Berkin Arslan

Şu günlerde Mısır'da oynanan FIFA U20 Dünya Şampiyonası sebebiyle genç oyunculara ilgi yine had safhada. Bir süredir de genç oyuncu yazılarına Galatasaray maçları haricinde ara vermişken bir başka turnuvada gözüme batan ve izleyebildiğim kadarıyla önümüzdeki senelerde adından sıkça söz ettirme ihtimali yüksek olan bir oyuncudan bahsedeyim, Berkin Arslan.

Galatasaray altyapısında senelerdir konuşulan oyuncular vardır, her zaman olmuştur. Zamanı geldiğinde A takıma yükselecek, orda vazgeçilmez olacaklardır. Bu oyuncuların bu jenerasyondaki temsilcileri Cem Sultan ve Emre Çolak. İkisini de çok beğenirim ve gerçekten yetenekli oyuncular ancak onlardan, hatta sezon başında A takımda kalma başarısı göstermiş Serdar Eylik'ten bile daha kaliteli bir oyuncu var takımda ki o da yukarda da söylediğim gibi Berkin Arslan.

Berkin'i yukarda saydığım milli takım seviyesindeki arkadaşlarından bir adım öne çıkaran özelliği tekniğini birleştirebildiği bir hızı ve fiziği olması. Çok seri bir şekilde dikine top taşıyabiliyor ve pozisyon yaratabiliyor. Ayrıca top kontrolü de çok iyi, bizim ülkemizde pek dikkat edilmez buna ama büyük liglerde oynamanın en önemli şartlarından biridir bence net top kontrolü. Bunu yapmak çok önemli bir meziyet elbette ama bunu her rakibe karşı yapabilmek daha önemli. Altyapılarda çok başarılı olup A takıma yükselince varlık gösteremeyen oyunculardaki en temel eksiklik bence budur, her seviyede aynı performansı ortaya koyamamaları. Berkin U17 Şampiyonasında ciddi bir şekilde fizik olarak ezildiğimiz Almanya karşısında da, fizik olarak A2 liginde Galatasaray'la baş edebilecek ender takımlardan olan Beşiktaş karşısında da oyunundan taviz vermeden oynayabiliyor. İşte bu ortalarından, paslarından, şutlarından daha önemli bir veridir, Cafercan Aksu ile Arda Turan arasındaki farktır. Berkin bu anlamda Galatasaray altyapısındaki en önemli yıldız adayıdır bana göre.

Berkin'in çıkışı da alyapıdaki performansıyla değil, Nazilli Belediyespor formasıyla seçildiği Genç milli takımlara dayanmakta aslında. Galatasaray altyapısının zayıf olduğu konulardan biri bu aslında, belli bir yaştan sonra transfer yapmama gibi bir politika var ve bence Galatasaray'ın daha potansiyelli oyuncuları kazanmasını engelleyen bir durum bu. Berkin'i bir sene sonra keşfetseydik acaba bonservis ödeyerek alır mıydık diye düşünmüyor değilim. Berkin de bir transferdi sonuçta, zaten her iyi yerlinin 12-13 yaşında Galatasaray'a gelmesi mümkün değil, bu anlamda altyapı çıkışlı-transfer ayrımı yapılmasını ben çok mantıklı bulmuyorum. Berkin'e değinmişken buna da değinmeden geçmek istemedim.

Bu sene A2 maçlarını düzenli izleme gibi bir şansım var, bu sebeple oyuncuların form durumlarına, zaman içindeki gelişimlerine göz atma şansına sahip olacağız beraber. Berkin'e ise maçlar haricinde ayrı bir parantez açmak istedim. Gelecek sezon öncesi kampında kendinden söz ettirecek fazlasıyla, o zaman geri dönüp bir göz atmak için de arşivde bulunması gerek bir yandan da. Söz uçar, yazı kalır derler, bizimki de o hesap...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

10 yorum:

HHKahraman dedi ki...

-9 luk adam olduğunu düşünüyorsun yani??? :-)

Adsız dedi ki...

Degerli kardeşim yazılarını okuyorum fakat sana katılmadım çok şey var ne diye sorarsan galatasaray ne zaman dışaran parayla adam aldımı o degerli oluyor senin huyun beli bir kaç aam var onlara takılmış giyorsun alt yapıdan o kulübte yetişen aam yokmu berkinen daha iyi aamlar var ama ne hikmetse onlar keni ayaklarıyla geldigi için onların amcaları yok yeni berkinin arkası olmasa o takımda olamaz ha unutmaan o saydıgın aamlarla aynı sistem oynuyor yani bireysel o hoca olacak aamlar bu oyunun takım oyunu oldugunu untuyorlar yani o takımda hep irek oynayan aamların hep amcaları var neden başka çocuklar denenmiyor b gençten gelen süper çocuklar var sen onlar takip et bunların övgüye ihtiyacı yok hatırlatırım........

canan dedi ki...

