Bek Pazarı: Yeni Nesil Kanat Savunucuları

İsmail Köybaşı, Ferhat Öztorun, Çağlar Birinci, Orhan Şam, Uğur Demirkol. Bundan iki-üç sene öncesine kadar Türkiye futbol havuzunda göremediğimiz yerli kanat savunucuları. Özellikle bu sene bu oyuncuların birçoğu takımlarında düzenli olarak forma giydiler ve ligin zirvesindeki takımların dikkatini çekmeyi başardılar. Bu oyuncular ve diğerleri kısa sürede bu takımlar arasında paylaşılacak gibi gözüküyor.

Ferhat Öztorun, Manisaspor'daki çıkışı ve bonservisinin elinde oluşu sebebiyle tekrar İstanbul kulüplerinin gözdesi olmuştu, Trabzonspor'la imzalamış olması beni şaşırtmıştı açıkçası. Trabzonspor için çok iyi ve mantıklı bir transfer. Öncelikle yerli rotasyonunun içini dolduruyorsunuz, fırsat verildiğinde rahatlıkla oynayabilecek durumda Ferhat. Cale geçtiğimiz sezon başarılı bir performans gösterdi ve adı Alman kulüpleriyle anılıyor uzun bir süredir. Bu transfer gerçekleşirse Ferhat o bölgeyi rahatlıkla dolduracak bir oyuncu. Galatasaray'dayken de hem beğenir hem severdim Ferhat'ı, taraftar sabrı olarak doğru bir kulüp olmasa da son dönemdeki yapılanmasını göz önünde bulundurursak doğru bir tercih yaptı kendi adına.

İsmail Köybaşı, geçtiğimiz sezon en önemli çıkışı yapan bek oldu, bu kesin. Özellikle Antep'in göze hoş gelen oyununda hücum bek olarak sergilediği performans üst düzey kulüplerde de benzer bir rol üstlenebileceğini birçok izleyiciye hissettirdi açıkçası. Etkili bindirmeleri var, oyunun sürekli içinde kalan bir oyuncu. Tüm bunların yanında belirtmemiz gereken şu ki İsmail altyapıda sol bek formasyonu almış bir oyuncu değil, bu sezonun başında bu mevkiiye kaydırılmış. Kısa sürede uyum sağlaması önümüzdeki senelerde kendini daha fazla geliştirme imkanı olduğunu gösteriyor bizlere. Yine de İstanbul'un farklı bir futbol iklimi var, buna hazır mı, emin değilim. Ancak çok büyük bir potansiyel İsmail ve Galatasaray yıllardır uyguladığı yerli oyuncu politikasını düşünürsek bu sene transfer için en ideal sene gibi gözüküyor.

Geçtiğimiz günlerde transferin büyük bir aksilik olmazsa gerçekleştiği yönünde ufak bir not düşmüştüm, bu konuda bir değişiklik yok. Yine de burasının Türkiye olduğunu unutmamak lazım, uçuk bir teklif her türlü anlaşmayı bozabiliyor. O yüzden ben dahil kimsenin söylediği kesin değil, bunu belirtmek lazım. Son dönemde oldukça moda oldu zira bu tip haberler geçmek, benim de pek hoşlandığım bir durum değil açıkçası. Bu yüzden emin olsam bile bu tip haberlere yer vermeyeceğim blogda, söylemek istedim.

Sol bek olarak çıkış yapan, hatta milli takıma seçilip Türkiye-Belçika maçında forma bulan Çağlar Birinci bir başka alternatif olarak duruyor önümüzde. İzlediğim maç sayısı kısıtlıydı Çağlar'ı, Türkiye-Belçika maçında da çok iyi bir performans ortaya koyamamıştı. Ayağı düzgün, bölgesini savunmayı bilen bir oyuncuya benziyor ancak bindirme sayısı kısıtlı gibi. Denizlispor'u yakından takip eden arkadaşlarımız Çağlar hakkında daha geniş bilgi verebilirler belki bize. Beşiktaş alacak gibiydi onu ama Topuz krizi sonrası Fenerbahçe'nin de adı anılır oldu. Bu krizden en kârlı çıkanlardan biri Çağlar ve Denizlispor olabilir bu anlamda. Beşiktaş'ta İbrahim Üzülmez dışında sol bekte oynar diyebileceğimiz bir oyuncu yok, uzun senelerdir bu böyle. İbrahim'in de kariyerinin sonlarına geldiğini düşünürsek Çağlar iyi bir alternatif olabilir o bölge için. Fenerbahçe'de de benzer bir durum var. Carlos'un sakatlığı boyunca Vederson ve Uğur Boral gibi normalde sol kanat rotasyonunda yer alan oyuncular o bölgeyi kapatmaya çalıştı geçtiğimiz sezon, Fenerbahçe bu sezon aynı riski almayacaktır ancak benim tahminim Fenerbahçe'nin esas olarak Uğur Demirkol'la ilgilendiği.

