu, ortada sağlam durup duramayacağı belli olmayan Gökhan Zan'la çok güvenilir bir defans hattımız olmayacak, o belli. Uğur Uçar'ın şu takıma girip hem hücuma katkıda bulunacağı, hem de savunmayı toparlayacağı günü iple çekiyorum. Vurun Sabri'ye değil anlatmak istediğim ama Sabri bundan iyi bir sağ bek değil işte, yapacakları, yapamayacakları belli. Bu takımın bu değişikliğe bence ihtiyacı var.

Ben fazlasıyla memnunum şu oyundan, daha fazlasını beklemek zaten haksızlık olur. Üstüne koyan bir yapı oluşturma yolunda ilerliyoruz, Elano ve Mehmet Topal gibi ana rotasyonun son parçaları da takıma yerleşince daha da iyi olacaktır takım. Önümüzdeki maçı şimdiden merakla bekliyorum, özlemişiz ligi ve ligdeki Galatasaray'ı...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

31 yorum:

Spooky dedi ki...

Uğur, fotoğraf nereden?

ugur senel dedi ki...

kısaca fikirlerim
-aydın yılmaz hayal kırıklığı oldu
-sarp ,ilk defa bu kadar beğendim
-sabri,aaa sabri ilk defa beğenecem dedim ama penaltı yaptırdı fakat ters kademeye girdi adam yahu.. iyi idi...
-arda bahise gerek yok..
-orta göbekde yangın var, sarpın yanında oynayacak sertlikde vede pas organizatörü şu an icin takımda yok(ahh linde)
-keita cok ama cok daha iyi olacak..
-hakan balta ilk yarı felaket ikinci yarı cok iyi idi..
-kewell bu yıl ancak rotasyon oyuncusu olur..
-nonda büyük kazanım,teşekür kendisine aklımız forvette kalmayacak...
-en büyük eksik : geremi yada hamit türevi hem sağ bek hem orta göbek oynayacak bir oyuncu
-naciz tavsiyem : artık para kalmadığını düşünerek bayernin kapısını (hamit diye heyecanlanmayın,olmayacak duaya amin denmez) mehmet ekici için calmak...

Marseille roulette dedi ki...

Arda'nın golden sonraki Rafa Nadal-vari sevinci muhteşemdi, bir Vamos demediği kaldı:))

Maça gelince
Baros kötü
Balta çok kötü
Zan ve Sabri en kötü

ama hepsi düzelir, bu sıcakta olur o kadar.

Bir de Kewell'ım beni üzdü biraz, gözlerindeki o hırsı göremedim ama dediğim gibi o sıcakta hırs mırs aranmaz.

İyilere gelecek olursak
Arda'yı söylemeye bile gerek yok. Aydın ve Sarp da ilk yarı olmasa da ikinci yarı iyiydiler. Nonda'nın gol şukela, böyle giderse Baros'u kesecek valla.

ugur senel dedi ki...

sabri iyi idi,
balta ilk yarı cok kötü ikinci yarı iyi idi
aydın hic iyi değildi,ne yaptı anlayamadım...
baros-kewell birşey yapmadı..

father vic dedi ki...

sabri ne orta yaptı bi tane nede alanını kapadı..kim dio buna hücumcu bek die allahtan korkun.bir tane pası sağ açığa da düzgün atamadı gereksiz bi penaltıyla da kötü oyununu süsledi.baltayı ilk kez bu kadar kötü gördüm.ilk golde sarp ilk kontra topta rakibe gereken müdehaleyi yapmadı bir yan pas ve müthiş bir gol..baros kewell ii değil.aydın vasat.ama hava da 40 derece.bidaha ki maç çok daha belirleyici olucaktır bizim için

Skywalker dedi ki...

Arda Turan'ın gördüğü o saçma sarı kart da oldukça ilginçti.

Erdem Karakuş dedi ki...

İnsanlar dikkat ettiler mi bilmiyorum ama Baros ile Nonda arasındaki bariz bir fark dikkat çekti bugün. Baros yaptığı asist dışında aldığı bütün topları ezdi. Nonda'yı hiç beğenmememe rağmen oynadığı sürece oyununa dikkat edince, aldığı bütün topları çok iyi tutup yakınındaki arkadaşlarına aktardığını gördüm. Ayrıca top tekniği olarak da üst seviyede, ayağından kaçırdığı bir top veya yanlış verdiği bir pas yok. Biraz hızlı olabilse Baros'u çok rahat keser, zira Baros bugün oynadığı futbolla çok sırıttı. Geçen sene ilk geldiği zamanlar daha formdaydı, şu an aşırı derece formsuz gözüktü bana.

