Galatasaray 2-1 Trabzonspor || Yerlilerin Dönüşü...

Caner Erkin, Arda Turan ve Sabri Sarıoğlu. Kewell, Keita, Elano gibi takımın hücum hattını oluşturan oyunculardan yoksun olunduğunda bu oyuncuların bir adım öne çıkıp sorumluluk alabildiğini görmek güzel. Arda'nın pasını atması adına çok iyi bir maç oldu ama Caner Erkin'in sol önde oynadığı zaman neler yapabilecek bir oyuncu olduğunu görebilmek daha da güzel. İlk geldiği dönemki yazımı hatırlarsanız sol bek kadar önde de kullanılması gerektiğini, sadece o bölgede faydalanmanın efektif olmayacağını söylemiştim, Caner'in bu performansının beni haksız çıkarmaması ayrıca güzel. Kafayla yaptığı gol vuruşu harikaydı ama sol taraftaki mücadelesi, aktifliği ve goldeki koşusu da en az gol kadar önemliydi. Üretmeye çalıştı ve bölgesine hareketlilik getirdi. Bu bile fazlasıyla yeterli. Ali Sami Yen'deki maçlarda orta üçlünün solunda da denenebilir mi diye düşünmüyor değilim açıkçası, sol iç görevini kotarabilirse gerçekten büyük bir kazanım olur takım adına. Kewell'ın bitiriciliğinden ve kanadın savunma gücünden taviz vermeden Caner Erkin'den faydalanabilmek kulağa hoş geliyor.

Kaledeki Aykut'tan ileri uçtaki Aydın Yılmaz'a kadar bütün takımın yerli olması maçın en dikkat çekici unsuruydu şüphesiz, ortaya konan fiziksel performansın artışını da gözlerden kaçırmamak gerekli. Arda Turan'ın probleminin form durumundan ziyade mental olduğunu düşünüyordum, bu maçta ikinci golü attıktan sonra bir adım daha öne çıkması bence bu probleme işaret ediyor. Arda'nın hırsı ve isteği anında takıma da yansıyor, bu anlamda takımın lideri olduğu aşikar. Yalnız bu iki performansa rağmen Galatasaray'ın en iyisi derseniz ben yine de Sabri Sarıoğlu'nu tercih ederim. Büyük saygı duyduğum oyuncular listesinde başlarda Sabri'yi sayacağım aklıma gelmezdi ama Ayhan Akman'ın geçirdiği gelişime benzer bir süreç yaşıyor Sabri, kariyerine başladığı mevki dışında bir bölgeye tam adaptasyon gösteriyor. Artık ortalarını bakarak yaptığının, rastgele içeri doldurmadığının herkes farkındadır sanıyorum. Eskiden boş yere koşan, efektif olmayan, pas vermeyi bilmeyen bir adamken şimdi farklı bir adama dönüştü Sabri, helal olsun demekten ve tribünde Sabri'nin adını haykırmaktan başka yapılacak bir şey yok.
Bazı maçlar böyle yararlı alternatifler oluşturur size, bu maçtaki Caner Erkin kazanımı bu açıdan önemli. Diğer yenilerden Berkin Arslan'ın beni inanılmaz heyecanlandırdığını söylemeye gerek yok. Altyapıdan Galatasaray A takımına yükselebilecek ilk oyuncu benim gözümde Berkin, yazmıştım geçenlerde zaten. 92 doğumlu bir oyuncunun her ne kadar kupa da olsa Trabzonspor maçıyla 'debut' yapması önemli, elinin ayağına dolaşmaması daha da önemli. Solda başlaması sağa yatık Galatasaray hücumlarında etkin olmasını engelledi ilk girdiğinde ama giderek sorumluluğunu arttıran, diğer altyapı oyuncularına göre farkını belli eden bir oyun ortaya koydu. A takımdaki ilk 15 dakikasını ben toplamda beğendim. Net bir fikir elbette vermedi, diğer maçlarda da bir görmek gerekiyor ama Arda'nın Boleslav maçından beri duyduğum en büyük heyecanı bana yaşatması bile yeter. Frank Rijkaard'ın oyuna ilk aldığı oyuncu olmasını da iyi okumak gerek. A takıma daha önce çağrılan Çetin Güngör'ün Sabri'nin sakatlığına rağmen daha geç oyuna girmesini düşünürsek önemliydi. Alparslan'ın ise tanımlayamadığım eksikleri var, defansın dengesini bir anda bozabiliyor öncelikle. Hücumda da etkili olduğunu göremedim pek, sezon başında A2 takımına gönderilmesini pek yadırgamamıştım ama alternatif olarak tutulabileceğini düşünmüştüm. Caner'in ön alandaki performansından sonra oraya sol bek kökenli bir oyuncu düşünülebilir mi diye aklımdan geçirmiyor değilim açıkçası.