Uğur Demirkol yukarda adı geçen sol beklerin en genci, Ocak 1990 doğumlu kendisi. Altyapısını Almanya'da alması bana göre iyi bir referans ancak diğer isimler kadar dikkat çekici bir performans ortaya koyabildiğini düşünmüyorum Uğur'un. Yine de 18 yaşındaki bir oyuncuya göre oldukça olgun bir oyun ortaya koyması, erken yaşta profosyonel düzeye uyum sağlayabilmesi önemli. Ankaraspor-Fenerbahçe hattında hareketli bir transfer sezonu izleyeceğiz gibime geliyor, Özer Hurmacı'yla beraber Uğur'un da Fenerbahçe yollarına düşmesi olası. Aykut Kocaman'ın Fenerbahçe'ye sportif direktör olarak gelmiş olmasının da bu transferde etkin rol oynayacağını söylemek güç değil. Bana kalsa 1-2 sezon daha süre alıp maç tecrübesi kazanması onun için daha iyi olur ama transferler bu mantıkla yürümüyor elbette, 2 sene sonra onun için de 6 milyon euro istenmeyeceğinin garantisi yok. Adından söz ettirecek oyunculardan biri de Uğur olacak transfer piyasasında.

Sol bek yoğunluğuna rağmen sağ tarafta hala fazlaca alternatif yok, bütçesi kuvvetli kulüplerin ilgi gösterdiği sağ beklerin başında Orhan Şam geliyor şüphesiz. Galatasaray geçtiğimiz sezonun başından beri onu istiyordu, ara ara Fenerbahçe haberleri de geliyor onun hakkında. Defansif bir sağ bek olması hakkında şüphe uyandırabilir belki ama Orhan'ın iki sene içinde kat ettiği yolu görmemek olmaz. Yukarda saydığımız birçok isimden daha fazla ileri çıkıyor, sorumluluk alıyor, ayrıca etkili şutlar da çıkarabiliyor. Üst düzeyde oynayacak fizik kaliteye sahip, gerektiğinde rahatlıkla stoperde de görev alabiliyor. Tam bir rol oyuncusu olduğunu düşünüyorum, Orhan'ı alan takım bence puzzle'ın önemli bir parçasını eklemiş olacak kadrosuna.

Galatasaray'la ilgili Orhan Şam transferi beklentimi yazmıştım birkaç ay önce, bazı çekincelerim de var tüm bu olumlu özelliklerine rağmen. Hakan Balta sol tarafta bu işi üst düzeyde yaparken sağ tarafta da defansif ağırlıklı bir oyuncunun bulunması sıkıntı yaratabilir, bekleri öne çıkararak oynamayı düşünen bir takımda. Ancak Servet'in yanında bu ikiliden birisi oynarsa takıma hamle zenginliği de kazandırabilir bu simetri. Galatasaray dışında Fenerbahçe'nin de Orhan'la ilgilendiği biliniyor, orda da Gökhan Gönül'ü ve ortadaki stoper rotasyonunu yedekleyecek oyuncu rolünü alabilir. Ancak bir de Gençlerbirliği'nin durumu var, iki senedir yaşanan sıkıntı iyi bir teklif gelmemesi durumunda Orhan'ın Gençlerbirliği'ne dönmesini kuvvetli bir alternatif haline getiriyor.