Ama tabi sıcak da vardı, yorum yapmak için beklemek lazım birkaç maç daha.

Genel Sekreter Vak dedi ki...

Sabri ve Zan hariç işler yolunda.Güngör ve Uğur var allahtan,er geç takıma gireceklerine inanıyorum.Ha Güngör savunma açısından iyi olacak ama geriden top çıkartamayışımız ciddi sırıtıyor,son transfer tercihini hızlı ve top kullanan bir stoperden yana kullanırsak enfes olur.

Sabri'ye uzun bir süre sonra ilk defa geçer not verecektim kendi adıma.Kanadında bıraktığı açıklara zaten alıştık,ama hücumda o kadar saçmalamadığı gibi geriye döndüğündede hamleleri iyi göründü gözüme.Ama işte,Sabri bu...Son dakikada yine sövdürdü kendine.Uğur-Uğur-Uğur derim başka bir şey demem.

Keita iyi oyuncu ama ilk geldiğinde çok kişide gördüğüm "10 gol-10 asist" rakamları fazla iyimser,bu ligde bu tarzıyla çok zor.Yarısını yapar.Güçlü olduğu için kolay düşmüyor,kafa kafaya-omuz omuza kapışıyor rakiperiyle ama bir yandan şarjlara karşılık verirken kaç kişiyi geçeceksin?Geniş alanda sağlam iş yaparda kendini kollamayan şu tarzıyla verilen paraların karşılığı gelmez Keita'dan.

Nonda kalsın,Sezer gelmeyecekse Aydın'da.Aydın bu kafayla Elano'nunda gelişiyle formayı rüyasında görür,ama bir yedekte lazım tabi...

3 puan iyidir antepte...

Efe Yılmaz dedi ki...

servet göhkanımı tutacak, rakip forvetlerimi kendine fark edemiyor bence. sarp defansif olarak güzel ama hızlı pas dağıtamıyor. keita güzel ama , biraz bencil. arda için söze gerek yok. balta ilk yarı kötü, ikinci yarı güzel. sabri ise yıllardır dert, tasa. uğur uçarı 4 gözle bekliyorum. franco ise ilk golde, mallorco günlerini anımsattı, umarım daha dikkatli durur yerinde

Can dedi ki...

Tobol'da, Netanya'da, Antep'de sağ tarafı kullandılar hücumda. Bunun bir tesadüf olmadığı kesin.

siriusjames dedi ki...

Yıllardır Bursa ile birlikte en sevmediğim deplasmanlardandı Antep. Stadtan mı, ışıklandırmadan mı yoksa Antep'in her daim bize kendi sahasında sorun çıkaran bir takım olmasından mıdır bilmiyorum ama her maç içim karararak seyrederim bu deplasmanı. Ama bu gece Arda ve Rijkaard aydınlattılar içimi sağolsunlar.

Sabri her zamanki gibiydi. Hücuma katkı yapamadı, rakibin sol açığına eşlik etti sürekli. Golünü yedirmeyi de ihmal etmedi. Gökhan Zan'dan korkuyorum ciddi ciddi, işimiz çok zor. Savunmanın sağ tarafında bu ikili kalırsa Allah bize sabır versin. Servet-Balta bildiğimiz gibiydi. Mustafa Sarp görevini yaptı gerektiği şekilde. Hücuma daha fazla katkı verebilmesi gerekir ama iyi bir görev adamı olduğunu düşünüyorum. Ayhan da o kadar kötü değildi. Aydın'da biraz hayal kırıklığına uyguladım ama olumsuz bir şey yapmadı, vasattı. Baros çok top ezdi, sadece asistiyle ismini hatırlattı. Keita korkuttu, ileride daha iyi olacak ama çok tekme yiyecektir. Nonda şu an Baros'tan daha formda.

Ve Arda... Geçen maç eleştirdim kendisini ama istediğimiz gibi, hatta daha iyi bir oyun koydu ortaya. Alex benzetmesi yaptım maçı izlerken ilk yarıda. Duran toptan golünü attırıp iyi yere koşu yaparak gol attı diye, ama ikinci yarı daha iyiydi. Yine asist yaptı ve şahane bir istatistikle bitirdi maçı yine. Hep böyle olsun.

Bu arada hakemlerin oyuncuya nereden çıkacağını söyleme, hatta oyuncu her zaman çıkılan yerden çıkmak isterse oyuncuyu itme gibi bir hakkı var mı?

koala dedi ki...

Arda Turan'ın oyunu için resital demek mümkün değil daha. İlerleyen haftalarda sunacağını düşünüyorum ama bu maç dahilinde pek resitallik bir oyun sergilemedi.

Adsız dedi ki...

