Stoper Hattrickleri: Alpay Özalan, Egemen Korkmaz, ?

İBB-Trabzonspor maçının ilk yarım saatini kaçırmıştım, televizyonu açtığımda skor 4-0 Trabzonspor lehineydi. Beklenilenin ötesinde bir skor bu elbette ama esas ilginç olan skordan ziyade Egemen Korkmaz'ın iki gol atmış olmasıydı. Maçın geri kalanını Egemen'in 3. golü atma ihtimali için izledim desem yeridir, beklentilerim de boşa çıkmadı. Defans oyuncularının attığı golün verdiği garip bir haz var, sizde de var mı bilemiyorum ama stoperlerin attığı goller daha bir mutlu ediyor beni sanki. Servet'in attığı gollerin hepsini net olarak hatırlıyorum, Song'un Manisaspor'a attığı golü de hiçbir zaman unutmam mesela. Bu tip ekstra performansların futbolun bir takım oyunu olduğunu hatırlatan öğelerden biri aynı zamanda.

Bir defans oyuncusunun hattrick yaptığını yıllardır görmemiştim. Zaten benim bildiğim ve hatırladığım tek defans oyuncusu hattricki Alpay Özalan'ın Bursa'daki maçta Makedonya karşısında yaptığı hattrickti. Maçın 3-3 bitmesi bu detayı biraz gölgede bırakmıştı gerçi ama ilginç bir anı olarak hafızalarımıza kazınmış. Başka da hatırlayamadım açıkçası, zaten maç hafızamın fazla kuvvetli olmadığını söylerim hep. Buna yakın bir performans olarak Galatasaray'ın İliç'in performansıyla 3-2 kazandığı Beşiktaş derbisinde İbrahim Toraman'ın kornerden attığı iki gol geliyor aklıma, o kadar.

Ara ara bu tip araştırma yazıları yazmaya çalışıyorum ama bu sefer ben size soran taraf olayım, daha önce böyle bir performans sergileyen üst düzey kaç defans oyuncusu var? İnternette biraz bakındım ama böyle bir veriye rastlamadım, detaylı olmasa da belki biz derleyebiliriz diye düşündüm. Hafızasına güvenen arkadaşları merakla bekliyorum.

Güncel Liste:
Alpay Özalan vs. Makedonya
Egemen Korkmaz vs. İBB
Sinisa Mihajlovic vs. Sampdoria
Steve Watson vs. Leeds
Naldo vs. Frankfurt
Fernando Hierro vs. Zaragoza
Emre Aşık vs. Adanaspor

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

23 yorum:

Flying Dutchman dedi ki...

ilginç olmuş bu zira bana gelen bir mail üzerine ben de bir maçta bir takımın stoperlerinin her ikisinin de gol attığı örneklerle ilgili bir yazı hazırlıyorum, bununla uyumlu olur :)

steve watson'ın everton'da oynarken 28 Eylül 2003'te leeds'e attığı 3 gol var...watson sanırım premier lig tarihinde hat-trick yapan tek defans oyuncusu aynı zamanda

danny dedi ki...

Hattrick yapan stoperlerden sonra aynı maç içerisinde hem kendi kalesine hem de rakip kaleye gol atan futbolcular da ilginç bir araştırma olabilir...

danny dedi ki...

Benimde internetten bulduğum kadarıyla 2003 yılında Everton lu Steve Watson sol bek olarak oynadığı maçta, Leeds United karşısında hattrick yapmış...

Gökhan dedi ki...

werder bremen li naldo da 2006-2007 sezonu olması lazım bir maçta hat trick yaptı diye hatırlıyorum,hatta o maçı werder 8-1 falan almıştı galiba.

LuckyLuke dedi ki...

2001-2002 sezonunda r.madrid-zaragoza maçında fernando hierro vardı hat-trick yapan. maç 3-1 bitmişti.

koala dedi ki...

10 Aralık 2006: Werder Bremen-Eintracht Frankfurt: 6-2

Goller: Daniel Jensen, Jurica Vranjes, Diego ve Naldo (3)

Sevgiler...

raul dedi ki...

geçen sene eskişehirde emre toraman kendi kalesine attığı 2 golle hat trick'in kıyısından dönmüştü:))))ben bi tek onu hatırlıyorum...