Transferlerin ne yönde gelişeceğini gözlemlemek için 3 ay var önümüzde. Bazıları transfer olacak, bazıları kalacak. Sizin dikkatinizi çeken başka oyuncular varsa yorum bölümüne yazabilirsiniz her zamanki gibi...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

33 yorum:

Adsız dedi ki...

apac'i bu basliga bekliyoruz. :D

Spooky dedi ki...

orhan şam'ı çok çok beğenmiyorum ve hatta sevmiyorum. evet iyi futbolcu nedense gs formasıyla görmek istemiyorum deyip hemen bu konudaki görüşümü not düşmüş olayım.
asıl üstünde durmak istediğim isim alparslan erdem. galatasaray bek transferi yaparken sanki alparslan'ı da kadrosuna bu sene katmış gibi hareket etmeli. Söylenenler doğru ise volkan yaman gönderilecek bu durumda o mevkiyi oyuncuya boğmadan alparslan'ın şans bulabileceği şekilde organize etmek gerek."Aaa ümit milli bek alalım evet" denmemeli galatasaray'ın kendi altyapısı da var sonuçta.

bir başka nokta da futbolcuların fenerbahçe tercihi konusunda. Tabii ki her futbolcu istediği ve belki de sevdiği takıma gitmeyi arzular ama kulüplerin de bazı gelenekleri hatta genetik denebilecek özellikleri var. Bu açıdan bakınca Fenerbahçe seyircisi, kulübü genç futbolcu konusunda pek istekli, coşkulu bir camia değil. U-19 gol kralını getirip oynatsanız ilk 11'de o mevkide bir Brezilya'lı görmeyi tercih edebilecek taraftar ve yönetim yapısındalar. Kendi işleri tabii uzatmaya gerek yok ama benzer seviyede, yaşta, durumda olan futbolcuların bunu düşünmesi gerekiyor. Büyük takım sevdasını 2-3 sene erteleyip oynayabilecekleri takımları seçmeliler gerçi bu Türkiye'de çok zor.

Ömer Anıl dedi ki...

Murat Kalkan

Hacettepe'nin sol koridoru.23 yaşında sol ayağını muazzam kullanıyor.Bonservisi elinde.Kaçırılmaması lazım

İsmail Köybaşı yada Murat'ı Galatasaray'da görmek isterim.

apaç dedi ki...

çağlar, çok düzgün bir sol ayağı olan, bazen stoper olarak da görev yapabilen, kalın belli, ahlak sahibi, hakan kadir balta tarzı bir bek uğur.

yalnız hakan kadir balta'nın biraz daha arayanı, biraz daha isteyeni.

ben mesut bakkal olsam, carlos (ki en az orijinali kadar maharetlidir) varken kesinlikle sol bek olarak görevlendirmem.

stoper de çok daha kendisi gibi. ayağı düzgün olduğu için çok rahat oyun da kurabiliyor.

sene içinde de sözleşmesi uzatıldı sanırsam.

şahsen beşiktaş'a transferini zor görüyorum.

mustafa denizli de benim gibi sevmez bu tarz bekleri.

illa oraya bir adam alacaksa; gider, antep'ten köybaşı'nı alır.

ya da uğur boral'dan ikinci bir ekrem yaratır.

bek hususunda çok uyuşuyoruz kendisiyle.

zaten o yüzden şampiyonluğu elde ettiğini düşünüyorum.

apaç dedi ki...

ranieri gibi adamsın uğur :55

önceki orhan şam postunda da etraflı bir şekilde tartışmıştık; ama bir kez daha değinmek istiyorum.

orhan şam, song tarzı, egemen tarzı; sert, çabuk ve dengesiz bir stoperdir.

sol tarafımızda, hücum yönü olmadığı için, savunma yönü güçlü sanılan bir adam varken, bir de orhan şam'a gerek olmadığını düşünüyorum.

ha amaç sabri'yi yedeklemekse, gider, balon abdullah'ın körelttiği kerim zengin'i alırsın.

orhan şam, erkan özbey, adem dursun, hkb..

son derece gereksiz, son derece çağdışı isimler bunlar..

Adsız dedi ki...

öncelikle şunu söyliyeyimki Ferhat acaip derecede Messi'ye benzemiş bi an sanki Messi sandım... GS'da görmek istediğim burda 2 tane oyuncu var İsmail ve Orhan ....

omega dedi ki...

Orhan'ı ben çok beğeniyorum.Hacettepe'nin seviyesinin üzerinde bir oyuncu.GB için de üst bir oyuncu ama büyük takımlarda ise joker olur.İlhan Cavcav'ın ne yapmak istediği önemli.Para mı yoksa GB'nin yükselmesini mi istiyor?

pclion dedi ki...

Apaç, şu bek konusunda söylemek istediklerimi bir türlü anlamıyorsun, ona yanıyorum.

Şu ligde Galatasaray'da olsun diyebileceğim ilk oyuncu Gökhan Gönül'dür, transfer edilebilir oyuncular içerisinde ise İsmail Köybaşı'dır. Gerçek anlamda defansif beklere senin kadar karşı değilim zira senelerce defansif bek diye Orhan Ak ve Cihan Haspolatlı'yla oynadı bu takım, Hakan Balta en azından üst düzeyde savunma yapabilen, futbol zekasıyla Arda Turan'a göre pozisyon almayı bilen bir oyuncu. Yedeği Volkan Yaman olan bir adama bu kadar yüklenmeni ben anlayamıyorum. Avrupada her takım da 25 yaşındaki Roberto Carlos kıvamındaki oyuncularla oynamıyor, gerektiğinde böyle oyuncular da iş görür.

Herkes ofansif bek kullansa, koridor bekler havada uçuşsa, hayat bayram olsa demek kolay ama Türkiye'de kaç tane o kalitede koridor bek var, onu da söylemek lazım. Gerçekçi bir değerlendirme yaptığıma inanıyorum, asla Ranieri gibi bir futbol görüşüm olmadığını da artık anlaman gerekir blogun en eski yorumcularından biri olarak.

Ayrıca son bir not, Uğur Uçar sağlıklı dönerse Galatasaray'ın sağ beke ihtiyacı yoktur, onu da söylemeden geçmeyeyim...

Genel Sekreter Vak dedi ki...

Çağdışı diyorsun ya,avrupa futbolu izlemesek inanacaz be Apaç.Dünyanın her yeri savunma ağırlıklı bek kaynıyor diyorum,4-5-1 ve 4-3-3 yaygınlaştıkça kanat oyuncularının tüm olayı hücum haline geldiği için bekler savunmaya yöneliyor diyorum ama kime diyorum...Neyse artık ne yapalım...

Adsız dedi ki...

O musibet Konya maci olmasa Sabri'nin kicina coktaaaaaaan tekme vurulup gonderilmisti. Hatirlanacagi uzere o donem kadro disi kalmisti. Ama Ugur sakatlaninca baska sag bekimiz olmadigi icin oraya Sabri gecmisti. (Denize dusen yilana sarilir hesabi) Ne diyelim, insallah Ugur oynamaya baslar ve bir daha sakatlanmaz. :22

Jordi Metal dedi ki...

Ferhat'ı harcadığımıza üzülüyorum. Umarım Trabzon'da başarılı olur. Orhan Şam'ın bize imza atacağını umuyordum ama hala somut bir gelişme yok gibi. Umarım alırız o çocuğu da.

apaç dedi ki...

bu 4-3-3'ün en azılı temsilcisi senin barcelona'n değil mi vakilinchuk?

orda savunmanın bir kanadında oyunun 70 dakikasını rakip sahada oynayan alves; diğer tarafında da defansif yönü güçlü olduğu kadar, ofansif yönü de güçlü olan abidal oynamıyor mu?

ben de senin bu stoper bek sevgini anlamıyorum.

bugün şampiyonlar ligini domine eden ingiliz ekiplerinin hepsi koridor beklerle oynuyor.

chelsea'de bosingwa-cole,

arsenal'de sagna-clichy,

manu'da neuville(tamam eski neuville değil, farkındayım. zaten en kısa zamanda buraya da bir evra alacaklar)-evra.

bugün şampiyon inter'in en önemli adamı maicon.

juventus'un inter'e nefesinin yetmemesinin en başlıca sebebi grygera-mellberg, molinaro-de ceglie gibi gubidik bek tercihleri.

beşiktaş'ın şampiyon olmasındaki en temel faktör ramos toraman, dağ ekrem, deli ibrahim..

sivasspor'un fark yaratan adamı abdurrahman dereli, elinden geldiğince oyunun iki yanını da oynamaya çalışan hayrettin.

