Dizi Sezonu Açılırken

Öncelikle sizlerden özür dileyerek başlamak isterim yazıya. Yağmur'un getirdiği üzücü haberler, milli takımın büyük ölçüde havlu atması derken pek de ilgilenemedim birkaç gündür blogla. Her arada sonra olduğu gibi yavaştan bir giriş yapıp devamını öyle getirelim. Önümüzdeki haftadan itibaren düzenli takip ettiğimiz dizilerin sayısında ciddi bir artık yaşanacak. Hazır zamanıyken ufak bir dizi turu yapalım istedim.

Merakla beklediğim dizilerin başında bu blogu takip eden hemen her insanın bildiği gibi How I Met Your Mother geliyor. İkinci sezonundaki performans 'efsane dizi' kategorisine kapağı atan ancak kendi yükselttiği çıtayı son iki sezondur karşılamakta zorlanan HIMYM, 21 Eylül'de 5. ve son sezonuyla ekranlara dönüş yapıyor. Dizinin ağır hayranlarından biri olarak bitmesine üzülsem de bir açıdan da en doğrusu olduğunu düşünüyorum açıkçası. 2. sezon sonunda dizinin başında planlanan konunun tüketilmesi sonrası hikaye gidişatı olarak iz bırakamayan iki sezonu geride bıraktık. Anneyi ortaya çıkarsak mı, yoksa dizi devam etse ikilemi bence son iki sezondaki istikrarsız performansın temel sebebi.

Bazen şu dizinin adı HIMYM yerine Friends olsaymış çok daha uzun ve keyifli bir dizi olabilirmiş diyorum çünkü bu anne artık demoklesin kılıcı gibi duruyor dizinin üstünde. Fazla zorlamadan Ted anneyle tanışsa diziyi bitirmeden devam etme şansı vardı ama genelde yerli dizilerden alışkın olduğumuz, mümkün olduğunca uzatabilme adına hikayeyi ilerletmeme durumu bana göre gelmiş geçmiş en iyi sitcomlardan biri olan HIMYM'a biraz sekte vurdu açıkçası. Planlı başlanan bir 5. sezon diziye yakışır, efsane bir sonu getirebilir bize.

How I Met Your Mother demişken söylemeden geçmeyelim. Bu sezon Emmy töreninin sunucusu Barney karakteriyle gönlümüze taht kurmuş olan Neil Patrick Harris. Ayrıca sunuculuğunun yanında iki senedir Entourage'da Ari Gold karakterini canlandıran Jeremy Piven'a kaptırdığı en iyi yardımcı erkek oyuncu ödülüne de tekrar aday. Artık verin şu adama ödülünü lan!

'Dizi Salıları' kuşağında ekrana gelen House da How I Met Your Mother'la aynı gün açacak sezonu. Geçen sezon gerçekten beklenmedik bir sezon finali yaptı dizi ve temposunu düşürmeden devam edecek gibi duruyor. Sezon finalinde House'u hiç beklenmedik bir durumda görüyorduk, bu sezona nasıl bir giriş yapacaklarını merak ediyorum. Dizi Salılarının bir diğer vazgeçilmezi, CBS'de HIMYM'la peş peşe yayınlanan The Big Bang Theory. İlk iki sezonuyla o da iyi bir giriş yapmıştı komedi dizileri piyasasına ve bence büyük bir eksikliği gidermişlerdi. HIMYM'a benzer bir düşüş gelmez umarım başlarına. Barney ve Sheldon karakterlerinin dizi içi rollerini benzetmişimdir hep ve HIMYM'ın temel problemi olan Barney'nin baskın yan karakterden başrole kayması TBBT'de daha erken baş gösterdi. Umarım yeni sezonda buna dikkat ederler, diziden temel beklentim bu.

Salı günleri izlediğimiz bir diğer dizi olan Gossip Girl sezonu diğerlerine göre bir hafta erken açıyor sezonu. Ayın 14'ünde izleme fırsatı bulacağız ilk bölümü. Birkaç haftadır 4-5 promo videosu dolaşıyordu nette, bunlardan en ilki çekici olanı Serena'nın Cristiano Ronaldo'yla beraber olduğunu itiraf ettiği promo olsa gerek. Josh Schwartz bildiğiniz gibi bir önceki neslin takip ettiği gençlik dizisi olan The O.C'nin de yapımcısıydı ve dizide bir süre sonra çıkan aksaklıkları biliyordu. Gossip Girl'e bu tecrübesini iyi aktarmış olacak ki "Ee, konu bitti. Şimdi saçmalayalım." moduna geçmediler hiç. Gençlik dizileri için çok kolaydır bu aslında, bir anda bozuluverirler. Hoş, ben dizinin her bölümünü izlediğim halde iki bölüm önce ne olduğunu, neyi merak ettiğimi hatırlamıyorum. Belki de böyle olmalı eğlencelik dizi dediğimiz şey, hepsi bir Lost, bir Fringe kadar kafa yorarsa, sizi üstüne düşünmeye sevk ederse aynı tadı yakalayamazdık. Gossip Girl o yüzden kafa dağıtmak için birebir.

