Çağdaş Atan Röportajı

Geçtiğimiz gün Tuncay Şanlı transferini değerlendirirken kısaca Çağdaş Atan'a da değinmiş, çabasını takdir ettiğimizi belirtmiştik hatırlarsanız. Anadolu'dan Futbol Blog'unun yazarı Hüseyin Ataş da 4-4-2 için yaptığı ancak Adana Demirspor başkanıyla yaptığı röportaj nedeniyle yayınlanamayan Çağdaş Atan röportajını yayınlayıp yayınlayamayacağımı sordu. Gerçekten güzel röportaj olmuş, merak ettiğimiz konulara da değinmiş röportaj. Hüseyin'in ellerine sağlık.

***

Çağdaş Atan, düzenli olarak forma şansı bulamadığı için İbrahim Kaş'ı saymazsak, beğenmezdiğimiz Alpay'dan sonra Avrupa takımlarının tandemine girmeyi başarmış nadir bir futbolcu. Türkiye'de bir çok kulüpte görev yaptıktan sonra sessiz sedasız Almanya'nın yolunu tutan Çağdaş, Cottbus'da geçirdiği başarılı sezonun ardından soluğu, İsviçre'nin önemli takımlarından Basel'de aldı, Alexander Frei'nin yeni takım arkadaşı oldu. Basel defansının şefi olmaktan hayli gururlu olan lejyonerimizin ufuktaki hedefi ise, Milli Takım'ın tandemi!

İbrahim Kaş'ın Türkiye'ye dönmesi üzerine, Avrupa’da forma giyen tek Türk savunma oyuncusu olarak Türkiye’de savunma oyuncusu yetişmiyor görüşüne katılıyor musun?

Türrkiye’de malesef iyi savunma oyuncuları yetişmiyor. Bunu da defans oyuncularına bakış açısına bağlıyorum. Ayrıca defans oyuncularının üzerinde çok baskı olması da defans oyuncularının pek başarılı olamama sebeplerinden.

Türkiye’de futbolseverlerin savunma oyuncularına verdiği değer konusunda söylemek istediğin bir şey var mı?

Savunma oyuncuları son zamanlarda hak ettikleri değeri görmeye başladı dünyada umarım bu ülkemizde de böyle olur.

Yeni takım arkadaşın Alexandre Frei ile Türkiye-İsviçre maçları hakkına konuştunuz mu? Konuştuysanız o maçlar ile ilgili Frei neler düşünüyor?

Alex ile daha bu konuyu konuşmadık ama o maçta görev alan Huggel ve Streller ile bu konuyu konuştuk ... Onlar gerçekten olayların neden bu noktaya geldiğini kestiremiyorlar ama gerçekten yaşanan olaylardan üzgün olduklarını söyleyebilirim

Cottbus’ta başarılı bir sezon geçirdin ve sürekli Avrupa kupalarında yer alan İsviçre’nin önemli takımlarından birine transfer oldun. Basel’deki hedeflerin neler?

Basel’e gelirken kafamda hic bir soru işareti zaten. Büyük bir kulübe ve özellikle bu sezon büyük beklentileri olan bir kulübe geldim. Şuan her şey çok gidiyor benim adıma, çok iyi bir performans gösterdim hazırlık döneminde. Takımda herkes bana defansın şefi olarak bakıyor. İsviçre basını da sürekli bu konuya değiniyor. Bir Türk futbolcusu ve burada yeni olan birisi olarak çok mutlu oluyorum bu durumdan.

Türkiye’de tekrar futbol oynamak var mı kariyer planında?

Türkiye’ye dönmek şuan için planlarımda yok ama zaman neyi gösterir bilemem. Avrupa’da ve özellikle Basel’de olmaktan çok mutluyum şuan... Uzun yıllar kalıp futboldan sonra bu birikimlerimi Türk futboluna başka şekillerde sunmak istiyorum.

Trabzonspor’un kupada Demirspor’a mağlup olduğu maçta Trabzonspor forması giyiyordun. O maç ile ilgili bir şey söylemek ister misin? Trabzonspor’da o gece sorun aşırı rahatlık mıydı?

O maçta oyuna sonradan girmiştim Ersun hocam beni dinlendirmek istemişti.

O gün futbolun sürprizlerle dolu bir oyun olduğunu bir kez daha düşündüm. Karşımızda o kadar arzulu bir takım o kadar ateşli bir taraftar vardı ki bunu hiç hesaba katmamıştık. Taraftarıyla bu kadar bütünleşebilen bir takım çok az gördüm, sanki 12 kişiye karşı mücadele ediyorduk.

Topa düzgün vurabilen hatta frikik bile kullanabilen bir savunma oyuncusunun bu anlamda kendini benzettiğin ya da idol seçtiğin bir oyuncu var mı?

Topa vuruş stilimi küçükken hocalarım Prekazi’ye benzetirlerdi. Onun toplara çok sert ve düzgün vurmasını hep beğenerek izlemiştim, çok sevdiğim bir futbolcuydu.

Avrupa’da forma giyen 2 savunma oyuncusundan biri olarak Milli Takım’da yer bulamıyor olmanı neye bağlıyorsun?

Milli takım da olmamam kariyerimde en çok eksikliğini hissettiğim eksikliklerden biri. Sadece 2 kere A Milli takım formasını giyebildim. Milli takım bir futbolcunun ulaşabileceği en şerefli nokta, Milli takım Teknik Direktörümüze, kararlarına çok saygı duyuyorum. Daha çok çalışıp gözüne girmeye çalışacağım.

Sezon öncesi Türk takımlarının transferlerini nasıl değerlendiriyorsun, şampiyonluk yolunda bir favorin var mı?

Biraz hareketli bir transfer sezonu oldu ama bana göre çok ta dikkatli seçimler yapılmadı yabancı tercihlerinde. Kaliteli bir kaç oyuncunun ve hocanın geldiği de kabul etmek gerekir. Bu sene şampiyonluk yarışının gecen seneye oranla daha çok takım arasında geçeceğini düşünüyorum.

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

1 yorum:

UzunPaslar dedi ki...

Güzel bir iş olmuş. Hem Hüseyin'e hem de sana tebrikler!

Related Posts with Thumbnails