şimdi rakipler gökhan gönül-carlos, abdurrahman-hayrettin, ekrem-üzülmez ile oynarken; koskoca galatasaray orhan şam-hkb'yle mi oynasın allah aşkına?

tamam koridor bek bulmak zor, olanı da hemen kapıyorlar; ama senin de fark yaratman için bir şekilde bulman, gerekirse yaratman lazım.

ekrem dağ, koridor bek miydi?

toraman'ı ertuğrul sağ bek oynatsa, böyle mi oynardı?

bittabi hayır.

bugün real madrid'in en zayıf halkası sol bek olarak kullanıldığı müddetçe heinze.

manu'nun en transfere ihtiyacı olan bölgesi wes brown'ların, o'shea'lerin oynadığı sağ arka.

gelin itiraf edin artık;

orhan hacettepe'de, hkb de manisa da güzel.

tıpkı cihan'la, orhan'ın kocaeli'nde güzel olduğu gibi..

pclion dedi ki...

Apaç, benim yazımın ana fikri "Transfer olursa Hakan-Orhan aynı anda bek oynamamalı" üzerine kurulu, sen niye anlattın ki şimdi bunu?

Hakan Balta sadece sol bekte oynayabilen bir oyuncu değil, kadroda bu iki oyuncunun bulunması ikisinin de ilk 11'de ve beklerde oynayacağı anlamına gelmez. Bu takımda bir Uğur Uçar var, muhtemelen bir İsmail Köybaşı da olacak. Stoper-bek delisi değilim, sadece her türlü ofansif beki takıma doldurmanın rotasyonu tamamlayacağını düşünmüyorum, o kadar. Volkan Yaman gibi adamlar yedek kulübesinde oturacağına Orhan Şam otursun, çok kötü bir şey değil bu söylediğim. Sabri Sarıoğlu da asla bir koridor bek değil benim gözümde, sadece onu söyleyeyim...

tobias dedi ki...

bekler konusunda ben apaç a katılıyorum.
nerde sağ bekte ümit davala,sol bekte ergün'ün oynadığı galatasaray,nerde şimdiki galatasaray.

father vic dedi ki...

galatasarayın iki beki orhan şam ve hakan balta olamaz bu konuda apaça katılıyorum..ama sol bek kim olursa olsun galatasarayın sağ beki kesinlikle sabri olamaz bunu da eklemek istiyorum.sabri rakibin sol kanadını değil bizim sağ kanadı körüdor yapyıyor ve hücum olarak da hiç birşey katmıyor takıma..türkiyede alınacak bi bek varsa şu an ismail köybaşı gibi duruyor..fizik ve stil olarak maicon a benzetiyorum..hücuma çok dengeli çıkabiliyor ve savunmadaki görevini de yerine getiriyor.hemde 89 doğumlu çok genç gelişime de açık bi oyuncu.sol bek de o olursa sağ bek pozisyonunda orhan şamda oynar uğur da oynar kendini geliştirirse serkan kurtuluş da oynar(sabri asla)..onun dışında sağ beke uğur uçar varken(sakatlığın etkilerini gözardı ederek söylüyorum)türk bi oyuncuya gerek yok gökhan gönül alınmadığı sürece(ki imkansız)..ama illaki sağ bek alıncaksa hoffenheimlı beck alınsın..hakan baltayla çok iyi bir bek ikilimiz olmuş olur.

cannksk dedi ki...

rıdvan şimşek de bu yıl gs veya ts'de oynayacak. bank asyanın en başarılı genç oyuncusu seçilmişti

pclion dedi ki...

Apaç ofansif bek istiyor, Uğur defansif gibi bir çıkarım yapan herkesi kınıyorum ve laflar hazırladım. :)

Uğur Uçar oynamalı diyorum ben ilk 11'de. Şubat ayında Uğur'un döneceği kesin değildi, Orhan'ı özellikle istememin sebebi odur. Galatasaray'ın İsmail Köybaşı'nı alması yeterlidir bek transferi açısından. Yazının konusu Galatasaray değil bu arada, genel bir yazı yazdım. Bunları yazıda belirtmeme sebebim odur, yeterince yazıyoruz zaten blogda Galatasaray'ı. Az çok ne görüşte olduğumu anlatabildiğimi sanıyordum.