Merakla beklenilen dizilerden bir diğeri olan Dexter'la bitirelim. 3. sezon sonunda Rita'yla evlenen ve bebek bekleyen bir Dexter bırakmıştık ve 27 Eylül'de 'televizyon izleyicisi' ile buluşacak Dexter. Televizyon izleyicisi diyorum zira geçtiğimiz sezondan da alışkın olduğumuz üzere sezonun ilk bölümü daha TV'de yayınlanmadan net ortamına sızdı. Bu Dexter'ın dağıtım şirketinde iyi bir köstebek var sanırım, inşallah yakalanmaz diyelim. Fena bir giriş olmadı sezona, özellikle bebek sahibi babaların empati kurabileceğini sanıyorum yeni Dexter'la. Merak ettiğiniz başka diziler varsa onları da ekleyebilirim. Futbol yazılarına gün içinde bir geri dönüş yaparız...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

12 yorum:

sinem dedi ki...

bunu niçün 55 ekrana yazmadın uğurcum? :)

pclion dedi ki...

Açılışı yaptık mı ki? :) Bu kadar organizasyon özürlü bir ekip yoktur herhalde. Haftasonu toplanıp konuşalım...

Marseille roulette dedi ki...

How I met your mother'ın bitecek olmasına üzüldüm ama HIMYM'ı Friends'le kıyaslamak Friends'e hakarettir bence:) Sana demiyorum Uğur ama sözlükte orda burda bu kıyaslamayı yapanlar var ve HIMYM'ın 4 sezon sonunda tıkanması bile bu kıyaslamanın haksız olduğunu gösterir. Friends şimdi reunion yapsa izlenme rekorları kırar ama HIMYM için 5 sene sonra aynı şeyi söyleyemeyiz.

Spooky dedi ki...

Benim kadar çok dizi izleyen insanların olduğunu görmek güzel :)
Friends ile HIMYM arasında dağlar kadar fark var. Kanal-Prodüksiyon-Oyuncular-Senaryo gibi çok fazla etken var işin içinde.

Uğur'un bahsettiği planlama konusunda şöyle bir örnek verebilirim. HIMYM ilk sezonu bittiğinde oyuncularla yapılan bir söyleşi de dizinin devam edip etmeyeceğini onların da bilmediğini okumuştum. Hatta Josh Radnor hikayeyi belki bir tv filmiyle bağlarız belki de 2. sezon sonunda bitiririz demişti. Yazarlardan aldığı izlenim buymuş. Devam etme zorunluluğu tabii ki ciddi bir sorun. En doğrusunu Lost yaptı bu konuda.

TrexxxXx dedi ki...

True blood ne alemde? Flight of the conchords bitti mi? Supernatural?

Serhat dedi ki...

Cristiano Ronaaaeelllldooouuu, o nasıl bi telaffuz ya :)

osmancanpolatblog.com dedi ki...

abi hic turk dizisi izlemiyormusun ya hep yabanci yazmissin

Unknown dedi ki...

Senin de bu kadar diziyi takip etmene sevindim :) Sıkı bir HIMYM hayranı olarak son 1-2 sezonun temposunun düşük olduğuna ben de katılıyorum. Tabii bunda Lilly ve Robin'in hamileliklerinin de etkisi var. Barney bence ilk 1-2 sezon daha fazla hak ediyordu Emmy'yi, Entourage'daki Ari Gold ise gerçekten aşmış bir oyuncu. Dexter'in her sezon pre-air adı altında bölümleri sızıyor zaten bu sene de şaşmamış demek ki ben HD indiriyorum genelde ama ilk bölüm sızdıysa indirmek gerek :)

@pi dedi ki...

Himmynin son sezonu olacak demişsin üstad, buna bir kaynak gösterebilir misin? İlk defa senden duydum da.

Anıl dedi ki...

Supernatural da soz sezonuyla ekranlara geri döndü. Geçtiğimiz sezon ile beşinci sezonu bağlayan, anımsatma amaçlı bir bölüm gibiydi esasen, fakat çok sıkı bir sezon bekliyor bizleri, bu kesin.

CaRtMaNtR dedi ki...

HIMYM son sezon kararı almakla iyi yapmış. Kabul ediyorum çok eğlenceli dizi ama artık hakikaten konu kalmamıştı bölümden bölüme Barney yada Marshall sazı eline aldırarak güldürüyordu.

Geçen sezon biten Prison Break ve Sarah Connor Chronicles ile beraber kaliteli aksiyonlu dizi sayısında azalma oldu bana kalırsa.

Bu nedenle Dexter gibi bir hazinenin değeri gözümde daha da arttı.

Birde her ne kadar artık konu olarak iyice saçmalaşsada Heroes ne oldu ne olacak diye meraklanıyorum aslında.

csyasoo dedi ki...

HIMYM bana göre çok iyi bir bölüm ile sezonu açtı.Eğer bu performans sürecekse ilerleyen bölümlerde 1 ve 2 sezon tadında birşeyler olacak.

Bide Robin ve Lily çok şişmiş.Tabi hamile olmak kolay değil diyerekden yırtıyor onlar ama Marshall'a iki çift lafım var.

-O göbek ne lan !

:D

Related Posts with Thumbnails