İbrahim Üzülmez & Beşiktaş

Ne yalan söyleyeyim, her daim hak ettiğinden fazla paye alan bir oyuncu olduğunu düşünmüşümdür İbrahim Üzülmez'in. Hep genelgeçer görüşün hoşuna giden "koşma, mücadele etme" gibi yetileriyle öne çıkar ama saha içinde becerdikleri, beceremediklerinin çok gerisindedir. Yetersizdir ve daha da kötüsü yetersizliğe kanaat ettiren oyuncugillerin en sağlam örneklerindendir. Bana göre en tehlikeli futbolcu gruplarından... Beşiktaşlı olsam eminim ki beni deli eden adamların başında gelirdi lakin gönderiliş biçiminin içeriği yine bir ahlaki temelden çok vazgeçilmezlik durumuna dayalı.

Üzülmez'in İbrahim Toraman'la yaşadığı ilk münakaşa bu değil biliyorsunuz, daha iki sene önce terlik vakası olarak tarihe geçen, daha şiddetli bir tartışma yaşandı. İkili sözde kadro dışı kalıp sezon başladığında kaptanlıkları alınarak affedilmişti. Daha sonra kaptanlıklar da geri verildi ve bugüne gelindiğinde aynı tartışma ve aynı isimler var. Bugün yaşanan daha tek taraflı bir olay gibi görünebilir ancak yaptırımın bu kadar ağır ve güç gösterisi şeklinde tezahür etmesinde onun iki sene önceye göre daha gözden çıkarılabilir olmasının payı olduğunu düşünüyorum ve bu yapılanın biraz popülizm koktuğuna işaret ediyor ediyor. Beni rahatsız eden nokta bu.

11 yıllık kaptan, efsane, büyük futbolcu sözleri onun için basında çok kullanılır ama Beşiktaş taraftarında bunun karşılığı bu kadar da büyük değil aslında. Sevenleri dahi onu bir şekilde kabullenebilmiş insanlardır, en azından benzer örneklerle empati kurduğum zaman öyle geliyor bana. Yine de Türkiye Ligi'ndeki mevcut oyuncular içinde en uzun süredir bir takımda görev yapan oyuncudur İbrahim Üzülmez. Yeri geldiğinde çılgın maçlar çıkarmışlığı da yok değildir. Sırf bunların hatrına bile "kulüpten kovulan oyuncu" damgasını ona vurmak yerine üç aylığına kadro dışı bırakılmayı hak etmiştir. İki futbolcu dünyada ilk kez kavga etmiyor, yumruklaşmıyor.

Şu Türk futbolu ne çektiyse şu popülizmden çekmiştir ve ben bu olayda da biraz "Doğrucu Davut" olmak adına abartılı bir aksiyon alındığına inanıyorum. Daha da kötüsü bu kararı alanların içlerinden, belki de dışlarından "Nasıl olsa İsmail var" dediklerini de duyar gibiyim...

*Fotoğraf Beşiktaş Dergisi'nin kasım sayısından. Dün BJK.com.tr'yi gezerken rastlamıştım. Şimdi onun için dolabı boşaltma zamanı...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

8 yorum:

MTR90 dedi ki...

yararından çok zararı olan futbolcular listesinde başı çeken ibrahim. yerine herhangi biri de gelse aynı başarıyı gösterecektir.
tıpkı gsli sabri gibi. Gs sabri yerine beni oynatsa bende 10 senede 3-5 güzel gole imza atardım ve sag kanadın icine ederdim. yani bu yarar degil zarardır. maca 10 kisi basla daha iyidir.

Neco dedi ki...

Alakasi yok, ama TFF'nin sayfasina biraz göz attim.
Bizim kiralik oyunculara nasil gidiyor diye bakmak icin.

Kartalspor fazla iyi gitmesede bizimkiler baya bir sure aliyorlar.
Semih baya bir mac yapiyor, Erhan'da ayni. Hala bizim oldugunu bilmedigim Oguz bile azda olsa oynuyor. Kontrakti fesh edildi saniyordum.

Bu oyuncular ve diyer oyuncularimizin durumundan belki senin daha iyi bilgin vardir. Mesela hangi oyuncularin geri gelme ihtimali var?

Tsk ederim kardes.

pclion dedi ki...

Neco, Kartal maçlarını takip edemiyorum ama giden arkadaşlarım var. Süreden ziyade onların da bir görüşlerini alıp bir şeyler karalarım.

Ama fikrimi soracak olursan çok da beklenti içinde olmamak lazım, dönenleri veri olarak kabul edersek...

ynwa dedi ki...

"saha içinde becerdikleri, beceremediklerinin çok gerisindedir. Yetersizdir ve daha da kötüsü yetersizliğe kanaat ettiren oyuncugillerin en sağlam örneklerindendir. Bana göre en tehlikeli futbolcu gruplarından..."


çok güzel ifade etmişsin. bir beşiktaşlı olarak bizim tarafta da bu şekilde düşünen azınlığın içerisindeyim. hiç bir zaman da anlam veremedim kendisinin bu kadar efsaneleştirilmesinin. sanırım yeteri kadar romantik değilim. bayrak adam olacaksan biraz da futbolcuya benzeyeceksin.

futbol-ex dedi ki...

herhalde beşiktaş hayatında yaptığı tek klas hareket ve gol ali sami yen de galatasaray a attığı ve beşiktaş ın maçı 1-0 kazanmasını sağlayan goldür.
futbol sadece deliler gibi koşmaksa ibrahim çok iyi bir futbolcudur!!!

Adsız dedi ki...

Adnanlar tutar mı mantığıyla alır Temmuzda. Hoşgeldin Deli!!

Ömer Özlü dedi ki...

güzel değerlendirme ama bir yanı eksik şöyle ki:

taraftarın deli'ye olan teveccühü onun şahsında kulübü ciddiye almayan, profesyonelce yaşamayan 'diğerleri'ne de bir tepkidir aslında. Beşiktaş'a karşı sorumluluklarım var deyip 11'de yatağa girecek kadar kendini disipline eden bir adamdır bahsettiğimiz.

böyle olmamalıydı, orası kesin.

Adsız dedi ki...

ben bir gs olarak üzülmeze üzüldüm aslımda böyle bi paçavra gibi atılması nedir anlamadım eger bi küüpte disiplin suçu varsa bu sadece o futbolcunun hataSIMI BENCE HAYIR DÜNKÜ MAÇ İSE TAMBİR FİYASKOYDU GELECEGİN SL BEKİ OLARAK GÖRÜLEN İSMAİL ÖYLE HATALAR YAPTIKİ SANKİ DELİ NİN AHI TUTTU NEYSE BJK TARAFTASRINA YAZIK BU KÜLÜP BÖYLE SONUÇLAR ALMAYI HAK ETMİYOR

Related Posts with Thumbnails