Galatasaray 4-0 Kasımpaşa || Cem Sultan'ın Dönüşü...

Beşiktaş ve Bursaspor. İzlediğim iki maç da A2 seviyesinde Galatasaray'a kafa tutabilecek en iddialı ekiplerin maçlarıydı ve doğal olarak takımın defolarını ortaya koyan, bence veri olarak alınması gereken referans maçlar onlardı. Fizik olarak kendilerine denk ya da daha güçlü oyunculara karşı göstereceğiniz performans A takıma yükselirseniz göstereceğiniz performansı belli eden en önemli ipucu bana göre ve bu sınavdan geçen oyuncu sayısı 3, en fazla 4'tür şu takımda.

Eray İşcan, Gencay, Murat Akça, Serdar, Serkan Kurtuluş, Caner Öztel, Cumhur Yılmaztürk,Emre Çolak, Cem Sultan, Anıl Dilaver (Berkin, 59'), Serdar Eylik

Kasımpaşa maçına gelelim. Bugünkü maçta kaleci Eray İşcan'dı, diğer maçlarda kaleyi koruyan Emirhan'ın yerine. Savunma göbeği her zamanki gibi solda Sinan Osmanoğlu, sağda Murat Akça'yla kuruluydu. Sol bekte Gencay, sağda ise Serkan Kurtuluş'la defans hattı tamamlanıyordu. Orta üçlünün ortasında defansif ağırlıklı olarak görev yapan Cumhur Yılmaztürk, kanatlarında ise Caner ve Serdar yer alıyordu. Onların önünde Emre Çolak ve Cem Sultan, ileri uçtaysa Anıl Dilaver.

Takımın rahat bir biçimde oyunu rakibine kabul ettirdiği, pas yaptığı, bilinçli oynamaya çalıştıığı ve bunu büyük ölçüde başardığı bir maç oldu. 1-0'dan 2-0'a kadar geçen sürede rakibin direncine rağmen ciddi bir dominasyon vardı oyunda, Kasımpaşa'nın cılız gol girişimi dahi yoktu diyebilirim. Elimde istatistikler olsa daha net konuşabilirdim ama gerçekten aklımda yer eden bir Kasımpaşa şutu yok ilk yarıya dair. Galatasaray ise fazlasıyla oyuna hakimdi ve her iki kanadı kullanarak rakibin 1. bölgesine inmeyi başarıyordu. Burda Serkan Kurtuluş'a değinmek gerek. Geçtiğimiz hafta isteksiz ve sorumluluk almayan oyunu için eleştirmiştik ama ilk yarıda son süratle 60 metre sürüp çizgiye inmesi ve topu pas olarak oynaması gerçekten ağızları açık bıraktı. Geçen hafta Murat Akça'nın yüzü düştüğü için moral vermeye çalıştığı 'Seko' bu mu diye düşündüm. Şu bindirmelerden birini Ali Sami Yen'de yapsa bütün stadı ayağa kaldırırdı, o kadar diyeyim. Zaten ikinci etkili bindirmesinde topu Serdar Eylik'e çıkardı ve Serdar'ın enfes golü geldi.

Orta üçlüdeki Serdar ve Caner her maçta olduğu gibi sürekli kanat değiştiren, rakibin dengesini bozan oyuncu görevindelerdi ve sıkça yer değiştirdiler maç boyunca. Serdar tekniğiyle gerçekten belli ediyor kendini. Fizik olarak biraz eksik izlenimi verse de A takım seviyesinde Rijkaard'ın ilgisini çekmesine şaşmamalı. Bugün attığı harika golle de uzaktan da etkili şutlar çıkarabildiğini gösterdi. Caner ise faydalı oynamaya çalışan, tekniği ortalamanın üstünde bir oyuncu ama o A takım tılsımını görebilmiş değilim onda. Yedekte bekleyen Berkin'i de düşünürsek A takım için şans verdiğim bir oyuncu değil Caner. Berkin Arslan ise bugün sakatlığı sebebiyle yedekten gelmek durumunda kaldı. Maçı yanımda izleyen Galatasaray eşofmanlı 11-12 yaşlarındaki bir çocuk, Berkin'in sakatlık sonrası sadece bir antremana çıkabildiğini söyledi. Sanırım altyapı oyuncusuydu o da. Beşiktaş maçı sonrası ağız tadıyla izleyemedik şu Berkin'i, ona yanarım.

