Harry Kewell'ın Sözleşmesi

Harry Kewell, Galatasaray kadrosunun en teknik oyuncusu değil, en hızlı oyuncusu değil belki ama kesinlikle en zeki ve oyun bilgisi en yüksek oyuncu. Futbolu öyle bir oynuyor ki attığı şutta bile “Şuraya vursam kaleci kurtarabilir, en iyi ben sert ve şuraya vurayım.” diyormuş hissine kapılıyorsunuz. Yaptığı her hamlede, attığı her pasta bir düşünce, bir fikir var. Son dönemde Kewell'ın hücum anlamında bir adım öne çıkmasının dahi takımın ihtiyaçları doğrultusunda bilerek yapılmış bir tercih olarak okuyorum ben. Keita yokken, Arda form olarak gerilemişken, Baros sakatken onun ayağından gelen her gol Galatasaray için hayat demekti, Kewell da bunun farkında. Özelliklerini takımın en çok ihtiyaç duyduğu anlarda ortaya koyabilmesi de gerçekten özel bir oyuncu yapıyor onu.

Son dönemde yükselen bu performansı Galatasaraylıları bir yandan mutlu ederken öbür yandan da biten kontratının getirdiği bir endişe baş gösterdi. İngiltere'de yaşayan eşinin onun dönmesini istediği yolunda iddialar da atıldı ancak Kewell'ın Avustralya basınına verdiği son demeçte Galatasaray'da oynamaktan dolayı fazlasıyla memnun olduğu yönünde fikir belirtmiş. Ailesinden uzak olmasının bugüne kadar yaşadığı en büyük zorluk olduğunu belirtmiş ve özel fizyoterapisti Les Gelis'in İstanbul'a uyum sağlama sürecinde en büyük destekçisi olduğunu eklemiş. Galatasaray taraftarı hakkındaki sözleri ise fazlasıyla önemli ki bence sözleşme yenileme dönemindeki bir oyuncu için fazla bağlayıcı sözler bunlar. Liverpool gibi bir takımda oynamış olan Kewell'ın Galatasaray taraftarını gözlerinin gördüğü en iyi taraftar olarak tanımlaması ve aradaki ilişkinin harika olduğunu söylemesi burdaki hayatından fazlasıyla memnun olduğunu gösteriyor.

Niyet okumak gibi olmasın ama yönetim ve teknik heyet de fazlasıyla memnun diye biliyorum Kewell'dan ve Ocak ayında yeni bir 2 yıllık dönem için sözleşme önerilirse fazla şaşırmamak lazım. Spekülasyona müsait bir konu bu ama benim fikrimi soracak olursanız Kewell'ın gitmeye, Galatasaray'ın da onu göndermeye niyeti yok pek. Temmuz 2008'de Goal.com yazarı Gregory Pavic, onun için "Yeni Hagi mi?" sorusunu sormuştu, bu sorunun yanıtı galiba evet olacak önümüzdeki senelerde. 80'lerin sonuna Prekazi, 90'ların sonuna ve Galatasaray tarihine damga vuran Hagi'den sonra Kewell da 2000'lerin iz bırakan yabancı oyuncuları arasında en tepede anılacak gibi...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

15 yorum:

Schumy dedi ki...

Bize solaklar yarıyor.

Sağ ayağını kesip atmak lazım adam alırken...

os dedi ki...

Ben de geçen fotofiniş yaptığımda hislenmiştim, geçmişti..
Bak yine hislendim :(((

YA GİDERSE ?
:(

scapula dedi ki...

ulan içinde kaldı di mi :D

pclion dedi ki...

İki haftadır konuşuyoruz arkadaşım, yazmayalım mı yani? :)

Koray Gök dedi ki...

kewell rotasyon oyuncusu bu takımda, hagi olması çok zor.

futbol dili ve edebiyatı dedi ki...

Kewell'ı rotasyon oyuncusu kavramı içinde görme fikri beni benden aldı yalnız!

Anıl dedi ki...

Resmen bal damlatmışsın klavyenden :) Bu gidecek diye öyle endişe ediyorum ki...

Sinan Yılmaz dedi ki...

En zeki ve oyun bilgisi en yüksek oyuncu bence Nonda, 2 numara Kewell ama.

Kerim ŞİMŞEK dedi ki...

Hagi'den beri bir oyuncuya bu kadar hayran olmamıştım. Yönetim umarım doğru olanı yapar ve sözleşmesini uzatır.

Majesty dedi ki...

Kalsın, bir şampiyonlar ligi çeyrek finali maçından sonra da şöyle bir manteş atılsın;

kewell zayıf, nonda yavaş : 2-0

çok mu romantiğim?

Fatih dedi ki...

hayraniyim kendisinin, daha teenager iken ben hayriyi cm'de oynadigim her kulube alir koyardim, 2 yildir bu adam cimbomumda oynuyor daha ne isteyeyim. var aslinda bir istegim, harbiden futbolu galatasaray'da biraksin, galatasarayli kewell olarak bilelim onu hep, fulham'a, west ham'a falan gitmesin

Gala's dedi ki...

Kewell kalmalıdır, kalır..

Aksi durumu düşünemiyorum bile.

SéRhat dedi ki...

Kewell'ın sözleşmesi hakkında yazı paylaşmayan blog yazarı kalmadı sanırım (: Kewell kalmalı hemde sözleşmesi en az 2 sene kadar uzatılmalı. Ondan sonrada bizi bırakmasın Rijkaard'ın yanında olmadı alt yapıda çalışmalı.. Bu taraftar onu çok seviyor..

caveksk dedi ki...

hakkaten ağzından bal damlamış uğur.4-4-2 deki röportajındada taraftarla ilgili bi soru sormuşlardı.yurtdışından gelen misafirlerinize maçı boşverin siz asıl tribünleri izleyin dediğiniz doğrumu diye.kewell da siz bunu nerden biliyorsunuz diye cevap vermiş.ayrıca formayla ilgili soruya da geçen sene turuncu bu sene de mor giyiyoruz bakalım seneye ne giyeceğiz cevabı vermiş.umarım kalır jübilesini GS de yapar efsaneler arasında ki yerini alır.

Gözde dedi ki...

Gitme ihtimali bile herkesi bu kadar endişelendiriyorken, Allah korusun bi gün giderse ne halde oluruz bilmiyorum, bilmek de istemiyorum.
Çok seviliyor Wizard of Oz. O da verdiği röportajlarda istanbul'u, Galatasaray'ı, taraftarı ne kadar çok sevdiğini söylüyorken bizi bırakıp hiç bir yere gitmez, gitmesin.

Related Posts with Thumbnails