Ben böyle bir şey göremedim.Maçın en iyi 4 oyuncusundan biri Sabridir ya.Yazılanlara bakın.Sadece alışkanlık yapmış 10 gol atsa da bilerek böyle yazıcaksınız.Sabri çok iyi oynadı iyi demiyorum çok iyi oynadı bunu da herkes görmüştür.Napması lazımdı son derece iyi oynadı.
M.sarp-Arda-Sabri-Servet
Maçın adamı Arda ve Sarp

timshel dedi ki...

uğur'u koy sağ beke, biraz da mehmet topal ve elano serpiştir üzerlerine, salıver uefa'yı kapıp gelsinler ;) yakışır cimbom'a.

apaç dedi ki...

baros'un oynadığı her maç, kanat forvetler etkisiz olmaya mahkumdur.

-jean-jacques misse misse

HIsk dedi ki...

Arda ve duran top olayını abartmışsınız. Bugün çok korner kullandık ve hepsini kötü kullandı Arda. Kendi daha öncede iyi korner kullanamadığını, heyecan yaptığını belirmişti. Aslında Arda kornerde, özellikle sağdan yapılan ortalarda, boyu kısa olmasına rağmen çok önemli bir gol silahi. Bence kornerleri kullanacak adam, hala bulunamadı. Elano'yu beklemek gerek.

Adsız dedi ki...

uğur?

Spooky dedi ki...

fotoğraf habertürk'ün galerisindenmiş...

Yasin dedi ki...

Aydın'ı herkesin aksine ben çok begendim. Sanırım hoca da memnundu ki son Barış değişikliğinde bile oyunda tuttu. Basit oynadı, topla gereksiz kendini yormadı (Keita'nın aksine), diri kaldı ve 90 dakika koştu. Çok top kaptı ve hem sağda, hem solda ataklarda takımı çoğalttı, çok pas alamadı ama bu Arda'nin tercihlerinden kaynaklandı (en kıyak pası da Arda verdi yine).
@Erdem
Nonda oyuna rakip dustukten sonra girdi ve o dakikada taktiğimiz ileri gitmekten çok topa sahip olmaktı artık, zaten topla çok daha gerilerde bulustu, Baros ise sirtinda iki stoperle en uctaki adamimizdi genelde, oyun 0-0 olsaydi Nonda'ya tahammül gösterebileceğimizi sanmıyorum. ama dün çok faydalıydı, golü de süperdi çünkü topa vurma şansı olan tek anda vurdu, kontrol etmeye vs. çabalamadı boşuna...

father vic dedi ki...

@adsız

bir tane isabetli orta yapamayan hatta ve hatta orta yapamayan bir bek oyuncusu nası sahanın en iyi 4. oyuncusu oluyor anlamadım.her pozisyonda rakibin 0 a inişini ve yaptırdığı gereksiz penaltıyı söylemiyorum bile çünkü sabri destekçileri bunun bir sorun olmadığını söylemekte ısrarlılar..

Adsız dedi ki...

Benim görüşüm Galatasaray bugün takım olarak vasatı aşamadı. O beklediğimiz Netanya maçlarında gördüğümüz pas trafiğinden eser yoktu bu maçta. Savunmanın ortasındaki Gökhan ve Servet'in top kullanma kabiliyetleri olmadığını biliyoruz ama bu maçta Ayhan'da yeteri kadar olumlu paslar atamadı ve oyun kurmakta zorlandı. Bunun en büyük nedeni Alex gibi oynamaya başlayan Arda'dır bence.. Tamam bu maç 1 gol 2 asist yaptı tam bir 10 numara gibi oynadı ama bu sistemde zaten 2 tane sürekli hücumu düşünen ve geriye yardım etmeyen kanat oyuncusu varken Arda'nın da 10 numaralık oyunu Ayhan ve Mustafa'nın top kullanamamasına neden oldu. Murat-Tabata-Hakan Bayraktar 3'lüsü Ayhan ve Mustafa topu ayağına her alışında şok bir baskıyla onları uzun oynamaya zorladı ve Galatasaray'lı oyuncuların kontrol edemediği bu uzun topları toplayarak top hakimiyetini sürekli ellerinde bulundurdular. Özellikle Galatasaray 3. golü bulana kadar oyun bu şekilde gitti.. Arda orta alanda Ayhan ve Mustafa yaklaşıp orada bir üçgen uluştursa takım olarak topu daha iyi kullanabilrdi Galatasaray. Artık tüm umudum Elano. Umuyorumki Elano'da Arda gibi 90'ların 10 numarası rolüne soyunmaz ve günümüz futboluna daha yatkın bir oyun sergiler.

terzi dedi ki...

resitalmi abartmayalım.

pclion dedi ki...