Trabzonspor'un ise 2-1'lik mağlubiyete rağmen derin nefes aldığını, devre arası dönemini yapılanmaya harcayacaklarını şimdiden söyleyebiliriz. Ciddi bir ihtiyaç olduğu da açıkça gözüküyor zaten. Şenol hoca Ordu ve Denizli Belediye maçlarında yeni oyuncuları deneyecektir muhtemelen. Bugün Ceyhun Gülselam'ın orta saha performansı dışında söylenecek fazla bir şey yok, duran toplar haricinde hücumda bir etkinlik de yoktu. Gençlerbirliği maçındaki döneme benzer bir 5 dakika geçti ancak iki ribaundlu bir atak ve iyi çıkarılan bir şut dışında kayda değer bir durum yoktu. Galatasaray'ın duran top savunmasının da ciddi sinyaller verdiğini atlamamak gerekiyor bu noktada. Song'un alkışlanarak kenara gelmesi güzeldi, üstelik Galatasaray'a gol attığı bir günde. Vefalı olmamakla en çok itham edilen kulüp ve taraftar kitlesinden bunu görmek de algı değiştirmek adına iyi oldu. Benim güzellikleriyle hatırlayacağım bir maç oldu diyebilirim kısacası. 2009'u da Galatasaray adına kapatmış olduk böylece. Son olarak ntvspor.net'in yeni foto galerilerinin güzel olduğunu belirteyim, Türkiye içinde en iyi maç fotoğrafı kaynağı olacaklar gibi...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

21 yorum:

excellence dedi ki...

Ugur yine güzel mir mac raporu icin öncelikle tesekkür ederim. Bence bugün bu sezonun en iyi oyununu oynadik ve bunu hangi oyuncularsiz yaptigimizi hepimiz gördük.

Bugünki tempoyu, hirsi, organize ataklari 4-4-2 ye daha yakin bir sistemle oynamamiza bagliyorum. Zaten ligin baslamasindan 2 ay sonra hep bu sisteme geri dönülmesinde israrci oldum. Bunun icin kadromuz baya yatkin. 4-4-2 ile beraber birde hem kendini kanitlamak isteye hemde cift yönlu oynamasini bilen oyuncularimizin fazla olmasi cok büyük katki yapti.

Ligin ikinci yarisinda Kewell-Baros cift forvet oynamali ve arkasina cift yönlülerin tek yönlülerden daha faza olmasi lazim.

os dedi ki...

Caner için tek sorun 4 Milyonluk bonservisi...
Kaç maç sol açık oynayabilecek ki ?

prekazi dedi ki...

resimde de görüldüğü gibi seramoniye galatasaray'ın 10 kişi çıkması da ilginç bir ayrıntıydı :)

os dedi ki...

anaaaaaa
hakkaten servet nerde ya la ?

ben 30. dakkada başlayabildim izlemeye görmedim seromoni falan..

gelgidersin dedi ki...

Hakem, Servet'ten birşeyi değiştirmesini istedi, tünele gitti, o yüzden 10 kişiydik o anda.

sunshine dedi ki...

