Orduspor'un Yabancı Stratejisi

Geçen sezon boyunca üstünde durduğumuz bir isim vardı, Orduspor'un Bank Asya'da gol kralı olan golcüsü Bruno Ferreira Mombra Rosa. Geleceği hakkında hala soru işaretleri bulunsa da geçen sezonun en doğru transferlerinden biri olduğuna şüphe yok. Doğru araştırma ve biraz çabayla kalburüstü birçok ismin artık Türkiye'ye o kadar uzak olmadığının en iyi örneklerinden biri oldu Bruno. Orduspor'un kısıtlı bütçesine rağmen play-off hattına yakın bir yerde ligi bitirmesini sağlayan oyuncu oldu ve süreç doğru yönetilebilse muhtemelen Orduspor'a 2 milyon euro'nun üstünde bir para da kazandıracaktı. Orduspor muhtemelen bu parayı kazanamayacak bu saatten sonra ama Bruno'yu Süper Lig'de görmek bizler için büyük bir sürpriz olmayacak.

Bunları tekrarlamamın sebebi ise dün öğrendiğim bir Orduspor transferi. Bruno'nun yerine 22 yaşında yeni bir oyuncu transfer etmesi. Bolivya'nın tanınan ekiplerinden La Paz'da forma giyen Carlos Vargas Orduspor'un yeni santraforu olacak. Bank Asya statüsüne göre 23 yaşını dolduran yabancı oyuncuları oynatamıyorsunuz, burdan Orduspor'un oyuncuya gerçekten güvendiği anlamını çıkarabiliriz. Orduspor başkanı da aynı doğrultuda, iddialı bir açıklama yapmış, "Bu sene Süper Lig'e çıkarız, olmazsa Vargas'ı Süper Lig'e satarız. Biz alacağımız oyuncuları çok iyi araştırıyoruz." demiş. Gerçekten güvendikleri bir oyuncu demek ki.
Açıkçası Vargas'la ilgili hiçbir bilgim yok, Bruno ilk geldiğinde daha önemli referanslara sahipti. Ancak Orduspor'un çabasını, çalışmasını takdir etmemek mümkün değil. Araştırıyorlar, iyi oyuncuları bulup getirmeye uğraşıyorlar. Son sezon istatistiklerine bakarsak şimdiye kadar oynadığı 13 maçta 5 golü var Vargas'ın. Bolivya, Ekvador ve Venezuela sempati duyduğum ülkeler Güney Amerika'da, yetenekli oyuncuları çok uygun fiyatlara getirebilirsiniz biraz araştırmayla. Orduspor'un Bruno'yla başlattığı bu süreci bir stratejiye dönüştürme çabasını takdirle karşılıyorum. Beklentileri karşılayacağını umuyorum, sezon boyunca takip edeceğimiz isimlerden biri olacak Carlos Eduardo Vargas Menacho.

Orduspor demişken, fotoğraftaki diğer yabancı oyuncu olan Akaminko da kulüpte kalmaya karar vermiş, Avrupaya transfer olabileceği haberleri vardı. Onu da bir kez canlı izlemişliğim var, diri bir bek oyuncusu. Süper Lig'de rahatlıkla forma giyebilir. Türkiye'de kalmasına sevindim...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

6 yorum:

os dedi ki...

dün sözlükte gördüm ben de :) aha dedim 2. bruno geliyor uğur'a :)

Pamukk dedi ki...

bruno kiralık olarak takımda kalmaya devam edecek diye biliyordum nereye gitmiş?

muyek dedi ki...

bruno'yu neden TSL den bir takim almiyor anlamiyorum, herif bir kamyon gol atti talip yok cok ilginc, adriano gibi bir cimento torbasi bile Diyarbakir ile anlasirken Manisa veya atiyorum bir kayseri rahat rahat alip koymasi lazim Brunoyu forvete..

QuaresmA dedi ki...

bu tarz bobovari transfer hamleleri çok mantıklı. tutmasa bile maliyeti düşük - ki tutma olasılığı hiç de az değil.

Mario Jardel dedi ki...

ben erhan şentürk'ün bu sene kadroda yer bulacağını düşünmüyorum.. 3 maçın 2'sini canlı olarak izledim.. al ahly maçının geniş özetini izledim.. Malesef erhan şentürk şu an galatasaray forvetinin ağırlığını taşıyacak kadar sorumluluk alabilecek bir oyuncu değil.. 2 maçta da bu tarz bir ışıltı vermedi ki zaten.. Bana kalırsa illa gençlerden forvet kontenjanına ekleme yapılacaksa bu oyuncu cem sultan ya da özgürcan özcan olmalıdır.. Keza cem sultan bu hazırlık kampında çok daha etkili oldu.. Özgürcan'ın da artık iyi bir tecrübe birikimi edindiği aşikar.. Bence ikisi de erhan şentürk'ten şu an itibariyle daha hazırlar..

Ben rijkaard'ın genç kontenjanından emre çolak ile serdar eylik'e şans vereceğini düşünüyorum.. Keza son casablanca maçında 90 dakika oyunda kalan uğurdan sonra en çok oyunda kalan oyuncu serdar eylikti.. Bu iki şeye yorulabilir.. Ya hollandalı kafasındaki soru işaretlerini kaldırmak için onu iyice görmek istiyor ya da ona bu kadar uzun süre şans vermesi takımda kalacağının bir alameti.. Ümit ederimde öyle olur..

Mario Jardel dedi ki...

pardon yanlış yere yazdım üstteki yorumu :=)

Related Posts with Thumbnails