U17 Dünya Şampiyonası & Türkiye

Daha önce de söylediğim gibi Burkina Faso maçı sonrası geniş bir yazı yazmak niyetindeydim turnuvayla ilgili ancak gerek maçı 90 dakika seyredememem (Liverpool-Manu ve derbi sağolsun) gerek de Taraf gazetesi için yazdığım yazıya saygısızlık olmaması adına biraz beklemek durumunda kaldım. Yazı da yayınlandığına göre bu akşamki Kosta Rika maçı (ki muhtemelen onu da seyredemeyeceğim Buca maçı sebebiyle) öncesi girizgahı yapmak gerek.

Kadro bildiğiniz gibi U17 Avrupa Şampiyonasında mücadele eden takımı temel alıyor ama büyük bir eksikle, Gökhan Töre. Gökhan'ın sadece bu jenerasyonda değil, mevcut tüm alt yaş kategorileri arasında en önemli potansiyellerden biri. Takımdaki ağırlığını da yabana atmamak gerekiyor, Avrupa Şampiyonasındaki her maçta takımın lideri olduğunu belli ediyordu, onun performansı birebir olarak yansıyordu sonuca. Ayrıca Gökhan'ın 91 jenerasyonuyla beraber de U17 Avrupa Şampiyonası katıldığını unutmamak lazım, o yüzden bu seviyede bir turnuvada değerlendirilmemesini normal karşılamak lazım. Geçen ay Gürcistan'a karşı oynanan U21 maçında ilk 11'de başladı zaten.

Gökhan'ın seviye atlaması takım için ciddi bir handikap yaratacak. Kadro yapımızın homojen olmaması bunda büyük bir etken ve Gökhan'a fazla bağımlı bir yapı vardı. Hücumda üretken olabilecek oyuncu sayımız kısıtlı. En iyi oyuncumuz olarak öne çıkan Muhammet Demir'e birilerinin pozisyon yaratması gerek skor üretebilmemiz için. Orta sahada görev yapan Orhan ofansif anlamda o kadar etkin bir rol alabilir mi, emin değilim. Sol kanatta Berkin bir şeyler üretebilir belki ancak Burkina Faso maçında ilk 11'de görev alamadı Berkin, bunun sebebini anlayabilmiş değilim açıkçası. Abdullah Ercan'ın tercihiyse tam bir komedi, bir sakatlığı falan varsa bilemem tabi. O sebeple verimli ve mücadeleci bir oyun bile bizim belli bir seviyenin üstüne çıkmamızı sağlamayacaktır. Turnuvada kalburüstü çok takım var, özellikle Almanya ve İspanya çok ciddi jenerasyonlar yakalamışlar. Almanya'ya karşı oynadığımız maçı oynayanlar hatırlayacaktır, bırakın başabaş mücadele etmeyi, takım olarak bir kimlik bile koyamamıştık karşılarında. İspanya da her zaman olduğu gibi iyi bir jenerasyona sahip. Özellikle La Liga'da şimdiden forma giymeye başlayan Bilbao'lu Muniain izlenmesi gereken bir oyuncu. ABD maçında da belli etti kendini. Brezilya'yı zaten Alper abi yazmıştı geçen günlerde, okumanızı tavsiye ederim.

Akşama Kosta Rika maçı var, muhtemelen o da bize problem çıkaracak bir maç olmaz. Girişte de dediğim gibi muhtemelen izleyemeyeceğim, izleyenleriniz olursa yorumlarınızı beklerim.

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

8 yorum:

Nerazzurri dedi ki...

Uğur Taraf'taki yazının linkini de koysan sana zahmet. Bu arada unutmadan bi ara görüşmemiz lazım Tanju, sen ben falan yeni proje var :)

pclion dedi ki...

Ekledim yazı içine. :) O konuyu biliyorum aslında, konuşuruz yine...

Adsız dedi ki...

"Sol kanatta Berkin bir şeyler üretebilir belki ancak Burkina Faso maçında ilk 11'de görev alamadı Berkin, bunun sebebini anlayabilmiş değilim açıkçası. Abdullah Ercan'ın tercihiyse tam bir komedi, bir sakatlığı falan varsa bilemem tabi."

