Panel: Endüstriyel Futbol ve Beşiktaş

Bugün bizim üniversitedeydi bu panel, Salih'in dün akşam dürtmesiyle haberim oldu. Konuklar gerçekten çok değerli insanlardı; Mert Aydın, Cem Dizdar, İbrahim Altınsay ve Feridun Düzağaç. Feridun Düzağaç'ı bir kenara bırakalım ama diğerleri gerçekten çok kaliteli yazarlar, her söylediklerine katılmasam da mutlaka bir göz gezdiririm ne demişler diye.

İbrahim Altınsay, endüstriyel futbolun kökenlerini İngiltere üzerinden açıklayan doyurucu bir konuşma yaptı. İşçi sınıflarından, futbol oyununun ortaya çıkışından itibaren endüstriyelleştiğini, bunun yeni bir olay olmadığını, kitlelerin bu oyuna ilgi göstermeye başlamasından bu yana bu işin devam ettiğini vurguladı. Chelsea'nin 1905'teki kuruluş hikayesini bu konuda örnek gösterdi. Bir sonraki konuşmacı Cem Dizdar'dı, o daha çok endüstriyelleşmenin zararlarından, oyunun zevkini, ruhunu öldürdüğünden dem vurdu, bence panelin en etkileyici konuşmasını yaptı.

Feridun Düzağaç daha yüzeysel değindi konulara doğal olarak, o da bir iki güzel espriyle işi kotardı diyebiliriz. Mert Aydın ise Beşiktaş özelinden çok endüstriyel futbolun gelişminin getirilerinden söz etti, bunun her anlamda iyi bir şey olmadığını vurguladı. Gerçekten fikir dolu bir insan kendisi, aralıksız 20 dakikaya yakın konuştu, bir an bile düşünmek için ara vermedi hissine kapıldım, bu kadar üretkenlik de fazla olsa gerek.

Neyse efendim, panel Yıldızlı Kartallar organizasyonu olunca konu doğal olarak Beşiktaş'a kayıyor, sorular Erman Toroğlu ve medya ekseninde gidip geldi. Bir soru da ben sormak istedim ama beceremedim sanırım, daha çok blog yazısı gibi anlatmaya çalıştığımdan olsa gerek konuyu tam bağlayamadan mikrofonu başka bir arkadaşa vermek durumunda kaldım, bu da ilginç bir deneyimdi benim açımdan.

İlk daha bu tip bir panele katıldım, gerçekten güzel bir organizasyondu. Yıldızlı Kartallar'ı kutlamak lazım, Galatasaray adına da benzer bir organizasyon olsa diye düşünmedim değil. Ufak çapta bir beyin fırtınası da yaptım aslında, kimler gelebilir vs. diye. Panelde gs store sweatiyle oturmam da bir garip oldu aslında, Beşiktaşlı arkadaşlara fazla rahatsızlık vermedik umarım...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails