Devrim Arabaları

Uzun zamandır komedi dalı dışında bu kadar memnun, tatmin olmuş bir şekilde ayrılmamıştım sinema salonundan. 'Devrim Arabaları' gerçekten gidilesi görülesi bir film. Yakın dönem Türkiye'sine bir bakış atabilme, mühendislik terimleriyle, hiyerarşisiyle haşır neşir olabilme şansına erişiyorsunuz. Benim gibi okulla arası fazla iyi olmayan bir makina mühendisi adayı için biçilmiş kaftandı bu film.

Devrim'in hikayesini az çok biliyorsunuzdur. Bir grup Türk mühendis 'yapılamaz' denileni yapmak için, bir Türk yapımı arabayı yaratmak için bir araya geliyor. 130 gün gibi kısa bir sürede teknolojik imkanların yeterli olmadığı bir ortamda sıfırdan bir araba oluşturmak. Filmin sloganı da bunla paralel zaten, "Ya Yaparsak?"

Filmin kadrosu gerçekten göz kamaştırıyor, Selçuk Yöntem, Uğur Polat, Taner Birsel, Onur Ünsal, Vahide Gördüm, Altan Gördüm, Ali Düşenkalkar ve diğerleri. Uzun süredir bu kadar zengin bir kadronun kendilerinden çok filmi ön plana çıkardığı bir yapım izlememiştim.

Garb kafasıyla yapılan, şark kafasıyla benzin koyulmayan arabanın hikayesi. Sinemaya gitmeye, izlenmeye değer bir film...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails