Hagi, Tugay & Galatasaray

Kadıköy paniği soslu bir teknik adam arayışı sonuçlandı; Hagi teknik direktör, Tugay Kerimoğlu da onun yardımcısı oldu. Hakan Şükür resimde yok ancak en az onun gelişi kadar kötü bir senaryo olarak Adnan Sezgin görevine devam ediyor. Yönetimin yeni teknik adamın arkasında duracak kredisi olmadığından "efsane" kontenjanında kim varsa kapısını çaldığını biliyoruz ama bana göre olabilecek arasında en iyi tercih Hagi'ydi. Sakat bir mantıktan çıkabilecek en iyi sonuç budur, en azından ben kafamda daha gerçekçi ve olumlu bir teknik heyet oluşturamıyorum. Sadece tam destek ve yetkiyle başarılı olabilecek bir Fatih Terim olabilirdi belki ama kredisi bitik bu yönetimin Terim de olmamışken Hikmet Karaman ve o profilde bir adam getirme şansı da yoktu. Hele hele yabancı bir hoca getirmek hayalden de öte. Adama istediği transferleri yapacak durumda değil Galatasaray ve ona tanınacak uyum süreci zaten sezon çöpe gitmişken 'kıymetli' yönetimi daha da zora sokacaktı.

Hagi, tüm bu handikapları yaşamayacak bence tek adamdır. Hagi'nin ilk gelişini hatırlarsak bugüne benzer bir kaos ortamı vardı ve ikinci Fatih Terim döneminin arkasını toplayıp futbol oynayan, belli bir düzeni olan bir takım yaratmayı başarmıştı. Üstelik bana göre iki rakibinden de zayıf bir kadrosu olmasına karşın o lanet Gençlerbirliği maçı olmasa şampiyonluğu da alacaktı. Kısacası Gerets'e şampiyonluğa oynamaya hazır bir takım teslim eden Hagi, bana göre çok iyi bir kaos ortamı hocasıdır. Adının Galatasaraylılara ifade ettiği anlamdan öte, beni bu tercihin doğru olduğuna ikna eden de bu meziyetleridir. Üstelik futbolcu hakimiyetine tamah etmeyeceğini, gerektiğinde Adnan Polat dahil herkese gider yapabileceğini de not düşüyorum ayrıca.

Benim çokça subjektif fikrime göre iyi bir tercih olmasına karşın bu işin teknik adam kaynaklı olmadığını baya uzun süredir tecrübe ediyoruz hep beraber. O yüzden Hagi başarılı olur ya da olamaz demek bambaşka bir iş. Senelerdir sıktığı boş kurşunlarla yerli kadrosunu rakipleri arasındaki en kalitesiz rotasyon haline getiren, bu ligde başarılı olmanın tek geçer yoluna "ucuz yahni eti" mantığıyla yaklaşan, elde olanları da mundar etmekten kaçınmayan bir Adnan Sezgin görevdeyken tüm Michael'lar gelse bir şey yapamayabilir. O yüzden bence birkaç transfer döneminde adam olabilecek bu kadroya kimlerin alınacağını seçecek kişi en az hoca tercihi kadar önemli. Yerli transferi politikası yüzde yüz değişmek zorundadır.


İşin içinde Tugay da olunca A2 takımından da rotasyona alınacak oyuncular olacağını söylemek zor olmasa gerek. Daha da iyi olan tarafı Hagi'nin de aslında iyi bir 'scout' kimliğinin olması. Mehmet Topuz hikayesini birkaç kez yazmış, anlatmıştım. Hagi döneminde epey katkı veren Hasan Kabze'nin de onun özel tercihi olduğunu hatırlatırım. Bonservis ödemekten her daim kaçınan bu yönetime 1 milyon avro altında alternatifler de sunacaktır. Eminim böyle bir görev için dersine de çalışmıştır önceden. "Hagi Akademisi" kaynaklı birkaç yabancı transfer de gelebilir ki şu kaos ortamı için olmasa bile orta ve uzun vade için benim de yararlanılması gerektiğini düşündüğüm bir kaynaktı bu akademi.

Velhasıl, benim fikrim Hagi için olumlu, genel tablo için çekimserdir. Daha da açık söylemem gerekirse bazen Galatasaray'ı Galatasaray'ı yönetenlerden daha fazla düşündüğüm hissine kapılıyorum ve bir süredir bana hakim olan bu hissiyat dolayısıyla da artık bazı şeylere "Boşver" deyip geçebiliyorum. Yönetimi, tribünü, takımı... Bir gole eskisi kadar sevinemediğimi farkediyorum bazen. O yüzden bu kez bütünde problem yaşanacağını adım gibi bilsem de umrumda değil. Hagi'yi kenarda görmek, benim daha istekli maç seyretmemi sağlayacaksa varsın o olsun kenarda. Galatasaray için değil, bu kez de benim için, benim gibi düşünenler, hissedenler için...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

12 yorum:

muzzy dedi ki...

Yorumlarınıza aynen katılıyorum. Bu haftaki fener maçı dahil bir daha gs maçını hiçbir kuvvet bana seyrettiremezdi. Yönetim yine biz taraftarı en yumuşak yerinden yakaladı ve kendi hatalarına bir kalkan budular. Hagi sayesinde bu sezon sonuna kadar rahat ederler.
Ama galatasaray sevdalısı yüreklere bir çizik attılar. bu hafta fenerden fark yesek bile rijkaardın gidişine üzüldüğüm kadar üzülmem. inşallah kısa zamanda bir takım çalıştırırda futboldan anlamayan adnanlara neler kaçırdıklarını gösterir....

Adsız dedi ki...

Galatasaray'ın başında yönetim denilebilecek bir oluşum olmadığının bilmem kaçıncı kez ispatı bu.

Tugay'ı getiriyor A2'nin başına koyuyorsun, getirirken bir basın toplantısı yanına Fatih Terim falan diyorsun ki Tugay Kerimoğlu bu takıma yeni Ardalar yeni Tugaylar yetiştirsin diye getirildi.

6 ay önce Galatasaray'ın geleceğini emanet ettiğin Tugay'a şimdi boşver geleceği bugüne bakalım diyorsun.. Böyle bir yönetim anlayışına sahip bir takımın ne altyapısından hayır gelir ne de kendisinden..

Hagi ilk dönemindeki gibi fevri çıkışlarını sürdürürse fazla uzun sürmez sıradaki kurban olur. Arkasındayız diyip taraftarın önüne atarlar onu yine. Bu filmi o kadar çok seyrettik ki.. Neyse az kaldı 3 vakte kadar artık isminden faydalanabilecekleri eski oyuncu kalmayacak zaten bu gidişle..

temel reis dedi ki...

Sen bari yapma abi ya transferlerde tek suçlu Adnan Sezgin mi tek başına mı karar veriyor bu adam?

pclion dedi ki...

Burkino, yerli transferindeki en yetkili isim Adnan Sezgin'dir. Hadi yabancı transferlerinde bir nebze de yerli operasyonunu üç senedir o yönetiyor. Bu yüzden onun ismini anışım. Sezgin gidecek, dertler bitecek demiyorum. Galatasaray'da dert bitmez. :)

sMAnia dedi ki...

uzun zamandir tüm bloglarda okudugum en iyi yazi bu yazi sanirim...

jigsaw polat kese kese sonuna geldi bu oyundan kurtulanda bu kez teknik direktör olacak...

Erdal Güngör dedi ki...

Positif tablo çizmişsin,genelde yazdıklarına katılıyorum.Ben, Hagi ilk gelişinde yaptığı fevri çıkışların ona zarar getirdiğinden ders çıkarıp bu sefer ikinci kez yakaladığı fırsatı başta kendi kariyeri açısından daha iyi değerlendirip bazı şeyleri altan alacağını düşünüyorum.İnşallah yanılırım gibi ve prensiplerinden vaz geçmez.

Tugayın yardımcı hoca olması A2 rotasyonu vs. hepsi hoş,fakat bizde oluşan yeni taraftar profili bundan memnun kalır mı? Birde medya tarafı var bu işin,üstelik Florya'da yeni oluşturulan "profesyonel" sistem ve bu sistem tarafından korunan bazı kansız oyuncular ile Hagi nasıl baş edecek hepsini göreceğiz.

Galatasaray'a kim gelirse gelsin bana Galatasaray kadar heyecan veremez ama yinede Hagi'nin gelişine sevindim,çünkü birilerine sağlam kapak oldu!

TA dedi ki...

bence en hatalı tercihi yaptılar hagi ile. hagi bir kere teknik adam değil! denenmiştir.sırayla romanya milli takımı,bursa,galatasaray,timisoarai,sbükreş. olmamış.aynen maradona gibi. iyi klas oyunculardan teknik adam olmayacağı gibi genel olarak.

bence en doğru tercih tugay kerimoğlu olurdu ama nerde o cesaret.haginin yanında tugayın olmasının mantığı nedir anlamış değilim.

8 yıl premier lig tecrübesi olan yöneticilik vasıfları insan ilişkileri mükemmel olan tugayı görmedilerde gittiği her takımda barınamamış hagiyi getirdiler.
inanılır gibi değil.

son olarak futbolculuk ile teknik direktörlük farklıdır.haginin ne teknik taktiği iyidir nede baba rolü teknik adam profili çizmez.iki olumsuzluk birleşince zaten teknik adam değil denilebiliyor.

Adsız dedi ki...

@TA yine çakmışsın muhteşem yorumunu. Neresinden tutsam bilemedim... Tugay'ın Premier League tecrübesine dem vuruyosun sanki Hagi hayatını Özbekistan'da geçirmiş de Real'de Barça'da hiç oynamamış gibi. Neymiş efenim Hagi baba adam olamazmış da bilmemneymiş sanki Tugay sana üvey babalık etti..