Adsiz arkadas, Rijkaard'in bile gözüne girmis, UEFA B Listesine yazdirilmis bir Berkin'den bahsediyorsun, hemde Rijkaard'la yaz kampi gecirmemis biri olarak. Sadece 1-2 hazirlik macinda Antrenör'ün dikkatini cekmeye basarmissa, hele bu Antrenör Rijkaard ise, burada torpil söz konusu bile olamaz, olsa olsa futbolcunun yetenegidir.

Ha, yokmudur Berkin'den daha iyisi, daha yeteneklisi Galatasaray Altyapisinda? Vardir belki, degisik nedenlerden dolayi ama a2 liginde oynatilmiyordur haliylede izleme sansimiz da azaliyor. Ugur arkadasimizin süper genc takimini izleme imkani olsa, eminimki izlerdi ve blogunda o genclerimiz hakkinda da bizleri bilgilendirirdi.

Ugur birini övmekten cok PCLion FC okuyucularini bilgilendirmek istiyor. Ilerde Berkin'i Galatasaray A Takiminda veya baska bir kulüp takiminda izlersek eger, bu oyuncu hakkinda yabanci kalmis olmayiz...Diger gencler de kacmiyorlar nasilsa, onlar hakkinda da bir yazi gelecekdir birgün elbet.

Adsız dedi ki...

Degerli kareşim onu rikara keşf etmei önüne servis yapılı bu bir ben idamde devam eiyorum bu bir ikincisi ben berkini begeniyorum ama sizlerin görmedigi bir şey var ünya futbolu oynamıyor birkez daha yazıyorum futbol bir takım oyunu ben her maça giiyorum daha öncee yazdım şimdie arkasındayım bu futbolu oynayan serdar eylik emre çolak caner öztel anıl cumhur bunları seyrein hep bireysel oynuyorlar sizin bunlara dikkatinizi çekerim eger bu futbolsa avrupa hiç birşey bilmiyor demek bunu ögrenmek için taraftarın arasına oturuneleştirileri dinleyin ben ugur karedşimin yazılarını okuyorum hiç bunlardan bahsetmiyor lütfen bunlarda eleştirin ugurun ilt beşiktaş maçının yazısında bu maçta onura yükleni başka kimseye bir lafı yok emeki onun anlayışı bu saydıgım adamların futbol anlayışıyla aynı ben onuru tebrik ederim ozaman bireysel oynamadıgı için neden yazmaı beşiktaşın fizik ve yaş olarak büyük olduklarını fenerbahçe hocasını tebrik etmek lazım adam açık açık söylüyor nedense biz bitürlü görmüyoruz serkan gibi murat gibi adamlar aşşagıya iniriyoruz ben gen söylüyorum hoca gitmeli suat veya recep zafer veya halim hoca gibi degerli hocalar gelmeli bu hocanın bir başarısı yok bu böyle biline herkeze saygılar...........

Burak Beşinci dedi ki...

Uğur merhabalar

Berkin'i güzel anlatmışsın zaten kendisindeki bu yeteneği üst kademe hemen farketmiş ve Uefa listesine dahil etmişler.

Berkin'în geçe sene eksiği özgüvendi bu sene oynandığı Avrupa Gençler Şam.sayesinde bunu atlattı(çokta iyi değildi yani altın top ödülü alacak kadar) eğer bir sakatlık yaşamazsa Nijerya'Da oynanacak U 17 Dünya gençler şampiyonasında kadroda yer alacak bu özgüvenini çok daha artıracaktır.

Berkin'in bir önemli yeteneği daha var kusursuz derece top kontrolü yapabiliyor.Top kontrolünün kusursuz yapabilmesi alacağı kararın daha temiz olmasını sağlayıp takımı oyunu hızlandırabilmesine etki ediyor.

Gala's dedi ki...

Cem Sultan büyük beklenti ile geldi ama bir türlü üst seviyeye çıkamadı. Çok yetenekli olduğu kesin. Berkin bu dönemi şanslı atlatırsa tam bir forvet oyuncusu olacağına inanıyorum.

Adsız dedi ki...

Berkin 14-15 yasindayken forvet oynuyordu ama son bir senedir daha cok kanat oyuncusu veya forvet arkasi olarak oynuyor zaten boyu ve fiziginden oturu forvet olmasi zor....

Adsız dedi ki...

adsız 27 eylül arkadaşa bir hadi orrrddaaannnn diyorum kocaman.

Alper dedi ki...

Türkiye Kupası'nda bir maçta oynamıştı fakat pek öne çıkmadı.

Adsız dedi ki...

galatasarayın altyapı transfer politikası hakkındaki yorumlarına ben de katıldığımı belirtmek isterim..

Related Posts with Thumbnails