Berkin tercihi varsayalım ki Abdullah Ercanın olsun. Oynatılmaması tamamen TD tercihi olsun. Buradaki komedi unsuru nedir açıklar mısınız? Neredeyse bütün zamanını, çoğunu değil 90 dakika, 2 dakika bile seyretmediğiniz futbolcularla birlikte geçiren bir adamın takımla ilgili tasarruflarını hangi börüş, bilgi ve bakış açısıyla "komedi" olarak değerlendirebiliyorsunuz? Trajikomik...

pclion dedi ki...

İlk önce şu ad konusuna bir çözüm getirme zamanı geldi, bu şekilde bir kimlik koymadan yazılan mesajlara cevap verirken rahat edemiyorum açıkçası.

Öncelikle bu oyuncuları hiç izlemediğimi nerden biliyorsunuz, benimle beraber mi yaşıyorsunuz? Bu jenerasyonun birçok maçı izledim ve izlediğim her maçta Berkin'in bu jenerasyonun açık ara en iyi kanat oyuncusu olduğunu gördüm, izleyen herkes de görmüştür zaten. Burası bir kulüp takımı değil ki ciddi bir tercih havuzunuz olsun, belli bir aralıktaki genç oyunculardan söz ediyoruz. Kimin oynayıp kimin oynamyacağı bellidir. Muhammet ya da Orhan kenarda oturursa vereceğim tepki neyse Berkin oynamayınca vereceğim de odur.

Kusura bakmayın ama bir tercihi sorgulama ehliyetim o takımla geçireceğim vakitle doğru orantılı olacaksa işimiz var. Sanırım sadece annem ve babamla ilgili eleştiri yapabilirim bu mantıkla.

Ayrıca bu gereksiz yorumlardan bıkkınlık geldi, burasının popstar olmadığını elli defa söyledim. Yorum bölümü benim bilmediklerimi ya da yanlış bildiklerimi söylemeniz için var, bana laf sokun ya da trip atın diye değil. Burası bir forum falan da değildir, benim Berkin'le ya da Abdullah Ercan'la ilgili bilmediğim bir şey varsa zahmet edip paylaşıverin de bizler de bilgilenelim. Trajikomik deyip kaçmakla olmuyor...

Her Yol Roma dedi ki...

Selamlar,

Genç futbolculara ve u15'ten u21'e kadar olan milli takımlarımıza ilişkin yazılarınız çok kıymetli.

Öncelikle Taraf gazetesi için verdiğiniz link hata veriyor. Başındaki "blogger"ı çıkarırsanız hallolacaktır.

İkincisi de (Taraf'taki yazı için konuşuyorum) ben Engin'i sol bek değil de ofansif orta saha olarak biliyordum. Birimiz yanılıyor ama hangimiz? :)

Tekrar teşekkürler milli takım yazılarınız için.

Saygılar.

raul dedi ki...

ilk maçı izledim.girdiğimiz birçok pozisyonda oyuncularımız pas yerine kaleye vurmayı seçtiler ve skor açısından bir türlü rahatlayamadık.bir de bu saha konusu var tam evlere şenlik.gebermiş halı sahalar gibi.diğer sahalarda bu kadar kötüyse içimiz var demektir.açıkçası ilk maçta takım golüde erken bulunca pek kendilerini sıkmadılar gibi geldi bana.çünkü oyuna biraz ağırlıklarını koyduklarında çok rahat pozisyon ürettiler.grubumuzda gayet güzel rahat çıkıcaklardır ama bir üst turda ne olur orası çok net değil bu egoistlikle.

pclion dedi ki...

Her Yol Roma,

Benim hatam var orda, Nurettin Kayaoğlu ve Engin'i beraber yazacakken bir karışıklık olmuş. Yazı gazeteye basılacak hale getirildikten sonra bir daha kontrol etmem gerekirdi benim, acemilik işte.

Linkleri ise düzeltiyorum, IE'nin saçmalıkları...

Skywalker dedi ki...

Türkiye 4 -1 Kosta Rika.

Related Posts with Thumbnails