Gökhan dedi ki...

naldo nun hat-trick yaptığını doğru hatırlamışım da skoru fena sallamışım :)

kutay dedi ki...

1999-2000 sezonu istanbulspor-adanaspor maçı emre aşık...
istanbulspor 3-2 yenıyor adanayı 3 golü de emre atıyor. üstelik emre gibi stoper bu gollerden hıcbırını kafayla atmadı..
ilk yarısı 2-1 sona eren maçın son dakikarında 2 gol atıyor, o gollerle istanbul ligde kalıyor..

Burak Eken dedi ki...

Bu arada benden ufak bir bilgi: Listenin son sırasında yer alan Fernando Hierro, İspanya milli takım tarihinin en çok gol atan 2. futbolcusu. Hatta uzun süre ilk sırasaydı, Konfederasyonlar Kupası'nda David Villa'ya geçildi.

turhanatakan dedi ki...

sportman, hierro uzun süre ispanya milli takımının en golcü oyuncusuydu ama ilk geçildiği isim villa değil raul. sonrasında villa da geçti ve muhtemelen raul'u da geçebilir ilerde.

Aceto Balsikimo dedi ki...

ronald koeman 7-2 lik Trabzon maçında hat-trick yapmıştı.

Beercholic dedi ki...

ümit özat, gaziantepspor deplasmanında fenerbahçe'nin 5-1 kazandığı maçta, yıl 2004 yanlış hatırlamıyorsam, hat-trick yapmıştı..

Adsız dedi ki...

jose luis chilavert de velez'de oynarken hat-trick yapmıştı; 2 penaltı-1 frikik olmak üzere, kaleci ama olsun :D

TheTurk dedi ki...

Kutay belirtmiş gerçi ama ben de o maçı iyi hatırlarım. Sezonun son maçıydı ve Emre Aşık'ın ve Adanasporlu Emrah'ın Galatasaray'a bir kaç futbolcu ile birlikte blok halinde geçecekleri biliniyordu. O yüzden daha bi dikkatli izlemiştim o maçı :)

altay dedi ki...

Emre Aşık vs. Adanaspor -istanbul spor maci,,ilk yari istanbul galip,ikinci yari adana 3 tane emre asik kafa ile gol atiyir,,ama satilmis macta,,,daha sonra o istanbul tesvik primlerinin kanitalandigi ALTAY i ile berabere kalip,kume dusmemizi sagliyor,,,onu hic yazmana gerek yok:)

Flying Dutchman dedi ki...

Hierro'nun İspanya milli takımındaki gol sayısında şunu atlamamak lazım yalnız. Hierro kariyerinin başında uzun süre orta saha oyuncusu oynadı hücuma yönelik. O dönemde önemli sayıda gol atmıştır sanırım.

Jordi Metal dedi ki...

alpay göz markajı yapmıştı Makedonlara ondan 3-3 bitmişti.

apaç dedi ki...

işin ilginç yanı, duran toplarda o kadar da etkili bir isim değildir egemen.

bu sezon hattrick olmasa da bir duble ömer erdoğan'dan bekliyorum ben.

adamım toraman, lugano ve stoper oynarsa fatih yiğen de duble yapmaya yakın diğer isimler.

yakın gelecekte ikinci bir hattrick çok çok zor.

ha şu diziliş sağlanırsa belki;

x

x-kıratoçvil-x-x

x-x-x-x

arif erdem-milan baroş

Adsız dedi ki...

3 golü de izledim 3ünde deciddi savunma hataları var.

Adsız dedi ki...

bence egemen'in 3'lemesinden çok, umut'un ikilemesini konuşmalıyız.o çok daha önemliydi asdfgh

Adsız dedi ki...

George Popescu 14 Aralık 1996 Romanya-Makedonya maçında hat-trick yapmış..

http://en.wikipedia.org/wiki/Gheorghe_Popescu#International_goals

baldur dedi ki...

ogün temizkanoğlu da trabzonspor'daken bir maçta hat-trick yapmıştı.

Related Posts with Thumbnails