Canksk, çok iyi hatırlattın, Rıdvan aklımdan çıkmış. En önemli bek alternatiflerinden biri Rıdvan, inşallah transferi gerçekleşir...

apaç dedi ki...

seni hedef alarak söylemedim zaten uğur. vakilinchuk'tu birinci hedefim.

ancak sen de bir geri dörtlü yapacak olsan, muhtemelen bu;

uğur-emre-servet-hkb'den oluşur.

uğur uçar, hiçbir zaman eskisi gibi olamayacağı için, bir şekilde gene orhan şam'a dönersin.

hayır bu iş stoper beklerle olsa, ilk maçta steau'dan iki tane yiyip, turu evimizde vermezdik.

bu konuda senle ilelebet anlaşamayacağız uğur, bu ikinci kez belli oldu.

kadromu verip, çıkmak istiyorum o yüzden:55

-------------petkovic--------------
--------------(orkun)--------------

sabri---güngör----servet----köybaşı
(kerim--(semih)---(murat)----(hkb)
zengin)

---------------topal---------------
----------(mustafa sarp)-----------

-------barış---------sezer b.------
-----(sabankay)-------(ayhan)------

emre çolak---------------------arda
(keşfedilmemiş de maria)---(tabata)

--------------gudjohnsen-----------
----------------(baros)------------

(rijkaard'ın 4-3-3'üne uymayacağı için mehmet yıldız'ı yazmadım. yoksa bana göre hala tsl'nin en değerli oyuncusudur mehmet)

aurora dedi ki...

ferhata yakışmamış trabzon forması, ama başarılı olacağından şüphem yok. galatasaray'da hakan balta'nın arkasında bekleyeceğini düşündüğü için gelmemiştir sanıyorum; yoksa o da galatasaraylılarca sevilen bir futbolcu olduğunu biliyor olmalı.

gs yönetimi ferhat veya ismail köybaşı'ndan birini almak istiyordu, biri gitti biri kaldı durumu var, ismail geliyor galiba.

orhan şam da yıllardır alınması planlanan sağ bekimiz. o olmayınca kurtuluş'u almışlardı hatta. ama uğur iyileşmişken bence gerek yok. stoper yönüyle düşünülmüyorsa tabi, bir de sabri'nin gitmesi ihtimali.

tobias dedi ki...

gudjohnsen transferi hakkında ne düşünüyorsun pclion?oluru varmı sence?

father vic dedi ki...

apaç kadronu verince sana bekler konusunda sonuna kadar katıldım..kendini şimdi tam olarak anlattığını düşünüorm kimse de artık ses çıkarmaz..orta sahayı topal barış ve sezer badurdan oluştucaksan tabi ki iki bekinin de koridor ötesi olmalı ki takım gol atabilsin di mi??yoksa 3 adamla hücum yapılmaz

pclion dedi ki...

Gudjohnsen bence olmayacak bir isim değil, hele Rijkaard'ın gelişinden sonra. Çok da beğenirim kendi adıma ama kulüpten böyle bir girişim var mı, hiç bilmiyorum. Giovanni Dos Santos'la beraber aklıma ilk gelen isimler transferde. Medya çıkışlı haberlere güvenmemek lazım yine de, ilgileniyorsak belli olur yakında...

alperensaylar dedi ki...

öncelikle bir fenerbahçeli olarak şunu söylemek isterim;

tabi ki takımda brezilyalı veya avrupalı kaliteli kısacası hooijdonk kalitesinde futbolcu görmek isteriz ama tüm takım bunlardan oluşsun diye bir beklentimiz yok. en azından kendi adıma beğendiğim model 2003-2004 sezonu fenerbahçesidir. tecrübeli hooijdonk, yetenekli aurelio ve tomas gibi o zaman için orta sınıf sayılacak futbolcular ve tabi ki genç milli takımlardan takviyeler. mesela ben bu yüzden yasin'in takımda kalmasından yanaydım. keza gürhan ve ilhan için de görüşlerim aynı. ayrıca elimizde özgür çek ve şans verilirse bu ülkenin yetiştirdiği en iyi orta saha oyuncusu olacağını düşündüğüm abdülkadir var. kısacası tiyatro seyircisi taraftarları bilemem ama herşeyi şampiyonluk olarak görmeyen ben ve benim gibi düşünen taraftar arkadaşlarım da genç oyuncuların gelmesinden memnun.