Sezon başından beri en iyi oyunlardan birini oynadı takım.
Sabri, Caner, Arda ve Aykut takımda öne çıkan isimlerdi.Alparslan'ın performansı H.balta'nın sezon başından beri oynadığı maçlardaki performansından daha iyiydi.
Takım olarak çok koştuk çok pres yaptık en gıcık olduğumuz aydın bile baya didindi çabaladı.

myxomina dedi ki...

Mac yazisi icin tesekkurler, Galatasaray maclarindan sonra sabah ofise geldigimde gazetelerden ve spor sitelerinden de once ilk actigim blog seninki uzun zamandir.
Bu macta Ayhan'in performansi hakkinda ne dusunuyorsun? Uzun sureli dususun ardindan bugun ben hafif bir toparlanma hissettim, senin gorusunu de merak ediyorum.

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar bu takımın güzel tarafı oynayanların hepsinin yerli olması buda bazı kişilere göre bu kupayı cittiye almadıgımız gibi bir düşünce oluşa bilir ben herzaman yerliden yanayım ilk takım sabri alparslan hakikaten canla başla oynadı öbür çocuklarıda tebrik ederim onlarında hakını yememek lazım hele caner geldiginden buyana haytının topunu oynadı bir vasat aydındı ben şaşırdıgım birşey daha alparslanın a2 takımına indirilmesi bu çocuga fırsat verilse hariha olur gelelim gençlere ben her a2 maçına gidiyorum ben seninle aynı fikirde degilim berkin hakında ondan bir numara olmaz neden dersen a2 fener beşiktaş maçlarındaki oyununu söylemiyecem bir rezalet bu çocuk çabuk havaya girmiş kısaca cin olmadan çarpmasını ögrenmiş oradaki oyununu takip edin ondan sonra çetin derseniz o kendine bakarsa iyi olur sedar eylik ve berkin bir şovmendir futbolun bir takım oyunu oldugunu ögrensinler önce bu takımda olması gereken sinan osmanoglu başka tanımam neden derseniz a2 takımından cumhur onur murat ugur emre topraktep yusuf gibi basit ve garanti yardımlaşan adama ihtiyacı var dansöze degil........

Adsız dedi ki...

İki gün önce 3 taraftarını kaybeden takım taraftarlarına küfürler yakışmadı.. Onlar kötü durumdaydı. Onlar üzüntülüydü. Onlar kardeşlerini kaybetmişlerdi. Madem her sene yeniyorsunuz, seneye erteleyemediniz mi tezahüratlarınızı..

Protanopia dedi ki...

Altyapıdan Arda kadar iyi oyuncular çıkabilir ama onun Mlada Bolaslav debut'ının bir daha yaşanacağını sanmıyorum. Çoğu Galatasaray taraftarı tanımıyordu bile. Bir anda herkes ne olduğunu şaşırmıştı.

Adsız dedi ki...

Türkiye'nin en iyi sağ bekine geçmiş olsun

Burak Beşinci dedi ki...

Berkin Arslan hakkında son Fenerbahçe maçı ile oynanan A 2 maçından sonra olumsuz düşünüyorum artık.(son damla oldu)Bjk ile oynanan B genç maçında onu izledikten sonra(2007 yılı) yazdıklarımı bulabilsem buraya kopyalayacam(samiyen.net'in hacklenmesi sonucu)valla şu an ki düşüncem ile o zamanki yazdıklarım aklıma gelince gülüyorum kendime.

Berkin'in olumlu özellikleri vardır ama A takıma yükselmenin ana şartı olan oyun liderliği yoktur kendisinde(Uğur Uçar bir Lider,Arda Turan bir liderdi)ve bu yüzden fazla umut edip hayal kırıklığına uğramamak gereklidir.

sevgilerimle Uğur

excellence dedi ki...

Dünkü maci dikkatla tekrar izleyin. Takimin nekadar iyi ve derli toplu pres yaptigini göreceksiniz. Bir pozisyonda trabzon tam kontraya kalkiyordu ki sanirim Alanzinhoydu bir andra úc oyuncumuz birden ofansif alanda pres yapip topu caldi ve bu kez trabzon kontra yedi tam cikarken.

