MLS SuperDraft & Süper Lig

NBA'i takip edenlerin ilgiyle beklediği organizasyonlardan biridir yaz aylarında yapılan draftlar. Benim adıma başlarda Türk oyuncuların hangi sıralarda gideceği merakı şeklinde tezahür eden bu ilgi NBA draftlarında iki sene sonra hangi adamlar seçilebilir, draftın derinliği ne olacak gibi garip sorulara itmiş durumda çoktan. Ancak benim NBA ve basketbolun önüne koyduğum bir ilgi alanım daha var o da futbol. Bu ikisini bir araya getirebilen yegane organizasyon ise MLS draftları oluyor haliyle.

Birkaç senedir meraklıyım bu MLS draftlarına. En kötü ihtimalle kimler seçildi diye bir göz atarım senede bir. Tanıdık isimler görmek şöyle dursun, bu oyuncu havuzunun ne gibi kriterlerle oluşturulduğuna dair en ufak bir fikir edinemedim bugüne kadar. Bu sene de çok farklı değil diğerlerinden. 15 Ocak'ta yapılan draftlarda yukarda gördüğümüz 20 yaşındaki Steve Zakuani adlı arkadaş seçilmiş 1. sıradan. Bana bir anlam ifade etmeyen bir isim daha.
Geçmiş draftları kurcaladığımda bize az da olsa bir anlam ifade edebilecek bir oyuncu bulabildim sadece. O da ligin ilk yarısında Antalyaspor'da forma giyen Joseph Ngwenya. 2004 draftında Los Angeles tarafından 3. sırada seçilen Zimbabweli golcü ilk yarı boyunca forvet rotasyonunda Sege Djehoua'nın arkasında kaldı . Kulüp de yabancı temizliği sırasında ona da yol vermiş. Türkiye'de attığı tek golün Sami Yen'de Galatasaray'a karşı olması da kaderin bir cilvesi olsa gerek.

Yakın zamanda ülkemizde oynamış Nick Carle'yi listede görmeyi umuyordum ama o da draft üzerinden MLS'ye gelmiş bir oyuncu değilmiş. Friedel draftların yapılmaya başlandığı 96 yılında zaten Galatasaray'da forma giymekteydi. Başka tanıdık isim bilen varsa yorumlar kısmında paylaşabilirsiniz...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails