Bursa'nın Yeni Stadyumu: Timsah Arena

Euro 2016 adaylığıyla beraber tekrar gündeme gelen Bursaspor'un stadyum projesi detayların açıklanmasıyla yeni bir boyut kazandı. Seyrantepe kadar sürüncemede olmasa da aslında 2012 adaylığından bu yana üstüne çeşitli fikirler yürütülen Timsah Arena'nın genel hatları sonunda çizildi. Daha önce yeni stadyumun Özlüce'ye taşınması gibi fikirler de mevcuttu ama bildiğim kadarıyla taraftarlar bu projeden memnun değildi. Yeni proje bu açıdan Bursasporluları tatmin etmiştir çünkü tam da istenildiği gibi eski stadyumun yerinde yapılacak yeni Timsah Arena. Yeni stadyumun Kültür Parkı'na ve Atatürk Spor Sarayı tarafına doğru 50 metre kayacağı, bu sayede yeni stadyum inşa edilirken Bursaspor'un maçlarına stadyumda devam etme şansının bulunduğunu öngörüyor proje. Yani tribünler parça parça yıkılacak ve muhtemelen 2 yıllık inşa sürecinin büyük bölümünde Bursaspor, başka bir stadyumda maç yapmak zorunda kalmayacak. Bunu da iyi bir haber olarak kaydedebiliriz taraftarlar için.

Stadyumun kapasitesi açıklamalara göre 34.750 kişilik olacak. Bunun yanı sıra 80 tane de loca mevcut Timsah Arena projesinde. Rakamlar Bursa için epey tatmin edici olsa gerek, özellikle loca sayısı önemli bu noktada. İyi bir stadyum Bursalı yatırımcıları da Bursaspor'a katkı vermeye teşvik edecektir, Bursaspor markası yükselirse destek bulması da daha kolay olur. Bursaspor iyi bir taraftar kitlesine sahip, yeni bir stadyum insanlara daha da çekici gelecektir. İlk kez bu kadar boğucu bir Anadolu deplasmanı izleyebiliriz iki sezon sonra. Bu yüzden projenin tamamlanması lig adına atılmış en önemli adımlardan biri olacak, her açıdan hazır bir Bursaspor lige bir farklılık katacaktır.Proje maliyetinin 70 milyon dolar civarında olması bekleniyor. Spor Bakanı Faruk Özak'a da sunulmuş proje, onayı almış. Mart ya da Nisan ayında kazma vurulması düşünülüyor ama Türkiye'de stadyum inşaatlarından öğrendiğimiz bir şey varsa o da başlamanın en zor aşama olduğudur. Bu açıdan verilen tarihlere pek güvenmemek lazım. Euro 2016 adaylığı kesinleşirse yaz başı gibi başlanır diye tahmin ediyorum, benim iyimser tahminim bu. Euro 2016 tartışmalarında da benim temel argümanım buydu, bizim bu stadyumlara ihtiyacımız var öncelikle, Türkiye'nin bütün sorunlarını bu projenin üstüne yükleyip çemkirmektense bu turnuvayı futbolun sorunlarını çözmek için bir fırsat olarak görmemiz lazım. Bu projenin gerçekleşmesi de açıkça Euro 2016 adaylığına bağlı. Bir an önce şu stadyumları açmak gerek, bunun için nasıl olursa olsun, büyük bir futbol organizasyonu bu ülkeye gelmelidir.

Bildiğim kadarıyla genel bir tablo çizmeye çalıştım, eksik noktalar varsa yorum kısmında belirtebilirsiniz. Proje resimleri ise WowTurkey'den, orda daha farklı resimler de mevcut, merak edenler için...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

9 yorum:

AbSurDMaN dedi ki...

Yuh, hakkaten timsah şeklinde olursa müthiş olur.

twilost dedi ki...

bursasporun 40bin kişilik stada ihtiyacı var. şu anki yapılanmaları ve durumlarını bi kenara bırakıp düşmeden önceki son senelerini ve 2.ligdeki yıllarını düşünürsek bile stadın hep dolu olduğunu görebiliriz.. stad yaptık maç biletleri 50-80 kağıt olsun politikası yapılmazsa 40bini çok rahat doldurur bursalılar.. bu ülkede 40binlik bi stad olacaksa istanbuldan sonra bunun bursa olması lazım.. bi de allah aşkına stadla saha arasında o kadar mesafe olmasın..

rogerio da silva bobo dedi ki...

34.000 az yahu.2008'de İsvirçe ve Avusturya'daki statların kapasite yetersizliğinden çoğu insan dışarıda kaldı.Şöyle yapmışken 50.000 kapasiteli yapmak lazım bu tip orta ölçekli statlar Konya'ya,Antalya'ya yapılsın ama sanırım Bursa'nın yer sorunu var.

Adsız dedi ki...

Genial brief and this post helped me alot in my college assignement. Thanks you for your information.

silahsız kuvvet dedi ki...

34750 kapasite localar dahil edildiğinde hesaplanan kapasite. Localar dahil edilmezse kapasite 28.000 civarı oluyor. Tribünlerin tek katlı olması istenildiği için kapasiteden feragat edildi ama 28.000'de çok düşük bir sayı bizim için. Taraftardan kapasitenin artırılması yönünde talep var ama proje onaylanma aşamasında. Eğerki makettiki gibi mimariyi gerçek hayatta inşa edebilirsek görsel açıdan güzel bir stadımız olacak.

€min€ dedi ki...

Buradaki resim biraz yanıltıcı ve her yerde bu resim var malesef.İçe doğru kıvrılan kısım baş kısmı değil kuyruk kısmı olacak.
Dışta kalan baş kısmının ucuna ağız görüntüsü verilmesi için cam olacak ve uzaktan bakılınca ağzını açmış,dişleri görünen bir timsahı andıracak.Geliştirilen bir program sayesinde taç çizgisini görmeyen koltuk problemi ortadan kalkmış ve iddia ettiklerine göre görülmesi gerekenleri göremeyecek 1 tane bile koltuk yokmuş.Ayrıca güzel bir ayrıntı:Engelli vatandaşlarımıza özel olarak bir yer ayırmak yerine her tribünde onların yararlanabileceği yerler mevcut olacak.Kapasitenin 40.000 e çıkma olasılığı var ama locaları azaltmak gerekecek ki bu da kulübün işine gelmiyor.

caveksk dedi ki...

Thomas Hitzlsperger
yazını bekliyorum merakla

amanteramco dedi ki...

2. ligdeyken bile mevcut stadı doldurabilen bursaspor için yeni stadın öngörülen kapasiteleri çok düşük.Bursaspor taraftarı ne olursa olsun bu işin takipçisi olmalı ve istediğini almak için çabalamalıdır.Yer problemi olduğunu da düşünmüyorum çünkü hemen arkasında kültürpark ve aşağısında spor salonu var o yüzden değişik seçenekler geliştirlebilir.

Mücahit SARNIK dedi ki...

Stadın yeri aynı değil. Stadın Veledrom dediğimiz kısımda yapılması öngörülüyor.

Related Posts with Thumbnails