Bu takimin kesinlikle 4-4-2 ye dönmesi G_E_R_E_K_I_Y_O_R.

Burak Beşinci dedi ki...

http://www.alisamiyen.net/forum/showthread.php?t=11884

Berkin Kamil Arslan hakkında B genç maçında yazdığım yorumu buraya ekleyim de yalan söylemiş gibi olmayalım.

dietcola dedi ki...

Bence bu maç özellikle Sabrinin oyun sistemi içinde ne denli önemli olduğunu bir kez daha gösterdiği maçtır.
Sezon başından bu yana gelişen oyun anlayışının üzerine her maç biraz daha koyuyor.Kuşkusuz ilk yarının Turkcell Super Ligdeki en sağ bek performansı Sabriye aittir.
Maçın öne çıkan isimlerinden Caner hakkında da bir iki kelime etmek lazım.Ben kendisinin şut çekme konusundaki cesaretini takdir ediyorum fakat şut konusunda çalışması gerek. Umarım bu performansı ağza çalınmış bir parmak baldan ibaret olmaz...
Ve Arda ... Yüzü güldüğü vakit futboluda büyük oluyor. Tatile en çok ihtiyacı olan oyuncuydu. İkinci yarıda takımın sana çok ihtiyacı olacak...

morientes dedi ki...

Ya farkındayım konuyla doğrudan alakası yok ve daha önceden değinildi mi bu konuya bilmiyorum ama gollerden sonra çalan "I'll survive" şarkısının değişmesi bence çok anlamsız olmuş. Eski açıkta yeni şarkı her çaldığında en azından benim çevremdeki insanlarda bir garip bakış oluyor ve "bu ne böyle ya" gibisinden laflar söyleniyor. Acaba bu konuda genelin fikri eskisinin kalması yönünde midir çok merak ediyorum? En azından benim yakın birçok arkadaşımın öyle.

Adsız dedi ki...

Berkin aslan hakında yazan arkadaşlar yazdıklarınızda haklısınız oda şımaracak oyunundan beli ama unutmayınki a2 takımındaki bütün 91 dogumlu oyuncuların hepsi süper ama berkin serkan çetin bunlar seyredin nr kadar bencil olduklarını görürsünüz 90lı guruptan sinan murat cumhur ve ahmet hak ettikleri yerde degiller...

onurgs dedi ki...

Yanarım yanarımda şu takımda ayhan denen canlının yerine emre çolak ın
oynamamasına yanarım emre oyunu okuyabilmesi ileri geri oynaya bilmesi bileklerine hakim kendinden emin hareketleriyle boyu 1m olsa gene oynaması gerekir 1.68 boyu var barça daki bücürlerle aynı boyda ve 4-3-3 ün sol iç kısmı için veli nimet rijkaart gibi bir adamın bu oyuncuyu görmediğini zannetmiyorum mutlaka başka bir olaydan dolayı oynatmıyo durum ne fizik ne oyunuyla ilgili belliki yazın bi sorun olmuş rijkaard ın gereğinden fazla disiplin anlayışı umarım emreyi yok etmez ekstradan duran toplara vurabilişi ve harika bir pas ve şut tekniği olmasıda cabası paf liginde oynadığı maçlarda top onun ayağına deymeden gol olmuyo bu adamın gözü kapalı oynatılması lazım yazı uzayıp gidiyo işin özü benim emre çolak tanımım iniesta ve sneijder karışımı bişey...

Adsız dedi ki...

Bugün bazi gazetelerde Keita'nin kuzeni Camara A2 Takimi ile idmana cikiyormus diye haber vardi. Bu konuyla ilgi haberi olan var mi?

Almanyadan Sevgilerle,
Osman

Erkan Neşelitürk dedi ki...

PC Bey, Erhan Şentürk'ün durumu nedir biliyonuz mu? Rize falan diyorlar. Aydın yerine bunu koysak daha iyi olmaz mı?

Adsız dedi ki...

Evet a2 iyle çıkıyor dogru duymuşsun

Related Posts with Thumbnails