Ankaraspor'da Kalanlar: Neca, Murat, Uğur ve Diğerleri...

Ankaraspor'dan Ankaragücü'ne geçen oyuncular yerlisiyle, yabancısıyla konuşuldu ama bir o kadar da arkada unutulan oyuncu var aslında. Ankaragücü'ne ya da başka bir takıma geçenler en azından futbol oynama şansına sahipler ancak Ankaraspor'da kalanlar Türkiye Kupasından da elendikten sonra bırakın üst düzeyi, herhangi bir düzeyde futbol oynayamıyorlar. Menejerlik oyunlarında alt ligleri açmamış da oyuncular orda duruyor gibi bir durum ama bu gerçek ve Süper Lig düzeyinde. Oyunda bile böyle bir senaryonun gerçekleşmesi mümkün değil yani.

Geride kalan oyunculardan en dikkat çekeni şüphesiz Portekizli Neca. 28 yaşındaki oyuncu Türkiye'deki ilk deneyimi olan Konyaspor'da etkileyici işler çıkarmış ve ligin en iyi ofansif orta sahalarından biri olarak anılır hale gelmişti. Zaten Ankaraspor'a gelişi de küme düşme tehlikesi yaşayan Ankaraspor'un devre arasında ligin kalburüstü yabancılarını toplamasına denk düşer. Yanılmıyorsam sene sonu Konyaspor'la sözleşmesi bitiyordu ve o statüdeki bir oyuncu için iyi bir bonservis bedeli ödemişti Ankaraspor onun için, o sezonu da 8 asistle tamamladı. Aynı operasyonda yer alan Antonio De Nigris'ten ise çok üzücü bir haber aldık geçenlerde, ligimizde iz bırakan oyunculardan biriydi de, rahat uyusun. Neca'ya dönersek talibinin olmamasına açıkçası şaşırdım, en kötü ihtimalle ligin vasat takımlarından birine gidebilirdi. Böyle yabancı oyuncuları uygun fiyata düşürmek isteyen çok takım bulunur bizim ligde, en azından bir Denizlispor'un kovalamasını beklerdim. Ankaraspor ve Gökçek yönetiminin (ne diyeceğimi de şaşırdım ya, neyse) bir tercihi midir, ya da tercihse nasıl bir mantık yürütülmüştür, onu çözemedim fakat durum buyken en kötü devre arasında transfer yapması gereken oyunculardan biridir Neca. Anadoludan giriş yapan kaliteli yabancı sayısı zaten az, olanları da mundar etmekte üstümüze yok. Süper Lig işte.

Yerli oyunculardan takımda kalan en ilginç isimse Murat Tosun olarak öne çıkıyor. Almanya'da yetişmiş bir oyuncu Murat ve son 3 sezondur Ankaraspor'da düzenli forma giyen oyunculardan biriydi. 84 doğumlu, yetenekleri vasatın üstünde ve Süper Lig tecrübesine sahip bir oyuncunun boşta kalması pek akılcı değil. Eğer o da "Türkiye Kupası maçına çıkaracak oyuncu bulunsun." mantığıyla takımda tutulmuşsa (aklıma bir tek bu geldi!) yazık hakikaten.

Diğer kalanların çoğu genç oyuncu, en azından Sol bekte 18 yaşından beri ciddi süreler alan Uğur Demirkol'un, alt yaş milli takımlarına seçilen Umut Sözen'in, zamanında Göztepe'deyken ismi jenerasyonunun en yetenekli oyuncularıyla geçen Anıl Taşdemir'in boşta kalması büyük bir talihsizlik. Özellikle Uğur Demirkol, genç yaşına rağmen Süper Lig tecrübesi hiç de az olmayan bir oyuncu, en kötü ihtimalle bir Bank Asya takımına kiralanabilirdi. Keza Umut için de başta Orduspor olmak üzere birçok söylenti çıkmıştı ama o da Aralık sonuna kadar futboldan uzak kalmak zorunda. A2 Liginde oynuyorlar mı diye baktım, Umut 1, Anıl 2 maça çıkmış şimdiye kadar, yani orda da düzenli oynama şansları yok. Umut'un bu sezon sözleşmesi bitiyor, taliplileri olacaktır sezon sonunda, o zamana kadar pek de yapabileceği bir şey yok gibi...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

3 yorum:

Gala's dedi ki...