Arkadaşlar,tek maçlık performans üzerine atmadım başlığı. Arda'nın oyun kuruculuk performansına olan hayranlığımı belirtmek için yazdım.

Spooky, hocam pardon atlamışım sorunu. Ben Hürriyet'in galerisinden aldım, genelde maç sonu orayı kontrol ederim ilk...

Unknown dedi ki...

Affınıza sığınarak ilk yorumumu yapacağım.
Sabri'ye yapılan eleştirileri anlayamıyorum. Sabri'den çok da hazzeden bir insan değilim ama ben son penaltı pozisyonu dahil bir yanlışını görmedim bu maçta. Hele son penaltı pozisyonunda işin gerçeği müthiş bir ters kademe yaptı o boyla. Eğer İBB - BJK maçında Tello'nun pozisyonuna penaltı verilmediyse bunun penaltıyla uzaktan yakından alakası yok. Onun dışında benim hatırladığım net 3 top kapması var kanadında fakat tercihleri çok doğru olmuyor rakip sahada kaptığı toplarda. Yani bunun için kızalım mı? Ayrıca Keita çok fazla mücadeleye girdiği için Sabri arkasını kollamak durumunda kaldı. Keita bu takımın sağ içi... isabetli orta sayısı kaç sizce? İlk gol ve 3. gole bakın. 2. yarı Arda'nın kaçırdığı Aydın'ın kaçırdığı pozisyonlara bakın. bu takımın Sabri'den isabetli orta beklediği falan yok. Sabri'den ben sıfıra inip 3. bölgeye gelen orta saha oyuncularına yerden kesmesini bekliyorum ama Sabri gibi bir futbolcudan çok şey beklediğimin farkına varıp eleştirmiyorum açıkcası.
Saygıyla...

Gala's dedi ki...

Arda Turan diyorum. Daha da birşey demiyorum..

Adsız dedi ki...

sabriden sonra
aynı hareketi wederson yapınca
bi an flashback filan oldum
ama hakem yemedi tabi
ağğğğhhhhhhhh

Yasin dedi ki...

penaltı pozisyonu orta yuvarlakta olsa Bünyamin Gezer ya da başka hakem kambura yattı diye GS lehine çalardı.
skor 3-1 ken olmasa Bünyamin Gezer devam derdi.
pozisyondaki futbolcu Sabri değil de başkası olsa Galatasaraylılar hakeme dümdüz giderdi.
benim görüşüm ise penaltı değil, ama verirse de birşey diyemem.

Adsız dedi ki...

@ Father vic: 2 şık yapıyorum senin için.

A.) Sen kesinlikle maça bakmamışsın
B.) Sen kesinlikle Sabri antipatisi olduğun için Sabri'yi eleştirmişsin.

Maçın en iyi 4 oyuncusundan biridir.Tartışması bile yapılmaz.
Ben Sabri iyi oynadı diyorum sen çok kötü oynadı diyosun.2 görüşte bu kadar farklılık olur mu acaba? Ben sabri'ye kötüyse kötü derim iyiyse iyi.Dün son derece iyi oynadı Sabri.Ama sabri'nin ayağına top gelince bakalım ne yapacak diye odaklanırsan bir sürü hata bulursun

burc dedi ki...

golden sonra hagi gibi sevindi. bilerek yapmadı muhtemelen, o yüzden daha bir hoşuma gitti.

father vic dedi ki...

@adsız

94 senesinden beri olduğu gibi maça 90 dakika baktım ve sabrinin neden sahanın en iyi 4. adamı olamayacağını gerekçeleriyle belirttim..sen buna karşılık içi bomboş iki tane şıkla karşılık vermişsin..diorm ki senin gibi maça çok dikkatli biri söylesin ki bana sabrinin ne yaptığını bi dahaki maçta ben de görebiliyim..

sabrinin 'savunduğu' kanattan yediğimiz gollerin sayısı ile sabrinin hücuma çıkarak kaç gol attığının ya da asist yaptığının hesabını yapın ondan sonra bana iyi deyin die birçok kez bu blogda yorum düştüm zamanında aynı şekilde geçerli bu fikrim..

bu maçta gol asist isabetli orta gibi özelliklerin yanına ileriye doğru olumlu pas sayısına da bakmanızı tavsiye ederim..senin kadar dikkatli bir izleyicinin keitanın bir pozisyondan sonra iki kolunu yana açıp bu nedir ya der gibilerinden hareketini de kaçırmamış olman lazım.

berserk dedi ki...

10 dan poz çalmış Arda. Arda' ya da yakışıyor tabi.

Hagi' nin Milan a attığı aşırtma gol sonrası sevinci.

Related Posts with Thumbnails