Ön bölgede ise en şaşırtıcı detay şüphesiz Cem Sultan'ın yardımcı forvet gibi görev almasıydı, ileri uçta izlemeyi bekliyordum onu. Uzun boylu ve teknik kapasitesi yüksek bir forvet oyuncusu olarak akıllarda yer etmiş Cem'i biraz daha geride ve yüzü kaleye dönük biçimde izlemek maçı farklı kılan detaylardandı ve başlıkta da söylediğim gibi fazlasıyla geçerli not aldı benden. Top alışverişiyle, yüzü dönükken daha iyi kullanabildiği tekniğiyle bu bölgeye uyum sağlayacak gibi göründü. 3. golde Emre Çolak'a yaptığı asist de gerçekten kelime anlamıyla asistti, zorla attırdı golü. İronik bir şekilde kendisinin attığı golü göremedim, o sırada sahanın biraz dışındaydık, izleyen arkadaşlardan birisi anlatabilirse çok sevineceğim.

Cem'in bildiğiniz gibi uzun süreli bir diz sakatlığı vardı ve bu sebeple forma şansı bulamıyordu, bu eksikliği onun sezon başındaki hazırlık kampında yeteneği ölçüsünde ilgi görememesine yol açmıştı, halbuki Semih Kaya'yla beraber en potansiyelli oyuncusu olarak görülür yıllardır Cem. Uç forvet olmayınca defansif sorumlulukları da farklılaşmış Cem'in, top rakipteyken orta sahaya daha fazla yakınlaşıp rakiple arasında Anıl'ın yanında iki kanat oyuncusunu daha bırakıyordu, yani savunmada bir orta saha ödevi verilmiş ona. Bu değişik görevi benimseyebilirse Türkiye'de fazla yetişmeyen türde bir yardımcı forvete kavuşabilir Galatasaray. Bu değişimde Frank Rijkaard ve ekibinin talebi var mı, merak ediyorum açıkçası.
Maç içinde benim gözümde öne çıkan oyuncular bunlardı, belki bunlara sol bek Gencay'ı da ekleyebiliriz. Ben aslında mücadelesini ve girişkenliğini beğendim Gencay'ın ama birkaç hatası takım arkadaşlarının da dikkatini çekmiş olmalı ki fırça yedi birkaç kere arkadaşlarından, muhtemelen kaptan Murat Akça'ydı uyaran. Bir diğer garip detay da takımda abi diye seslenilen iki oyuncunun Serdar Eylik ve Cumhur Yılmaztürk olması. Bu oyunculardan daha büyük olan Serkan Kurtuluş'a 'Seko' diye seslenilmesi bana ilginç geldi, Emre Çolak'a da 'Çol' diyorlar. İlginç bir topluluk şu futbolcu milleti.

Kasımpaşa tarafındaysa olumlu oyunuyla dikkat çeken oyuncu pek yoktu, belki 5 numaralı stoperlerini söyleyebiliriz, o kadar. Hayatımda bu kadar çok kişinin konuştuğu, birbirini azarladığı bir takım görmedim. Halı sahada bu takıma karşı oynasanız kesin kavga çıkar, öyle bir takım. Ayrıca bariz küfürler de duyuldu, hakem es geçmeyi tercih etti. 15 numaralı oyuncu Galatasaraylı, Kasımpaşalı ayırt etmeden küfür ediyordu durmadan, Serdar Eylik'in gösterdiği duruş da etkileyiciydi bu konuda. 2 numaralı sağ bekleri ve kaptanları çok sert oynayan bir oyuncu, rakibi düşünmeden topa giren bir yapısı var. Bunlar dışında A takımlar düzeyinde oyuncu çıkarabilecek bir kadro izlenimi vermedi bana, söyleyebileceklerim bunlar Kasımpaşa ile ilgili.

Maçla ilgili aklıma gelenler genel hatlarıyla bunlar, başka merak ettiğiniz detaylar varsa yorum bölümünde cevaplamaya çalışırım...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

16 yorum:

Selim Ugur dedi ki...

Merhaba,

Maci ben de Florya'da canli seyrettim. Cektigim resimler ve macin yorumu asagida:

http://galatasarayantreman.blogspot.com/

Hoscakalin.

pclion dedi ki...

Selo,

Yazı ve resimler için ellerine sağlık. Özellikle resimler çok makbule geçti, yazıyı yazarken kullanacağım müsadenle. :)

Spooky dedi ki...

Sanıyorum Emre Çolak'a ayrı bir paragraf açmak lazım. Sadece bu maçta değil daha önce süre aldığı maçlarda gerek tavırları gerek tercihleri çok itici ve kötüydü. Sadece ben mi böyle düşünüyorum bilemiyorum, umarım benim hatamdır bu algılama...

anilkos dedi ki...

