Paradinha Penaltıları

 Eskiden penaltı atışlarında koşarken hafif yavaşlayıp kalecinin nereye atlayacağı aşağı yukarı tahmin edilir, vuruş ona göre yapılırdı. Bu sezgiye sahip olan ve vuruşları yapmayı becerebilen oyuncularsa iyi penaltıcılar olarak takımlarında ön plana çıkardı. Pek hatırlanmasa da Cihan Haspolatlı geliyor aklıma ilk olarak, Ümit Davala'yı da sayabiliriz sanırım bu tip penaltıcılardan biri olarak.



Lakin son dönemde bu işi abartan bir penaltı stili gelişti ki tartışmaların yankıları FIFA'ya kadar ulaştı. Bu yeni stile göre futbolcular vuruyormuş gibi topun başına gelip kaleciyi yatırdıktan sonra boş kaleye topu gönderiyorlar. Özellikle Brezilya'da fazlasıyla revaçta bu stil, mevcut kurallar gereği bu tip vuruşlara herhangi bir engel olmadığından goller de geçerli sayılıyor. Futbolcuların bulduğu bir tür 'bug' diyebiliriz yani bunun için. Son dönemin popüler Brezilyalı genç yeteneklerin başında gelen Neymar'ın kullandığı penaltıyı yukarıdan izleyebilirsiniz. Videoyu Google'dan bulmama rağmen içeriği yükleyen Türkçe futbol bloglarından biri olan Footballove'mış, şaşırmadım desem yalan olur. Söylemeden geçmeyeyim dedim.


Penaltıların gol yüzdesini ciddi şekilde arttıran bir vuruş stili, eyvallah diyebilirsiniz ama sonuçları da her zaman iyi olmuyor, özellikle kaleciler için. Yine Brezilya'da oynanan Joinville-Brusque maçında kaleciyi atlarken kontrpye'de bırakan paradinha penaltısı sebebiyle Brusque kalecisi Wender sakatlık geçiriyor. Bunun gibi problemlerin yanında penaltı atışının ruhuna da aykırılığı paradinha penaltılarını tartışmalı hale getiriyor. Önümüzde bir Dünya Kupası var ve muhtemelen kupa başlamadan önce bu penaltılarla ilgili bir yasak gelecektir. Zaten gelmezse başta Güney Amerikalılar olmak üzere birçok ülke futbolcularının bu 'bug'dan faydalanacağını söylemek pek zor değil...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

7 yorum:

husnupol dedi ki...

footballlove da bununla ilgili bir post atmıstı bloglarında..Bayagı olmustu ordada bu konudan sikayet ediliyor ve neredeyse butun brezilya liginde bu penaltılardan atıldıgını videolarla kanıtlıyorlardı..Ben cok katılmıyor avantaj sagladıgına..Kaleci eger ayakta kalırsa atanın işi cidden zor oluyor bu penaltılarda..

franchi dedi ki...

buyuk sacmalık olur bunları yasaklamak.. kime ne kardesim, kuralına uygun isliyor her sey.. bunu yasaklayan panenka penaltısını da yasaklar yarın obur gun.. sonra penaltıda yanından kosan adama pas atma olayı da yasaklanır, her sey kuralına uygun olsa da..

onu yasakla bunu yasakla diye futbol olmaz, kaleci bunu yiyorsa kendisinin sahsi problemidir o, atan oyuncuyu ilgilendirmez..

GK dedi ki...

Panenka'yı da yasaklasınlar o zaman,o da bunun türevi. Bence gayet akıllıca penaltılar.Yasaklanmamalı.

dwerdod dedi ki...

Bence penaltının amacına aykırı, o zaman atışı kullanan futbolcu ayağıyla bi oraya bi buraya atıyomuş gibi yapar zavallı kalecide kafayı yer durur.Bence atış kullanan futbolcunun yanıltma hakkı olmamalı sonuçta fair play diyoruz burda apaçık aldatma var neresinde bu işin fair play.

Aslantepe dedi ki...

küçükkene oynadığımız mahalle maçlarında çok revaçtaydı bu penaltı. aynı zamanda kavga sebebiydi. en sonunda düşündük taşındık olmaz böyle penaltı dedik. geçersiz sayılır tekrar edilirdi böyle atıldımı. aynı kişi bir daha öyle atarsa penaltı iptal olur, şansını üçüncü kez zorlarsa da bir güzel dayak yerdi.daha üç korner bir penaltının icat edilmediği yıllardı. o günden bugüne çocuklar çok değişti. o çocuklar büyüdü.tey tey tey..

Turan dedi ki...

Alex'te bu stilde atıyor. Böyle penaltı atılmaz kardeşim. Kesinlikle yasaklanmalı. Atacaksan adam gibi atacaksın. Feyk atmak istiyorsan topa gelirken ayağını çevireceksin. Önce dur, ondan sonra vur. Oldu yahu, ne güzel iş..

Penaltı zaten yüksek konsantrasyon gerektiren iş. Kaleci hazırlansın etsin sen tam vuracakken adamın konsantrasyonunu boz, bunun adı feyk olsun.

Zaten ne kadar soytarılık var Brezilya'dan çkıyor.. :))

Alper Öcal dedi ki...

@Turan

Alex'in attığı penaltıların bununla alakası yok. Hızlı gelip duraksamıyor Alex, duraksayarak, yavaş adımlarla geliyor ve vuruyor. Arada ciddi fark var.

Bir de bu paradinha penaltılarının kaynağının Pele olduğu söylenir Brezilya'da. Rivayete göre Brezilyalılar bu penaltıyı geliştirirken, Pele'nin szamanında on vuruştan önce hafifçe duraksamasını dikkate almışlar.

Related Posts with Thumbnails