transfer konusuna gelirsek; ben şahsen ferhat'ın fenerbahçe'ye gelmesini isterdim. kısa vadede carlos'tan sol tarafı rahatlıkla devralacak kalitede bir oyuncu. ayrıca antep'teki murat ceylan bu sene değil ama önümüzdeki 1-2 senede istanbul'a doğru yol alır diye düşünüyorum. sercan en az 2 sene bursa'da kalır ve kalması da kendisinin yararına olur diye düşünüyorum. ankaraspor'da özer ve uğur dışında ediz, anıl ve theo weeks önümüzdeki yıllarda devamlılıklarını sürdürürlerse daha iyi yerlere gelirler kanısındayım. ayrıca yine ankaragücü'nden murat duruer bir önceki sezon oldukça iyiydi fakat bu sene nasıl oynadı pek takip edemedim. sol tarafta oldukça faydalı bir futbolcu. o değil pclion yine bi sorum var:)
cafercan'ın durumu ne bu sene, geri döner mi size? yetenekli bir futbolcu sizde veya başka bir süper lig takımında oynamasını ve üst düzey futbola geri dönmesini isterim şahsen. bir de bu mülayim ve oğuz vardı sizin onlar noldu?

Genel Sekreter Vak dedi ki...

@apaç,

her dani alves'in bir abidal'i,her evra'nın bir o'shea'si var(neville değil,o'shea).benim barcelonam beklerinden biri sakatlandığında sağda olsa solda olsa puyol'u çekiyor oraya mesela,ha finalde 2 bekide yoktu o ayrı silvinhoda oynadı.o değil,bak bende savunma beki hastası bir adam değilim zannettiğin gibi.evra,maicon,2 sene önceki uğur uçar ideal bek elemanlarıdır benim gözümde.savunmayıda hücumda beceren,yeneteği,sürati,kademe bilgisi savunma sezgileri yerinde,ayağı ve vücudu kadar aklınıda kullanmayı bilen adamlar.

benim argümanım,şayet ideal bir bekin yoksa,hakan gibi savunması iyi olan beki kullanmak,sabri gibi kanadı koridor olan ve üstüne üstük hücumdada birşey üretemeyen bir oyuncuyu kullanmaktan kesinlikle iyidir.bak dani alves'in de savunması kısıtlı,ama adam hücumda üretebiliyor,barça'da onun arkasını kapatmayı becerdiği için sorun olmuyor.bunun dışındada savunması kötü başka bir bek bilmiyorum avrupa devlerinde,ha birde marcelo var,onuda büyük maçlarda ortaya çekip heinze ile arkalı önlü oynatıyorlar...

apaç dedi ki...

barış, ofansif bir orta saha aslında father vic.

yalnız lincoln gibi pamuk, iş ahlakı olmayan bir ofansif orta saha değil.

bugün majör liglerin tüm kalburüstü takımlarında elini kolunu sallaya sallaya oynayacak kalibrede, ahlak sahibi, çağın gerektirdiği sertlikte bir ofansif orta saha.

4-3-3'le bu cevherlerini çok daha açığa çıkartacağını düşünüyorum.

sezer badur için ise bir şey söylememe gerek yok. gerrardvari 70 metrelik ters toplarını hepimiz biliyoruz.

bu sene de 8-10 arası bir asist yaptı yanılmıyorsam.

10 numara futbolcu, mükemmel bir asker.

kupalardan kupalara koşmak istiyorsak, kesinlikle alınmalı.

Spooky dedi ki...

yeni nesil üzerinden galatasaray'a bağlayıp bi anekdot aktarayım: rijkaard haberi ilk duyulduğunda bazı galatasaray paf takımı futbolcuları muhabirleri arayıp haberi doğrulatmaya çalışmışlar ve çok heyecanlanmışlar a takıma çıkma şansımız arttı diye.
bu da böyle alakasız ama güncel olduğu için bu postun altına bırakılmış bir yorumdur

pclion dedi ki...

Cafercan geçen sezonu daha iyi geçirmişti ama çağrılmadı sezon başında, bu sene pek ihtimal vermiyorum. Rijkaard özel olarak bütün kiralıkları görmek istemezse tabii, ki zor. Mülayim'in artık profosyonel düzeyde tutunma şansı yok denecek kadar az, yeni durağı 3. lig olur. Oğuz İBB'de de süre alamadı bu sene, Galatasaray'a dönemez. Belki bir sene daha Abdullah Avcı'ya kiralanır kendini toparlasın diye.

Şimdilik hiçbiriyle ilgili kesin bilgi yok, bunlar benim tahminlerim.

alperensaylar dedi ki...

üzüldüm. 3 ü de yetenekliydi. bize gelseler bu kadar olurdu sanırım:)

apaç dedi ki...

oğuz sabankay kampa giderse, 4-3-3'ün orta 3'lüsünün rotasyonunda kendisine yer bulur.

dediydin deyin diye yazıyorum.

ve inşallah aydın yılmaz'ın kulüple ilişiği kesilir.

father vic dedi ki...

@apaç

barış ofansif orta saha oyuncusu olsun,sezere zaten dicek bşey olmasın,diğer orta saha adamın da mehmet topal..3 ünü topladığın zaman 8 gol(barış 2 sezer 2 topal 1)15 asist(sezer 8-10 olsun barış 3 olsun topal 0)etmiyolar..ben de derim ki topal 8 ediomuş(herkes böle sölüo)satalım emanayı alalım(ispanya ligibde 9 gol atan bir önlibero küme düşen takımdan en fazla 10 a alınır)barış kalsın beğenirim..yanlarına da lincolnü koyalım(adam olcağından rijkaard emin olursa)hem sert hem üretken bir orta saha olmuş olur..önlerinde ki üçlü ve bir tane koridor bekle(alınırsa ismail ve uğur olabilir,ikisi de dengeli oyuncu yada balta ve beck) hücüm anlamında da savunma anlamında da sıkıntı yaşamamyız..

apaç dedi ki...

@father vic

barış'a hakettiğinden çok daha az değer verdiğini düşünüyorum f.p.

şimdiye dek hep ön libero olarak izledik biz onu.

4-3-3'te eminim çok daha kendisini bulacak, hatta bence yılın flaş ismi olacaktır.

topal ve emana hususunda ise sana katılıyorum.

8 milyon avro verildiyse, topal satılabilir. nihayetinde ön libero. hem oraya iyi galatasaray'Lı, güzel insan mustafa sarp da geldi. topal'ın transferiyle çok fazla bir boşluk oluşacağını düşünmüyorum.

lincoln'ün de artık bu takımda asla ve kata yer almaması gerektiğini düşünüyorum.

önce adam olacak futbolcu,
ahlak sahibi olacak.
az biraz omurgalı olacak..

father vic dedi ki...

@apaç

lincoln konusunda katılıyorum ama skibbenn başardığını rijkaard başarırsa kalsın diyorum..sonuçta onun yerine alıcaımız adam ondan çok da iyi olmicaktır..

barış konusunda ise bence çok değer veriyorum(hakediyor da)..söylediğim kadroda sadece arda baros ve barışı alternatifsiz gösterdim ki bu da yeterli bi sebep verdiğim değeri gösterme konusunda..sivas maçında örneğin senye oynaması gerektiğini düşündüğüm yerde oynadı ve maçın en iyi oyuncularından biriydi..mükemmele yakındı..ancak mehmet topal ve sezer badurla beraber oynadığında orta sahanın yeteri kadar üretken olmicaını söyledim o yüzden tam olarak ofansif bir orta saha diyemiyorum barış için ama senin kadronda sezer badur yerine daha üretken(senin deyiminle pamuk ayak) birisi oynarsa barış oyunu iki yönlü oynayan ve hücuma dikine top taşıyabilicek oyuncu rolünü çok çok iyi yerine getirir diyorum

Burak dedi ki...

Bek konusunda apaç bu ülkede uyuştugum tek insan sanırım.Hakan Baltaya 2 yıldır ısınamadım gitti.Bir bek bana göre maç içinde bir cok defa o korıdoru kullanıp hucuma destek olmalı ortalar yapmalı.Ama Hakan Balta sureklı yerınde kalan bır oyuncu sonrasındada Hakan ın taraftan gol yemıyoruz oluyor.Volkan Yaman o korıdoru kısıtlı kondısyonuyla mac sonuna kadar 10 kere gidip 8 orta yapıyor ama bu cocugun hep suclanmasnı anlayamadım gitti.Hakan Balta gıbı yerınde durdugun zaman tabıkı ordan gol yemessın.Ama bir hakanla bir volkan ın oyununun goze hosluguna bakalım.Son sıvas macında o kanattan ne guzel ısler yaptı takım ve belkıde sezonun en iyi macı oynanıldı Galatasaray adına.Bu yuzden Volkan-Hakan-Alpaslan rotasyonu yeterlıdır.He İsmail iyi oyuncudur ama alınırsa Alpaslan a mac tecrubesı kazandırılmak ıcın kiraya verılmesı sarttır.

Related Posts with Thumbnails