Murat ve Neca Ankaragücüne rakip takımlara gittiğinde yararlı olacakları için satılmadılar. Futbol teröristi Melih Gökçek ve ekibinin oyunudur bu. Neca gibi bir oyuncuyu kaybetmek ligimizin değerini düşürecektir. Anıl ve Umuttan beklentim büyük. En çok onlar için üzülüyorum. Umarım Ankaragücü'ne değil de oynayabilecekleri bir takıma giderler. Gelecekte çok faydalı olabilirler ülke futboluna. Mesela Kayseri Anıl'ı oynatabilir diye düşünüyorum. Toledonun sakat ve yaşının geçtiğini varsayarak.

emre dedi ki...

anıl taşdemir ordusporla anlaşmış antremanlara çıkmıştı. fakat orduspor akın sinan dağdelene olan borcundan dolayı federasyondan lisans çıkarma izni alamayınca orduspordan ayrılmak zorunda kaldı anıl.

myxomina dedi ki...

Merhabalar
Dun blogda bu yaziyi okumustum, Murat Tosun benim de begendigim bir oyuncuydu, bugun haber ajanslarini tararken Anadolu Ajansinda asagidaki habere rastladim, ilginizi cekecegini dusunuyorum.
Umarim Murat Tosun da Kayseri ya da Trabzon gibi ust duzey bir takima gider, bence su anda ligimizde bir cok takimda direk ilk 11de oynayacak kalitede bir futbolcu.

MURAT TOSUN, TRABZONSPOR'U İSTİYOR

-ANKARAGÜCÜ'NE GİTMEYEN ANKARASPORLU MURAT TOSUN:

''TRABZONSPOR'A GİTMEK İSTİYORUM. UMARIM DEVRE

ARASINDA DURUMUM NETLEŞİR''

-''ÇOK KALABALIK OLACAĞI İÇİN ANKARAGÜCÜ'NE

KİRALIK GİTMEK İSTEMEDİM''

-''BİRLEŞMENİN NEDENİNİ ANLAMADIM, SONUCUNU GÖRMEK

İÇİN 2-3 SENE BEKLEMEK GEREK''


(FOTOĞRAFLI)


ANKARA (A.A) - 19.11.2009 - Ankaraspor ile Ankaragücü'nün birleşmesinden sonra Ankaraspor'da kalan Murat Tosun, Trabzonspor'da oynamak istediğini söyledi.

Murat Tosun, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Mayıs ayında sözleşmesinin bittiğini belirterek, ''Ankaragücü'ne kiralık geçmemi istediler. Çok kalabalık bir futbolcu kadrosu olacağı için ben geçmek istemedim. Trabzonspor ve Gençlerbirliği benimle ilgileniyordu. Trabzonspor, yönetimle görüşme de yaptı, ancak anlaşma olmadı. Trabzonspor'a gitmek istiyorum, ancak Ankaragücü ile iyi bir sözleşme yaparsam tanıdığım yerden gitmek de istemem. Sonuçta 6 ay top oynamamayı kimse istemez'' dedi.

Ligde ilk yarının bitmesini beklediğini ifade eden Tosun, ''Ben de bilmiyorum devre arasında ne olacak. Anlaşamazsak sözleşmemin bitimine kadar buradayım. A2 takımı ile çalışmalarıma devam ediyorum. Benle beraber Neca da var. Yaş sınırı nedeniyle ben A2 takımında forma giyemiyorum. Maç eksiğim var. Umarım devre arası benim problemim çözülür'' diye konuştu.

Kulüplerin futbolcuları da düşünmesi gerektiğini vurgulayan Tosun, kulüplerin futbolculara gerekli kolaylığı göstermeleri gerektiğini belirterek, şunları söyledi:

''Kulüpler hep var. Futbolcunun kariyeri ise 10 yıl civarında. Bu kadar az zamanda benim uzak kaldığım süre çok uzun. Ben yaklaşık 4 yıldır buradayım ve çok şey yaptım. Yönetim ve başkanla aile gibi olduk. Kulüp de benim için çok şey yaptı. Problemli ayrılmak istemem. Devre arası umarım bu belirsizlik son bulur. Özer, Fenerbahçe'ye gitti ve Ankaraspor için mutluluk oldu. Benim için de umarım gelişmeler böyle olumlu olur.''


-''BİRLEŞMENİN SONUCUNU GÖRMEK İÇİN BEKLEMEK GEREK''-


Ankaraspor ile Ankaragücü'nün birleşmesini anlamadığını kaydeden Murat Tosun, ''Biz iyiydik. Sezona da iyi başlamıştık. Şimdi Gençlerbirliği'nden başka Ankara'daki takımların durumu ortada. Birleşme şu an yaramadı, ancak sonuç için beklemek lazım. Zamana ihtiyaç var'' dedi.

Ankaragücü'nde göreve gelen yönetimin güçlü olduğunu, tesislerin de mükemmel olduğunu belirten Tosun, Ankaragücü'nde takımın da oturmasından sonra şampiyonluk hesaplarının yapılabileceğini ifade etti.

(MSA-SSG)

Related Posts with Thumbnails