Fazıl Say'a dönecem artık nedir bu arabesk yavşaklığı yahu ? Ne babası yaw ???? Küçük Emrah mı kardeşim bu topçular ? Nuri Alço'yu getirsinler o zaman !

Tugay'ın muhteşem insan ilişkileri falan, sanırsın kankan aranızdan su sızmıyo, Taksim Cenk falan mı yazıyo yorumları senin yerine ??? Kasedini mi aldın Tugay'ın sen ? Ne alaka kardeşim ?? Ne alaka ???????

Yok işte klas oyunculardan teknik direktör olmazmış Maradona'ymış bilmemneymiş..

Hayır Hagi'yi ben de istemiyorum ama bu kadar da çapsız olunmaz. Rıdvan Dilmen kahve ağzıyla yorum yapıyor ama daha kötüsü teknik direktörlük YAPAMIYOR. Yaptırmıyosunuz kardeşim. Çünkü yaparsa kepaze olacağını o da çok iyi biliyor. Oldu da !

O yüzden senin kafandaki insanlar onların iş yapmasından çok hiç yapılmamış işler hakkında ahkam kesmelerini tercih ediyorlar. Rıdvan Dilmen'e senede 5M$ veriyorsun ama bu ülkede hiç bir hoca bu parayı almıyor. Hiçbir altyapı bu parayı almıyor. Sen ve senin gibiler yapılan işlere değil, hayali işlere dua ediyorlar !

Benim tek isteğim Hagi'nin de reddetmesiydi. Bence Yılmaz Vural'ı denemeliydik. Ancak bu kadar kötü bir durumda olan bir "yerli büyük" kulübe gelebilirdi kendisi bence.

Tabii canım yabancı hayranlığımızdan kurtulalım, nedir bu aşağılık kompleksi, biraz değerlerimize güvenelim. Değil mi ?

Yılmaz Vural diyorum ben, son kararım. Biz buna layığız !

WS

Adsız dedi ki...

Yazdıklarına tamamen katılıyorum..Takımda -eski usül alaturkalıkta olsa-derleyip toparlayacak bir abinin olmaması,servetin ankaragücü maçından sonra fütüursuzca hocaya sallamasına kadar sebep olabiliyordu.Bir kere buna dur denecek.
Bugünden yarına fener maçında çok bir değişiklik olacağını düşünmüyorum çünkü moral ve fizik anlamında takım şu anda yerlerde..Sadece derbinin ekstra motivasyonu olacaktır.Benim de Adnan Sezginle alıp veremediğim yok fakat alınacak her başarının ona yazacağını düşünen ve takımı istemeden de olsa sabote eden bir takım futbolcular olduğun da düşünmüyor değilim.Özellikle yerli oyuncuların katkısı çok önemli.

Öte yandan Haginin disiplini,siteme bağlılığı ve oyunculara yaklaşımı uzun vadede çok önemli olacak.Bir tek forma bende deyip,basın önüne elinde sigara ile çıkmaktan çekinmeyen oyuncuların devri kapanacaktır.Biraz geriye dönerlerse Uğur'un bahsettiği Gençlerbirliği maçında ,doğru ya da yanlış ama düşündüğünü yapan bir Hagi görmüştük.Hakan Şükür çıkmış yerine Cafercan girmişti.

Bir tutam disiplin,bir takım fizik yükleme,biraz genç oyuncu,az biraz Elano v e Misimovic ileen azından sahada dolaşan bir GS seyretmeyiz sezonun geri kalanında..

sunshine dedi ki...

Ben artık şuna inandım Adnan Sezgin'in elinde Adnan Polat'ı çok zor duruma sokabilecek kozlar var.Adnan Sezgin'in günah keçisi olmasını haksız bulanlar, karşımıza "ama bütün transferleri o yapmıyorki" ile geliyorlar, ama sorun transferde değilki transfer edilen yeteneklerin,eldeki futbolcuların disiplinsizlikleri, saha dışındaki mutsuzluklarıdır.Bunun sorumlusu onları yönetemeyen Adnan Sezgin ve Haldun Üstünel'dir.Hakan Şükür futbolun içinden gelmedir(hani yurtdışındaki çoğu idari menajer gibi) ve futbolculuk hayatında otokontrolü ve disiplini en iyi olan futbolculardandır.Televizyona çıkıp haksızlığa uğramasını anlattı diye bu gerçekleri örtemessiniz.Ben seçimlerde Adnan Polat karşıtlığımı onlarca kez dile getirdim siz ise daha yeni yeni görmeye başladınız.Şu anda Hakan Şükür'le aynı saftasınız yani.

Adsız dedi ki...

Hagi'nin teknik direktorlugu basarisiz diyenler son 10 yilda mac basina alinan puana gore siralama yapildigina Cevat Guler'den sonra 2. olmasina ne diyorlar?

pink dedi ki...

Abi resmi sitede 'Gheorghe Hagi: Yuvama Geldim' başlıklı yazıda yer alan resimlerden altıncısında GS Tv muhabirinin çaprazındaki sen misin,yoksa ben mi yanlış gördüm?

Related Posts with Thumbnails