Galatasaray Kapıcıları

Isaksson ve mevcut Türk kalecileri üstüne yaptığım bir değerlendirme. Buraya da asalım da arşivde bulunsun.

Ben Aykut'u refleksleri iyi ama yan toplarda ve defansla iletişimde oldukça zayıf ve maç eksiği olan bir kaleci olarak görüyorum. Ayrıca baraj kurdurması tam bir felaket. Kişilik olarak hayran olunabilecek kadar iyi, konuşması düzgün, Galatasaray'a yakışan bir insan, orasına kimsenin bir lafı yok ama 1. kaleci olacak kapasitesi olduğuna inanmıyorum.

Volkan kafadan sakat bir adam olmasına rağmen fiziği çok daha uygun kaleciliğe, refleksleri de Aykut'tan zayıf sayılmaz. Oynadığı zaman nasıl oynadığını hepimiz az çok biliyoruz. Onun da sorunu konsantrasyon eksikliği, ne zaman takımı yakacağı belli değil. Ama Aykut'a göre hala bir adım önde çünkü hatrı sayılır bir maç tecrübesi var.

Rüştü ise Aykut'un idolü olabilecek konumda bir adam, Türkiye'nin gelmiş geçmiş en iyi kalecisi bana göre. Çok detaya inmeyeceğim onun için.

Isaksson ise kaleci fiziği olarak saydıklarımın hepsini cebinden çıkarır. Boyu uzun olmasına rağmen hantal değil, rekleksleri kuvvetli. Türk kalecilerinin hiçbirinde olmayan hava hakimiyeti var, bu da bizim gibi duran toplarda sorun yaşayan bir takım için bulunmaz nimet. Tecrübe olarak ta Aykut'tan üstün, son seneye kadar neredeyse maç kaçırmayan bir adam, İsveç milli takımında zaten oynuyor. Rennes'deki performansı top class denilebilecek bir seviyedeydi, Petr Cech'i bile aratmamıştı. (Cech te Rennes kökenli bir kaleci)

20 Haziran 2008

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails