How I Met Your Mother

Dün biraz yoğun geçti milli maçlar sebebiyle. Maç trafiği de hazır rahatlamışken ben de futbol dışı bir şeyler karalamak istedim bloga. Bundan sonra elimden geldiği kadarıyla izlediğim dizilerle ilgili değerlendirmeler yapmaya çalışacağım. Benim için yeni bir uğraş olacak dizi incelemeleri, bakalım.

Önemli Not: Bir miktar spoiler içerebilir dizinin içeriğini anlatırken. Emaneten de olsa uyarmış olayım, başımız ağrımasın sonra...

İnceleyeceğimiz ilk dizi benim listemde her daim bir numara olan "How I Met Your Mother". 2005'ten bu yana üç sezonu yayınlandı ve her bölümü en az 3-4 defa seyretmişimdir, bazı bölümleri ezbere bilirim. Lise zamanlarımda Coupling vardı, ondan daha iyi bir komedi dizisi izleyeceğimi sanmazdım ama emin olmamak lazım hiçbir şeyden.

Dizimiz Ted Mosby'nin çocuklarına anneleriyle tanışma hikayesini ve bunun öncesini anlatması temeline kurulu. Dizinin ana karakterleri esas oğlan Ted Mosby (Josh Radnor), onun en yakın arkadaşı Marshall Ericksen (Jason Segel), Marshall'ın nişanlısı Lily Aldrin (Allyson Hannigan), Ted'in ilk görüşte aşık olduğu Robin Scherbatsky (Cobie Smulders) ve grubun en ilginç karakteri, bekar insan Barney Stinson (Neil Patrick Harris).

Dizi Marshall'ın Lily'ye evlenme teklif etmeye karar vermesiyle başlıyor. En yakın arkadaşlarının evleneceğini gören Ted kendisinin de ruh eşini aramasını gerektiğini düşünüyor ve akabinde grubun sürekli takıldığı evin hemen altında bar olan Mclaren's ta Robin'e rastlıyor ve olaylar gelişiyor.

Diziyi bu kadar çok beğenmemin temel sebebi kaliteli, doyurucu ve kendine özgü mizah anlayışı. Günlük hayatta rastladığımız ama farkında olmadığımız bir çok komik detayı yetenekli oyuncular eşliğinde kendine has bir şekilde sunuyor bizlere How I Met Your Mother. Karakterlerin içi gerçekten çok iyi doldurulmuş, hepsinin özenle yazılmış bir geçmişi var ve bunun karakterin şu anki haline yansımaları çok iyi bir şekilde aktarılmış.

Ancak bunlar TV dizileri tarihinde ilk defa yapılmış şeyler değil, peki nedir How I Met Your Mother'ı farklı kılan? Bu sorunun tek cevabı var, o da samimiyet. Bu dizide karakterler sanki bizden birileri gibi, Barney ya da Marshall kapıdan girse "naber abi?" diyecekmişsiniz hissini veriyor size. Hatta bundan da öte diziye girip yaşayasınız geliyor, diziyi izleyen istisnasız herkes bunu söylüyor. Dizinin başarısı da burda yatıyor zaten.

Barney Stinson'a ayrı bir paragraf açmazsam yazı benim için yarım kalacak. Bildiğiniz gibi benim de hayran olduğum bir dizi karakteri Barney Stinson. Hatta Facebook'taki 40bin küsür hayranı olan Barney Stinson sayfasını yaratan kişi de benim, o derece. Takım elbiseli kapitalist bir kadın avcısı olduğu için bir çok kişinin favori karakteri olması zaten normal ancak beni etkileyen bundan ziyade görüntünün arkasındaki hikaye. Barney Stinson aslında göründüğünden çok farklı bir karakter ve geçmişte yaşadığı kötü tecrübeler yüzünden kendini koruma psikolojisiyle kendisine darbeyi vuran karaktere dönüşüyor, tabiri caizse "karanlık taraf"a geçiyor. Dizide bununla ilgili yapılan Darth Vader göndermesi de beni benden almış bir sahnedir zaten.

İlk dizi incelemesini/tanıtımını da burda bitirmiş olalım. Geri dönüşleri ise merakla bekliyorum.

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

4 yorum:

Cafercan dedi ki...

Güzel bir inceleme olmuş diyelim ilk inceleme için :)

Yerli dizilerde yapılan saçma oyuncu değişiklikleri gibi Barney karakterini değiştirseler, diziyi izlemeyi bırakırdım.
Barney öyle bir karakter (:

İlk bölümleri dün birkez daha izledim, Şu aralarki ruh halim ile Ted'e kendimi yakın hissettim, çok sevmezdim Ted'i :)

Başka incelemeler de bekliyoruz senden.

PCLioN dedi ki...

Aslında şöyle bir baktım da türkçe kullanımı bakımından feci bir yazı olmuş, 2-3 bariz hataya rastladım. Ben olsam beğenmezdim :) (düzelttim şimdi)

Sağol hocam yorumun için...

serhatvarer dedi ki...

Soyadımdan dolayı yıllarca Vader olarak tanındım bilindim hitap edildim okul arkadaşlarımca.
Hali hazırda bir Star wars fanı olan beni hiç rahatsız etmedi tabi ki :D

Benimde favori bölümlerimdendir.

Ve bu gönderme dizi tarihindeki (ki çoğunu takip ettim twin peaks'i bile :D) en iyi göndermedir bence.

Hastasıyız bekliyoruz.
*Çok yazdım okunacak gibi değildi sildim sonra , kalabalık etmeyelim ;)
gsserhat

Schumy dedi ki...

Daddy is home :)

Related Posts with Thumbnails