Murat Akça ile ilgili gözlemlerini merak ediyorum ben,sence a takıma geçebilecek bir potansiyel var mı uğur.

Adsız dedi ki...

Keşke gollerin görüntülerini de yayınlasan Uğur?

pclion dedi ki...

Anilkos,

Murat Akça henüz Süper Lig seviyesinde forma bulabilecek bir stoper görüntüsü vermedi ama bana ama o da takım iskeleti içinde yer alan oyunculardan. Oyunu yönlendirmesini, arkadaşları üzerindeki etkisini beğendim ama üst düzeyde stoper olmak için daha fazlasına ihtiyaç var. Ben esas olarak Sinan Osmanoğlu'nu beğendim. Hem fizik olarak biraz daha aşama kaydettiğinde zorluk çekmez, hem de boyuna rağmen iki ayağına da hakim ve ortalama düzeyde topla çıkabilme yetisine sahip. A2 takımının Servet Çetin'i diyebiliriz rahatlıkla.

Adsız, goller elimde olsa önce Cem Sultan'ın golünü izlerdim yahu! :) Özet resmi sitede yayınlanır belki, onu beklemek lazım...

Selim Ugur dedi ki...

Merhaba PCLion,

Tabii ki istedigin gibi resimleri kullanabilirsin, cok memnun oldum. Yazilarini begeni ile okuyorum.

Ben de maci Cumhur Yilmazturk'un babasi ile yanyana seyrettim. Onun da ayagindaki sakatlik henuz gecmemis, o yuzden bugun cok cekingen top oynadi.Inegolspor'dan transfer teklifi gelmis, kulup birakmamis. Kendisini oldukca begeniyorum, fizigini gelistirirse A takima cikabilir.

Sinan'in kendisini gecen seneye gore cok gelistirdigini gorunce cok sevindik. Anil Dilaver de keza oyle.

Onumuzde oyuncularimizi seyretmek icin gorevlendirilmis bir scout vardi, yurtdisindan telefon geldi Ingilizce konustular, elindeki Palm ile surekli olarak istatistik tuttu. A2 takimimizdakilere sene sonunda cok teklif gelecek sanirim.

Bir gun umarim tanisiriz, beraber de mac seyrederiz. Ben elimden geldigince Florya'daki A takim idmanlarini ve altyapi maclarini takip ediyorum.

Iyi gunler, sevgiler.

Selo
http://galatasarayantreman.blogspot.com/

apaç dedi ki...

serdar eylik
emre çolak

bu iki aslan parçası dışında bu kadrodan hiçbir isim a takım yapamaz.

sinan'la murat da bank asya-süper lig arası gidip, gelir.

cem sultan, florya'ya adım attığından beri abartılan bir isim.
tıpkı cafercan gibi.

onun kadar olursa, öpüp başına koysun gs taraftarı. ben, kıyısından bile geçemeyeceğini düşünüyorum.

serkan kurtuluş hakkındaki fikirlerimi zaten herkes biliyor.

tek avantajı kafa kağıdında 1990 yazması. bugün o 1990 yerine, 1984 yazsa 3.ligde dahi oynayamaz.

bu arada hakan kadir balta'nın sigarası da varmış.

kim bilir daha neleri vardır da, biz bilmiyoruzdur.

faruk yiğit gibi sigara içeceğine, ayhan akman gibi tespih çek hakan.

zaten sene başından beri bir şey oynadığın yok...

dejavu dedi ki...

Emre Çolak'ın uzun pasında defansın arkasına kaçtı Cem Sultan. Kaleciden güzel ve şık şekilde kurtardı topu, boş kaleye yuvarladı. : )

Plaseyi Hanri Gibi Vuruyorum dedi ki...

Cem Sultan'ın attığı gol ilk gole çok benziyor. Bu sefer ortasahadan pası atan Emre Çolak. Cem topu kalecinin üstünden aşırtarak geçiyor, sonra boş kaleye yuvarlıyor topu. Çok güzel bir gol gerçekten.

Gala's dedi ki...

@ apaç

çok kesin konuşuyorsun. kimin ne olacağı belli olmaz. büyük oranda şans işidir. bu kadar emin olma.

senin bülent uygun ve tayfası hakkındaki görüşlerini de hrkez biliyor.

hakanın sigarası vardır ne olacak ? çoğu futbolcu içiyor sigara. ölümüme antrnman yapan adamlar onlar hiçbirşey olmaz.

iyiki de sene başından beri hiçbirşey oynamadı. sen hangi seneden bahsediyorsun ?

Adsız dedi ki...

