25 Yaş Altı Dünya Kupası Karması

Yarım yamalak hatırladığım 94 Dünya Kupası'nı dahil edersek benim televizyondan izleyebildiğim Dünya Kupası sayısı 4. Her turnuvadan bir iz kalıyor insanda, bazı takımlar, bazı özel oyuncular... Fakat bu birikimle her milli takım üstüne ahkam kesmek benim harcım değil. 32 takımı da izlemiş, 32 takım üzerine de uzmanlaşmış gibi davranmak bence saçmalıktan öte değildir. Dünya Kupası'nı benim için çekici kılan da bilmediğim takımları, oyuncuları izleyip feyz almak, bir şeyler keşfetmek. Bu sebeple ben bu serüveni paylaşmak istiyorum ve kupa öncesi geniş analizler, acayip anektodlar paylaşmaktan imtina ettim blogda.

Maç takibinden ziyade benim kafa patlattığım bir konu var ki o da tahmin edebileceğiniz gibi turnuvanın yeni potansiyelleri, genç oyuncuları. Daha önce izleyip kupada parlamasını beklediklerim, övgüsünü çok duyup izleme fırsatı bulamadıklarım dahil birçok oyuncu mevcut, turnuvada 32 takım olunca. Bir ay boyunca bu tutkumu tatmin edebilmek benim için de büyük zevk, blogda da düzenli olarak yazıp çizmek istediğim konuların başında da bu geliyor.

Angel Di Maria, James Milner, Juan Mata, Marek Hamsik gibi genç fakat kendini ispatlamış oyunculardan ziyade daha makul, daha benim algıma yakın oyunculardan 23 kişilik bir Dünya Kupası kadrosu çıkardım.

Kalerciler: Giullermo Ochoa (Meksika), Sergio Romero (Arjantin), Samir Handanovic (Slovenya)


Savunmacılar: Simon Kjaer (Danimarka), Atsudo Uchida (Japonya), Uwa Echiejle (Nijerya), Sokratis Papastathopoluos (Yunanistan), Serdar Taşçı (Almanya), Mouricio Isla (Şili)


Orta Alan Oyuncuları: Radoslav Petrovic (Sırbistan), Eljero Elia (Hollanda), Garry Medel (Şili), Xerdan Shaqiri (İsviçre), Miroslav Stoch (Slovakya), Javier Pastore (Arjantin), Sotiris Ninis (Yunanistan), Thomas Oar (Avustralya).


Hücumcular: Javier Hernandez, Giovani dos Santos, Carlos Vela (Meksika), Jozy Altidore (ABD), Andre Ayew (Gana), Victor Obinna (Nijerya).

NBA Play-Off'ları için "Erkeklerle çocukların ayrıldığı yer" derler. Dünya Kupası da biraz o hesap olacak ki en azından oynama fırsatı bulanların gerçekte ne olduklarının da bir ölçüsü olacak bu turnuva.

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

8 yorum:

anilton dedi ki...

Portekizli Coentrao(Benfica),Fildişili Tiote(Twente),Hollandalı van der Wiel(Ajax),Alman Khedira(Stuttgart),Ganalı Kwadwo Asamoah(Udinese),Amerikalı Bradley(Gladbach),Slovenyalı Krhin(İnter),Uruguaylı Lodeiro(Ajax),Meksikalı Efrain Juarez(Pumas) gibi isimlerde turnuvada parlayabilecek,çıkış yapabilecek,izlemeye değer isimler...

scapula dedi ki...

Handanovic dünyanın en iyi 10-15 kalecisinden biri, turnuvada bunu kanıtlayacak. Ochoa keza, hata yapar mı bilmiyorum ama turnuvanın en seyir zevki veren kalecisi olacak.

Medel, stoper oynatılırsa hiçbir şey olmaz. Yerinde kullanılırsa takımıyla aynı oranda yükselir. Yine Şili'den Isla'yı da stoperde değil, orta alanda izlemek istiyorum. Udinese'de öyle oynuyor ve süper de oynuyor. Stoch mümkünse 2008'deki Mario Gomez performansının bir benzerini sergilesin ki alalım ama ben pek ihtimal vermiyorum alacağımıza.

Javier Hernandez bir patlarsa şuradaki adamların hepsinden daha çok konuşulur diyeceğim de, Meksika'yla nereye kadar gidebilir ki sorusu da akla gelmiyor değil. Ama hem Meksika'dan hem de Hernandez'den ne kadar umutlu olduğumu biliyorsun.

Diğerleri hakkında özellikle söyleyecek sözüm yok, hele Uchida'ydı Echiejle'ydi Oar'dı falan ilk kez duyuyorum ama esas oğlan olacak van der Wiel'i unutmuşsun diyerek sözlerimi noktalayayım. :)

turkusev dedi ki...

bende 2010 Dünya Kupasina katilan en genç futbolcular hakinda bir konu hazirladim

http://turkusev.blogspot.com/2010/06/afrika-2010-dunya-kupasina-katilan-en.html

silent lucidity dedi ki...

medel galatasarayın aradıgı adam;agresif,teknik..keşke alsak.ben de stoch'u alabilecegimizi zannetmiyorum ama bakalım.pastore çok potansiyelli oyuncu,muhtemelen iyi bir transfer yapacak kupa sonrasında.

hernandez ise zaten 1 ay kadar önce manu ile resmi sözleşme imzaladı,ferguson kaçırmaz böyle adamları.sonunun manucho'ya benzememesi dilegiyle.

Sade dedi ki...

listendeki favori futbolcum; Xerdan Shaqiri dir. Kısa sürede iyi bir takımda göreceğimizi düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

Off topic:
ACİLLLL !!!! ANKARA HACETTEPE HASTANESİNDE YATAN 2 YAŞINDAKİ KIZIMA A+ KAN GEREKİYOR ÇOK ACİL !! YALVAARIRIM PAYLAŞIN ADIM MEHMET GÜNGÖR TEL : 05556063930

anilton dedi ki...

Bende ihtiyarlardan oluşan bir kadro yaptım:)

http://aniltonkartal.blogspot.com/2010/06/ihtiyar-delikanllar.html

Adsız dedi ki...

marko marin

Related Posts with Thumbnails