Apaç kardeşim yorumun ve gözlemin çok yerinde tebrikler bu takımda emre ve sinan hariç hiçbiri a takımı hak etmiyor evet cumhur sakatlıktan yeni çıktı ona hak vermek lazım cemde öyle oda korkak oynuyor haklılar gelelim serkan kurtuluşa ya kardeşim o fiziklen oynasın alıgı parayı hak etsin zaten iyi olsa bir yere gieri o altlarda oynamaya mahkum serdar oda birşeyler yaptıgını zannediyor ama kenine çalım atıyor insanlarda oynuyor zanediyor keçinin olmadıgı yerede misali gelelim canere caner aha öncede yazdım o çocuk boş dikkat edin hep sahanın boş yerlerinde olaşıyor bir iki hareket aynı senaryo o güzel oynadı kendimizi kandırmayalım alt takımdan gelen çocuklar var rıvan sedat aklıma gelenler daha güzel hırslı çocuklar var neden onlar oynamıyor geçen hafta belediye maçına ilk onbirden eksikler varı onur yoktu serkanın onurdan ne fazlası var berkin caneren ne eksigi var bana biri açıklasın bu çocuklar kenilerini nasıl gösterecak gene söylüyorum galatasaray iyi degildi kasım paşa kötüydü iyi niyetli oynadılar ha bu arada muratın yaptıgı direk kırmızı böyle kaptanlık olmaz hatırlatırım .......

Taylan Özgür Topçuoğlu dedi ki...

apaç

kes kardeşim ;) 4 yıdır izliyorum cafercandan çok daha kaliteli bir oyuncu o cem

siniroldumabi dedi ki...

@apaç
dostum Tugay Kerimoğlu'da feci sigara içer, günde 1 paket bitirirmiş hatta. ama performansı ortada. yaptıkları antremanlar zaten sigaranın olumsuz etkisini ortadan kaldırıyor. sigara ancak bizim gibi haftada bir halı saha maçı yapan adamları etkiler.

Adsız dedi ki...

Taylan kardeşim sen dört senedir başka adama baktın herhale bu cem dört senede kaç maç oynadı ve oynadıgı takımlar hangileri büyük takımlara ne yapmış bunları analiz et bir ikincisi cafercan ve onun takım arkadaşlarına haksızlık etme sana bir hatırlatma cafercan ve taıkım arkadaşlar artı hocalaı hepsi kaliteli adamları gelelim şimiki takıma bu taımda bana göre benim şahsi izlenimim sinan.berkin .berk.cumhur.ahmet.onur.rıdvan.gibi oyunu ciddiye alan oyuncular lazım yenildigi zaman üzülen ama ne hikmetse serdar .serkan.murat.caner.cem bu çocuk sakatlıktan yeni çıktı .çetin soldaki yeni çocuk ya kardeşim bunların futbol bir takım oyunu oldugunu birileri ögretsin herkes kafasına göre takılıyor herkes lider ne hikmetse serar caner sıkıştıkları yerde oyunu başkasının üzerine yıkıp bir iki harekete vaybe ne oyuncuymuş dedirtiyorlar murat gerçekten fatihin fedaisi oyun içinde fatih terim kendisi resmen kamikaze cem sinan gerçekten öz veriylen top oynuyorlar rıdvan ona keza onur olsun bu çocuklar bence çok iyiler ama neense hep önleri kesiliyor bunlar gibi ne çocuklar varır aşşagıda ugur var 92 li bu çocuklar. hep geri pilanalar ben şunu anlatmak istiyorum eleştiriginiz eski oyunculara ve takımına hocalarına biraz saygı gelelim bu hocaya geçen sene ne yapmış bu senede aynı agırlıktaki takımla birşeyler yapmak istiyor hala anlamış degilim hoca bence gidip keni meslegi neyse onu yapsın yerini anlayan oyunu hak edene versin birde inşallh hollanalılar gelire bu saydıgımız adamlar hakettikleri yere gelirler.
birde şu sigara mevzusu lütfen bunu abartmayın yetişen çocuklara iyi örnrk degil ben inanıyorumki bu gençlerdee içenler varır sizin örnekleri baz alarak herkese saygılar lütfen eleştiri yaparken o adamın geçmişine bir bakın.....

Adsız dedi ki...

Bana bu ört maçın iyisini ve kötüsün açıklayabilecek birisi varmı büyün oyunclarla ilgili.herkes farklı yazıyor asız yazan arkadaş sen bence en dogruları yazıyorsun ötkiler sadece günlük veye kendi arkadaşları kardeşim bunlara dikkat edin...........

Related Posts with Thumbnails